Parkieto

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nee....even goed kijken ja het is wel een parkieto xa 345. Hij stamt namelijk af van de kanariepiet. Ze noem hem ook wel kieto afgeleid van pieto,piet,kieto,parkieto.

weet je het wel zeker? is het geen parkieto fx 135???

Origineel geplaatst door t-con
weet je het wel zeker? is het geen parkieto fx 135???

Ja nu je het ter gehore brengt begin ik eigelijk een beetje te twijfelen. Het kan namelijk ook een parkieto fx zijn dat klopt van pieto,piet,kieto. Neem me niet kwalijk als ik het mis heb maar volgens mij was het de voorloper van de parkieto xa 345

Origineel geplaatst door justin
Ja nu je het ter gehore brengt begin ik eigelijk een beetje te twijfelen. Het kan namelijk ook een parkieto fx zijn dat klopt van pieto,piet,kieto. Neem me niet kwalijk als ik het mis heb maar volgens mij was het de voorloper van de parkieto xa 345

dat klopt!! eindelijk iemand met verstand van synths!! :D :halleluja

:{ Zooo, een echte parkieto FX!!!!! :{

Wow ik heb'm maar een keertje gezien, maar dan een paars prototype. Man, die apparaten kosten een fortuin. Ze schijnen klank op te wekken door middel van een analoge granulaire wavematrix met een additieve frequentie sequencer. Uit kostenbesparing hebben ze de behuizingen van Waldorf gebruikt, maar als je goed kijkt zie je de verschillen. Vanuit deze behuizing gaat er een dikke kabel naar een kast van bijna twee meter hoog. (die helaas niet op de foto staat) Hierin zit de echte cream: deze parkieto FX heeft onder andere ook analoge effecten, zoals een plate reverb en tape sampler modifier in die kast zitten, in tegenstelling tot de XA. Ze werden ontworpen door Ben Kieto, die ze nu samen met Walter Piet en Ulli Pieto in een kleine loods in Dusseldorf in elkaar zet. Je kunt ze alleen op hun site bestellen, en ze kosten tegenwoordig 57000 euro. (exclusief btw en uitbreidingen) Er worden per jaar maar 12 van gebouwd. Maar zoals Ben Kieto zelf zegt: "Dan heb je ook wel de allerbeste Minimoog en TB-303 kloon in een doos :D "
Ik zal eens even naar de site zoeken, dan kun je 't zelf zien.

Origineel geplaatst door Cycloop
:{ Zooo, een echte parkieto FX!!!!! :{

Wow ik heb'm maar een keertje gezien, maar dan een paars prototype. Man, die apparaten kosten een fortuin. Ze schijnen klank op te wekken door middel van een analoge granulaire wavematrix met een additieve frequentie sequencer. Uit kostenbesparing hebben ze de behuizingen van Waldorf gebruikt, maar als je goed kijkt zie je de verschillen. Vanuit deze behuizing gaat er een dikke kabel naar een kast van bijna twee meter hoog. (die helaas niet op de foto staat) Hierin zit de echte cream: deze parkieto FX heeft onder andere ook analoge effecten, zoals een plate reverb en tape sampler modifier in die kast zitten, in tegenstelling tot de XA. Ze werden ontworpen door Ben Kieto, die ze nu samen met Walter Piet en Ulli Pieto in een kleine loods in Dusseldorf in elkaar zet. Je kunt ze alleen op hun site bestellen, en ze kosten tegenwoordig 57000 euro. (exclusief btw en uitbreidingen) Er worden per jaar maar 12 van gebouwd. Maar zoals Ben Kieto zelf zegt: "Dan heb je ook wel de allerbeste Minimoog en TB-303 kloon in een doos :D "
Ik zal eens even naar de site zoeken, dan kun je 't zelf zien.

Ik kwam Ben toevallig vanavond nog tegen op de bakfiets,hij had er nog over dat Ulli ermee stopt. Ivm met de levering van de parkietos. Hij had er nog over dat het dit jaar slecht ging met de produktie,een slecht jaar zei ie nog. Want hij had al wat materialen besteld bij Hielke,maar die leverde ook geen zwakstroom frequenties meer af. tja... dan word de soep dun. Maar Hielke zou je nog bellen ivm. frequentie regelaars.

Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Ik heb mij laten vertellen dat de Parkieto's een flinke bug hebben waardoor ze na een tijdje wel last krijgen van feedback en dan begint heel de handel te fluiten.
Helaas is er nooit een update voor die bug gekomen en bijgevolg komt er uit de meeste 135 én 345 modellen alleen nog maar wat gefluit. De analoge tape sampler ( met EL6 tubes !) ten spijt. Geen succes die Parkieto's...

Het uitbreidingsboard 003 stond laats op ebay te koop, ging voor véél weg !!!!
De 004 (ringgemoduleerde analoge veren-galm) schijnt tegenwoordig in Vietnam te worden gefabriceerd, ivm loonkosten.
Daar is helaas sinds 2 maanden een heftig tekort aan grondstoffen ...... hetgeen de prijs hoogstwaarschijnlijk het 2e kwartaal 2004 op zal doen drijven. Lijkt mij handig daar nu vast je voordeel mee te doen ....

Re: Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Re: Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik heb mij laten vertellen dat de Parkieto's een flinke bug hebben waardoor ze na een tijdje wel last krijgen van feedback en dan begint heel de handel te fluiten.
Helaas is er nooit een update voor die bug gekomen en bijgevolg komt er uit de meeste 135 én 345 modellen alleen nog maar wat gefluit. De analoge tape sampler ( met EL6 tubes !) ten spijt. Geen succes die Parkieto's...

:{ wow:{ hebben jullie de parkieto rs12000 FX nog niet gezien dan?!!!!

die is echt vet en totaal bug loos ik heb de eer gehaqd om er mee te mogen spelen bij emi in eindhoven!!
echt ontelbare effecten en een vocoder en sampler en 303, 909, 606, 505, 307 ineen!!!
geweldig!!!! :{
zal snel eens een plaatje gaan zoeken!!!!!

dit is alles dat ik kan vinden

Attachments

• parkxa.jpg
    parkxa.jpg
    5,6 KB · Bekeken: 105
Origineel geplaatst door Pjotr G

Heeft er niemand een pic van het concept model Parkieto XA?

Attachments

• crmusicgenius.jpg
    crmusicgenius.jpg
    34,1 KB · Bekeken: 106
Ik ben hem aan het beta testen. Zal binnenkort even wat voorbeelden plaatsen.
Hij is erg goed in het 'hoog', hence de naam Parkiet.

Formantkooi

Formantkooi

Die kast van twee meter hoog -die Cycloop al noemde- heeft een dunne kooiconstructie. Hoe mooi ook, het is wel link met waterspetters tijdens gigs. Hij is trouwens zo zwaar omdat er onderin een grote hoop zand ligt. Als de bespeler heel snel met zijn handen beweegt schijnt de ringmodulatie zo heftig te zijn dat die hele kooi toch nog kan gaan trillen. Ik vernam dat Racy Dieven daarom Ben en Ulli ervan probeert te overtuigen dat er V.A.S.T. architectuur in verwerkt moet worden.

logo:

Attachments

• parkieto1.gif
    parkieto1.gif
    6,5 KB · Bekeken: 123
Las net op een engels forum dat er een 3rd party is welke een vocoder uitbreiding uit gaat brengen rond juni 2004, uiteraard met bijgeleverde microfoon en extra analoge (!!!) feedback mogelijkheid d.m.v. Theremin-achtige principe van het afstand tussen onderdelen bepalen met de hand .....

Attachments

• parrotvocoder.jpg
    parrotvocoder.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door Niel
Las net op een engels forum dat er een 3rd party is welke een vocoder uitbreiding uit gaat brengen rond juni 2004, uiteraard met bijgeleverde microfoon en extra analoge (!!!) feedback mogelijkheid d.m.v. Theremin-achtige principe van het afstand tussen onderdelen bepalen met de hand .....

Heeft dit iets te maken met die nieuwe rondzing-synthese, waar je zoveel van leest. Dacht dat dat nog in de kinderschoenen stond.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back