Emu 1212m

search64

Ouwe rot
Bij Feedback hebben ze de Emu 1212m nu voor slechts 199 euro. Ik ken deze kaart echter niet, dus is het wat?

Ja dat vroeg ik mij ook eigenlijk af bij het lezen van de folder. Of is de M Audio Audiophile 2496
beter. Ik heb de kaart alleen nodig om de singnalen uit mijn mengpaneel in de computer te loodsen. De kwaliteit van de A/D convertors hebben bij mij dan ook de hoogste prioriteit. Beide kaarten zitten nl in de zelfde prijsklassen.

Wie o wie weet meer. Als ik nl het internet aflees wordt de e-mu een beetje afgezeken omdat creative er achter zit...is dit terecht?

zo te zien heeft hij veel te bieden deze kaart, denk dat dit mijn volgende
kaart gaat worden.
Had ook al zitten kijken voor de M Audio Audiophile 2496 maar de Emu
heeft meer mogelijkheden.

Emu heeft samen met creative een leuke kaart op de markt gebracht die
voor een prijs van 199 euro zeer welkom is.

Attachments

• 2209big.jpg
    2209big.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 113
Voor dat geld heb je een hele goede kaart hoor.

En dat gezeik van Creative is een beetje ala Behringer.
De converters hoeven geen Apogee te zijn, maar het zijn ook geen crappy soundblasters mag ik hopen.

Vind het wel raar dat op alle modellen Adat zit overigens.

Maar voor 100$ meer die softsampler erbij die heel veel op de DSP van de kaart mixt ipv de CPU is ook niet te versmaden.

Het lijkt mij ook een heel schappelijke kaart en wat de A/D convertors betreft zit het denk ik wel goed:

"In addition to its DSP core, two of the three E-MU products use Asahi Kasei Microsystems Co. Ltd (AKM) A/D converters, the same ADCs that power high-end DigitDesign ProTools hardware."

Deze zitten in de 1212m en de 1820m

De A/D D/A convertors zijn dezelfde als die van Digidesign. Geen topconvertors maar ze zijn wel ok.

zelfde als protools HD!
zeggen ze, maar als dat waar is zijn het gewoon betere convertors dan die op zo'n audiophile zitten en/of ewx24/96

Origineel geplaatst door fuse
Voor dat geld heb je een hele goede kaart hoor.

De converters hoeven geen Apogee te zijn, maar het zijn ook geen crappy soundblasters mag ik hopen.

Vind het wel raar dat op alle modellen Adat zit overigens.

Maar voor 100$ meer die softsampler erbij die heel veel op de DSP van de kaart mixt ipv de CPU is ook niet te versmaden.

Is die softsampler een beetje goed? Vergeleken hardware samplers? heeft iemand misschien de versie met softsampler, zo ja wat vindt je ervan?

Ze zeggen wel zoveel meer. Als je er meuk voorversterkers voor hebt staan ben je nog 'genaaid'.

En kaarten waarbij de AD converters in de computerkast zelf zitten ruisen altijd als de ziekte. Nogal veel EM straling enzow.

En kaarten waarbij de AD converters in de computerkast zelf zitten ruisen altijd als de ziekte.

Klinkt idd alsof Behringer er voor iets tussen zit... 8o)

PCI kaartje

PCI kaartje

:stupid het zijn slimme jongens bij Emu, overal een adat poort op gooien. je pakt zo een 8line naar adat converter en je kan 10 ch tegelijk opnemen. en de prijs is belachelijk.
Ben er alleen nog niet achter hoe de ervaringen zijn van mac gebruikers met die emu. ben het aan het uitzoeken
J.:geslaagd:

Ze zeggen wel zoveel meer. Als je er meuk voorversterkers voor hebt staan ben je nog 'genaaid'.

En kaarten waarbij de AD converters in de computerkast zelf zitten ruisen altijd als de ziekte. Nogal veel EM straling enzow.

( PCI ) Maar bij de meeste zit de AD converters toch in de computerkast ?

Klopt, maar als je gebalanceerde inputs hebt scheelt dat waarschijnlijk wel wat.
Maar ben zelf blij dat ik alles digitaal van/naar m'n computah heb lopen.

Op de output van m'n gamePC na dan die ruist/bromt als de ziekte.

Re: PCI kaartje

Re: PCI kaartje

Origineel geplaatst door Quadruplo
:stupid het zijn slimme jongens bij Emu, overal een adat poort op gooien. je pakt zo een 8line naar adat converter en je kan 10 ch tegelijk opnemen. en de prijs is belachelijk.
Ben er alleen nog niet achter hoe de ervaringen zijn van mac gebruikers met die emu. ben het aan het uitzoeken
J.:geslaagd:

Yep! Zo kan je dure Apogee's gebruiken. Maar bij die Emu's zijn ze wat onduidelijk of het nu een 2, 4 of een 8 channel ADAT port is..

Maar dan kan je beter voor een RME PCI-ADAT kaart gaan.. Die heeft lagere latency. Die Emu haalt maar 5ms. RME 1ms ofzo. En RME heeft zero-latency monitoring! Daar heb ik bij die Emu niets van zien staan..

Origineel geplaatst door Digimod
( PCI ) Maar bij de meeste zit de AD converters toch in de computerkast ?

niet persé, er zijn ook kaarten waarbij de converters samen met de aansluitingen in een breakout-box zitten.
Je hoeft deze breakout-box natuurlijk niet persé in een 5,25"-slot te stoppen.

(zie bijv. de terratec ews88mt en phase88 )

Re: Re: PCI kaartje

Re: Re: PCI kaartje

Origineel geplaatst door ikke
Maar bij die Emu's zijn ze wat onduidelijk of het nu een 2, 4 of een 8 channel ADAT port is..

Doe es lezen. Het kan alle 3. Je kunt adat multiplexen zodat je een hogere samplefrequentie krijgt.

Maar dan kan je beter voor een RME PCI-ADAT kaart gaan.. Die heeft lagere latency. Die Emu haalt maar 5ms. RME 1ms ofzo. En RME heeft zero-latency monitoring! Daar heb ik bij die Emu niets van zien staan..

Het verschil in latency hoor je toch niet. En qua prijs heb je het over iets heel anders.

En de latency hoor je misschien niet maar merk je tosch als alles is opgenomen in een x-aantal takes. Is niet strak meer! Je moet al wat gaan verschuiven, zelfs met 2ms..

Origineel geplaatst door ikke
RME DIGI 9636 Hammerfall LE
2x ADAT, SPDIF, ADAT-Sync

319 euros

ook niet slecht , maar hier heb je dan weer een analoog I/O voor nodig..?

Back