Parkieto

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door t-con
wat voor audio stekkers heb je daar voor nodig gem? gewoon 6,3 jack?? of tulp??

nee, ook weer een nieuwigheidje !

De Condoro is uitgerust met gebalanceerde analoge en digitale I/O, maar vanwege ruimtegebrek zijn deze aansluitingen gecombineerd in een erg klein plugje. Meneer Urby heeft me een zakje verloopjes laten zien en ik vond ze nog het meeste lijken op maaien aan een touwtje.

Ferdinand Urby ("Freddie Uhhhrrrrrr"), dat is toch die gast die jaren geleden met de ontwikkeling van een opblaasbare sequencer bezig was? Rare gast, vroeger in ieder geval wel. Het zou me trouwens niks verbazen als er onder die kap nog ergens een paar van die T-ballen verstopt zitten. En ik hoorde ook iets over nog een mono audio-ingang aan de achterkant? Dat zouden er dan totaal drie zijn, merkwaardig, maar overal tegelijkertijd inpluggen, DP'en, zal wel inhouden dat op een van die gaten weinig input meer herkend wordt. Waar moeten al die signalen correct gescheiden en verwerkt worden zonder schade aan de harde schijf te veroorzaken vraag ik me dan af.

Ja, die ogen herkende ik net ook even, maar je moet er wel erg scheel voor kijken. Niet doen als net de koekoeksklok slaat dus en die vogel naar buiten komt. Dan is er kans op een vastloper. Die 'oor'-achtige vormen zie ik trouwens niet.

Origineel geplaatst door gemmetje
Klopt !

M'n bron (niet verder vertellen, maar het was dhr. F. Urby, hoofd afdeling ontwikkeling van behringer) wist me te vertellen dat deze werkt als een soort van trackbal. Tevens heeft deze bal een push-functie.
Die 2 mini-schermpjes boven deze bal (de onkundigen onder ons zullen er waarschijnlijk een paar ogen in herkennen) zijn ook leuk ! De ene werkt als oscillator (voor de ECHTE controle !) en de ander als multifunctioneel touch-screen. (door de ontwerpers voor de grap "touch-eye" genoemd).

Het is mij onbekend of de Parkieto hetzelfde werkt, maar mij werd verteld dat eigenlijk de gehele Condoro 1 grote interface is. Waar je het ding ook beroert, altijd hangt er wel een parameter aan die je wijzigt.

Het enige vreemde wat ik aan de Condoro heb kunnen ontdekken, zijn de externe audio-ins (jawel !! het zijn er 2 !!).
Deze zijn namelijk van het "ingebouwde microfoon"-type, en zitten boven op het ding. (enigzins herkenbaar als "oren")

Is er ook al een sampler versie van? of ligt die nog op de teken tafel?? lijkt me wel een heel goed project hoor!!

Origineel geplaatst door conso
Ferdinand Urby ("Freddie Uhhhrrrrrr"), dat is toch die gast die jaren geleden met de ontwikkeling van een opblaasbare sequencer bezig was? Rare gast, vroeger in ieder geval wel.

Idd !! Die man ! mss ook nog wel bekend vanwege zijn uitvinding van de Placebo-synthese (een geluidsvorm waarvan je alleen maar vermoed dat je het hoort)

Ik kan je vertellen dat hij alleen nog maar waziger geworden is...
Hij is tegenwoordig ook milieu-activist. Om deze reden is hij dus een module aan het ontwikkelen die ervoor moet zorgen dat de Condoro niet meer werkt op (het in zijn ogen verschrikkelijk ouderwetse) electriciteit, maar op zangzaad !

Voor dit geval wordt opnieuw iets ontwikkeld dat sampling onmogelijk zou moeten maken. Haha... eerst zien en dan horen.

Origineel geplaatst door t-con
Is er ook al een sampler versie van? of ligt die nog op de teken tafel?? lijkt me wel een heel goed project hoor!!

Ja, Placebo synthese op 8 Bit!

