Mensen... lezen jullie je eigen forum niet of zo !?!?? Over de laserharp >> er staat hier in het forum een thread over een man die zelf een laserharp heeft bedacht en gebouwd.!!
Wat ik ervan begrijp uit de beschrijving is de LH die 'onze' synthbroeder heeft gebouwd, uitgebreider dan die van JMJ. Het ding bestaat dus niet alleen, maar hij is zelf te bouwen. Er zijn mensen die zo'n ding ook met behulp van een Arduino (micrcontroller) bouwen.
Het is dus te doen, het is niet ALLEEN een showpiece, maar het instrument wérkt echt ( en zoals ik er tegenaan kijk, is het nog niet eens duur om te bouwen ook) maar da's mijn inschatting
En voor de duidelijkheid.. ik vind JMJ leuke lekker in het gehoor liggende muziek maken, maar het boeit me niet echt heel erg. Ik ben meer een Vangelis en Kitaro liefhebber, maar da's ook weer persoonlijk. Hoewel ik een DVD heb van het concert in China (live in de verboden stad) dus NIET 'the concerts in china uit 77 of zo, die ik wel ok vind. Het mooiste nummer op die DVD vind ik de muzikanten in de regen (orchestre dans la pluit) maar da's gewoon een draaiorgeltje en niet JMJ.
De Laserharp en andere gadgets zijn er gewoon om de show voor een groter publiek aantrekkelijk te maken, er zullen weinig mensen afkomen op een gozert met 20 synths voor z'n neus die anderhalf uur alleen maar op een stoel zit te spelen (hoe goed 'ie dat ook zal doen). Mensen willen tegenwoordig vermaakt worden en daar is een laserharp een goede 'tool' bij. Ook een verlicht toetsenbord wat JMJ ooit eens heeft gebruikt is daarbij een leuke visueele gadget, niet omdat het nodig is, maar omdat het er leuk uitziet.