De grote Jean Michel Jarre thread

oww, da's verrot ja....

Prachtig toch als dit gebeurt,lekker live tweaken.
Bij ons ging de laserharp ook verkeerd ,en toch krijgt ie respect van het publiek.
Is beter dan zo'n huppelkutje die d'r microfoon verliest terwijl de zang door blijft gaan.

Prachtig toch als dit gebeurt,lekker live tweaken.
Bij ons ging de laserharp ook verkeerd ,en toch krijgt ie respect van het publiek.
Is beter dan zo'n huppelkutje die d'r microfoon verliest terwijl de zang door blijft gaan.

hahaha, ja dat is wel waar !

Ja, ik had me vergist. Ik meende draaiknoppen te zien. Wat ik me herinnerde zijn de draaiknoppen op de 510 de luxe (voor repeat en perc/vibra).
Toch is het orgel gemod: de bovenplank is verlengd om plaats te bieden aan de moog :engel:

Dat zie je wel degelijk goed, sommige 310s hebben een ingebouwde EH Smallstone Phaser en/of EH Electric Mistress Flanger; mods uitgevoerd door, jawel, Michel Geiss ;)

Jarre, sja, muziek blijkt toch maar weer subjectief te worden benaderd. Logisch, ieder ervaart het op zijn/haar eigen manier. Ik heb plezier in het spelen van de muziek, vooral de plug ins zijn mooi, je kunt dan toch even beleven wat zo'n oude synth kon, zonder er 1 te hebben. Alleen dat is al leuk om te doen. Ik ben gek op de arpeggiatoren die er te kiezen zijn, een handje vol strings erbij en een melodie lijntje, klinkt al fantastisch!
CD maken? Ach er is al zoveel en het gaat om het plezier van het spelen.

Nog een filosofische noot: Je kunt niet zeggen dat iets kut is, je kunt wel zeggen dat je iets kut vindt. Oftewel het gaat in dit soort gevallen altijd om een persoonlijke mening. En daar is iedereen vrij in!

Nou, MEESHA, dat kan best hoor. Een slechte smaak is helemaal vrij en individueel enzo maar nog steeds een slechte smaak. ;)

JMJ is een beetje maf gaan doen...soort tweede jeugd...midlife crisis ofzo, met al die dance-flirtages. En dan is er natuurlijk nog "Sessions 2000"...ik geloof nog steeds niet dat dat van Jarre is. :D

De laatste (Metamorphoses>) albums luister ik i.e.g. niet meer...ja, "Vintage" vonnik wel tof, maar de rest?.
Toch blijkt Chronologie erg vaak in mijn CD-speler te zitten gek genoeg (ondanks de !@#$% nummers en die achterlijke "scratch-patches" etc.)...

Maar de beste? Oxygene-Equinoxe en Concerts in China (minus die vissende junks :P )

ZIjn show onlangs gezien, leuk, maar het blijft een beetje knopjes draaien en weinig actie. Weinig nieuw werk en wat ie had was naar mijn mening niet bijzonder vernieuwend. Voor zijn show maakt ie errug veel gebruik van twee digitale "bekkens" met jaja de hele show door hetzelfde soundje... Enfin leuk om zijn werk eens live te bewonderen maar ik zie liever Jochem Paap in actie met wat knopjes , dan maar geen kaas harp of betonfluit. En owja dat Ipod gebeuren das echt te erg ....

Zucht... http://prigg.thisislondon.co.uk/201...ock-so-big-youll-need-a-ladder-to-use-it.html

jarre2_600x845.jpg

As for the towering AeroDream One-- it produces a total output of 10000W (through 5-channel amp), costs €399000 and is made on order, taking 6 months to build.

Leuke marketing van Jarre. Interesse gewekt en dan zien mensen dat er ook een huiskamer variant van is (zonder ladder) en andere docks...
Als ie nu maar weer aan het werk gaat aan een nieuw album!

Equinoxe Part IX-XV vindt ik ook al goed...

Back