Misschien moeten we hem eens attent maken op die nieuwe thread over Laibach. Dat zijn ook activisten, ook al hele oude net als Freddie, en die kunnen wel wat nieuwe ideeen en idealen gebruiken. Zingen kunnen ze trouwens ook niet!

Idd !! Die man ! mss ook nog wel bekend vanwege zijn uitvinding van de Placebo-synthese (een geluidsvorm waarvan je alleen maar vermoed dat je het hoort)

Ik kan je vertellen dat hij alleen nog maar waziger geworden is...
Hij is tegenwoordig ook milieu-activist. Om deze reden is hij dus een module aan het ontwikkelen die ervoor moet zorgen dat de Condoro niet meer werkt op (het in zijn ogen verschrikkelijk ouderwetse) electriciteit, maar op zangzaad !

Eindelijk Het eerste plaatje van de al zo lang aangekondigde Parkieto Rack! Deze komt vers van de designertafel. 8~ :halleluja

Hij is zelfs semi-modulair! (dus: patchen *D )

Attachments

• parkieto rack (c).jpg
    parkieto rack (c).jpg
    181,5 KB · Bekeken: 81
het schijnt dat de eerste exemplaren in Mei leverbaar worden....

( in Mei leggen alle vogels een ei,behalve de koekkoek en de griet,die leggen in de Meimaand niet )

En de bijbehorende toetsenversie, de Miniparkieto. :mega:

Attachments

• miniparkieto.jpg
    miniparkieto.jpg
    208,8 KB · Bekeken: 90
Hey Jongens,

Ik kan misschien een Q&A regelen met Ben Kieto. Is er hier genoeg interesse?'Ik sprak 'm gisteren en hij was blij met de aandacht die ze nu hier kregen. Hij was eventueel van plan als er genoeg interesse was een speciale Synth-forum serie te maken, met met 5 geïntegreerde Rozzboxen, mooi idee toch? Ik heb hem gevraagd naar de site. Maar door de onenigheid met Ulli die de server op zijn zolder heeft staan is de site op dit moment offline. Overigens, hij vertelde dat Parkieto weer op de musikmesse uit zou pakken. Bert Smorenburg zou o.a. voor hun de nieuwe 'Zoepertoll' Brainwave-Controler demonstreren.

Heel mooi! Ik ben zo enthousiast dat ik maar vast meteen mijn eerste setje vragen aanreik:

-Is de kleur geel bedoeld als slimme marketing zet met het oog op de Aziatische markt?
-Is het kooi-idee van de Parkieto echt afgeleid van de Volvo? En daarmee dus eigenlijk geinspireerd op de producten van Clavia en Elektron?
-Hoe oud bent u?
-En uw vrouw?
-Hoe denkt u nou over Feedback (de winkel)?
-Hoe denkt u over feedback in het algemeen?
-Heeft u echt altijd een Parkieto bij u wanneer u reist?
-Levert u aan Sinterklaas? (Die levert sinds afgelopen jaar wel incidenteel door aan lieve forumleden)
-Kent u de fantastische cd 'Tilt' van Scott Walker? (Zo ja, kunt u een kopie voor me branden?)
-Wordt de Parkieto compleet met netsnoer geleverd?
-Bent u ook zo handig in huis? (Kunt u dan de kerstverlichting hiernaast eens voor me nakijken?)
-Bent u boos op Bertie Behringer?

Doorzetten Cycloop!

Origineel geplaatst door Cycloop
Hey Jongens,

Ik kan misschien een Q&A regelen met Ben Kieto. Is er hier genoeg interesse?'Ik sprak 'm gisteren en hij was blij met de aandacht die ze nu hier kregen. Hij was eventueel van plan als er genoeg interesse was een speciale Synth-forum serie te maken, met met 5 geïntegreerde Rozzboxen, mooi idee toch? Ik heb hem gevraagd naar de site. Maar door de onenigheid met Ulli die de server op zijn zolder heeft staan is de site op dit moment offline. Overigens, hij vertelde dat Parkieto weer op de musikmesse uit zou pakken. Bert Smorenburg zou o.a. voor hun de nieuwe 'Zoepertoll' Brainwave-Controler demonstreren.

Ben Kieto zou ook bezig zijn met een plug-in module die aan de binnenkant 10 blauwe ledjes heeft met een high-voltage draadje eroverheen.
Tegen de bugs die in de rackversie zitten. Geniaal, die vent.

Plug-in module? Da's interessant.
Even gezocht, en gelukkig kon ik op een vage Japanse site alvast de volgende preview bemachtigen:

slimvibrator_84l.jpg

Naar verluidt speciaal geschikt voor insert-effecten.
De paarse heeft een ultra-high-frequency LFO, de groene heeft daartegen analoge bitcrusher-algoritmes.
Nog mooier: de blauwe is de speciale DSF uitvoering, die alléén te verkrijgen is als er meer dan 100 worden verkocht!

:dubbel: :halleluja :D

Cheimoon: je verdient een lintje !! (voor deze geweldige info...)

8D Dank u.

Maar enige Photoshop of 3d-studio-skills zouden een stuk leuker zijn (zo'n tekening is ook maar een tekening hè).

Origineel geplaatst door Cheimoon
En de bijbehorende toetsenversie, de Miniparkieto. :mega:

Ik heb deze zeldzame synth bij een vage kennis (heel vaag) mogen bespelen! Wat een synth!!
Vooral het hoog is heel *helder* :P

Nou, hoor het zelf maar:

In het voorbeeldje, heb ik gebruik gemaakt van de presets. Het geluid op het einde komt niet uit de parkieto, maar uit de curieuze cow-vocoder....

Origineel geplaatst door maxdox
Ik heb deze zeldzame synth bij een vage kennis (heel vaag) mogen bespelen! Wat een synth!!
Vooral het hoog is heel *helder* :P

Nou, hoor het zelf maar:

In het voorbeeldje, heb ik gebruik gemaakt van de presets. Het geluid op het einde komt niet uit de parkieto, maar uit de curieuze cow-vocoder....

Mazzel ! Ben erg benieuwd te horen of het deze maand was dat je de P. bespeeld hebt? Ulli adviseert namelijk in de handleiding nadrukkelijk de Parkieto, en dan vooral de XL-XXL uitvoering in de Maart met rust te laten, zodat -ie nieuwe modulatieroutes kan uitbroeden. Maar ja, de eigenaar van het beestje is de baas natuurlijk.... Het Parkieto hoog is inderdaad merkwaardig helder (vooral in voorjaar en zomer), maar absoluut niet schel ofzo vind ik zelf, het klonk vooral allemaal heel zuiver. Ulli en Ben spoelen alle componenten in Kiri-Kiri bronwater, dat wordt verkocht in die appelgroene aluminium 0.3 liter flessen, en schrijven het heldere karakter deels daaraan toe. Nu is die waterfabrikant ook op de fles gegaan vorige week, dus het wordt nu nog moeilijker nieuwe series te gaan produceren. Tot slot: heb jij zelf zo'n Cow-Vo-Cow-Der ?

Ik vind het toch altijd weer teleurstellend om te zien dat sommige mensen bepaalde onderwerpen op het synthforum niet serieus kunnen nemen. Ik hoef natuurlijk geen namen te noemen,maar ik denk dat de meesten voor zichzelf wel weten wie ik bedoel. Ik vind het ook weer zeer spijtig dat deze mooie synth discussie weer ontaard in onzinnige opmerken en conclusies door mensen die er totaal geen verstand van hebben. En dan noem ik nogmaals geen namen.

Bij deze wil ik dit toch even kwijt,en ik hoop dat het jullie wat aan het denken zet. Want we zijn tenslotte geen kinderen meer..toch?

@conso: LOL (dubbel op mijn buik) :dubbel:

@moraalridder

nou nou, met het verkeerde been uit bed gestapt deze mooie maandagmorgen?
Kop op! Het is lente, en de vogeltjes fluiten! Zet je zorgen opzij en begin de dag met een lach :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back