Emu 1212m

over de converters blijft een appart verhaal deze kunnen misschien het zelfde zijn als protools maar als er bv wat mindere opamps achter zitten dan is de vergelijking van de convertors niet meer eerlijk

maar om even terug te komen het gaat mij er echt om dat ik voorlopig uit de brand ben geholpen of is er een andere optie

Origineel geplaatst door matrixxx
ik zit deze draad eens rustig te lezen en ik merk dat er met veel lof over de emu 1212m word gesproken
ik ben zelf de centen op zij aan het leggen voor de RME met breakout box maar maar door mijn impulsieve aankopen van andere spullen schuift dat telkens weer voor mij uit

nu zit ik met een klein probleem dat ik op hele korte termijn wat dj mixen moet gaan opnemen en nu geen geluidskaart in mijn computer heb zitten en een RME zit er binnen een paar dagen even niet in
is het echt de moeite waard om die EMU1212M te kopen voor alleen die mixen op te nemen van vinyl waar ik hem eigenlijk voor wil gaan gebruiken nu op dit moment
het gaat me dus echt om de geluids kwaliteit hoe het geluid opgenomen en afgespeeld word
voor softsynths zal ik hem niet gaan gebruiken of midi het is meer een voorlopige nood oplossing die ik zoek

ik wil as maandag meteen een kaart halen ik heb er echt haast bij en hoop dat iemand me een heel overtuigend antwoord kan geven

Ik neem regelmatig sets op, en ook al m`n platen rip ik naar m`n pc. Hiervoor had ik een simpele Soundblaster Live :gaap: Ik merk echt wel degelijk veel verschil met de EMU 1212m. Vooral dat de ruis stukken minder is!

Maarum, voor wat dj sets opnemen kan een simpel dingetje van Sweex (10 euro) of zelfs een leuke onboard soundcard toch ook genoeg zijn? Tenminste.... het lijkt me nogal zonde om een 1212m te kopen als je toch nog die RME later wilt gaan kopen. Oke, je wilt kwalitatief goed geluid.... maar aan de andere kant gaat het "maar" om dj sets.... ik bedoel, kijk maar eens hoeveel mensen zulke sets op mp3 downloaden, en dat vinden ze kwalitatief ook nog goed... Dus jah, ik zou alleen voor dit doel niet "even" een 1212m gaan halen.

ik zou denk ik niet al te veel geld uitgeven en voor een 0404 gaan van emu.
daarna kun je dan nog de rme kaufen :)

ik wil wel voor een beetje kwaliteit gaan anders kan je weer veel tijd besteden in het nabewerken dus zomaar extra ruis kan ik niet gebruiken
het nabewerken zal overigens wel pro gedaan worden met de betere spullen maar ik wil alleen de mixen thuis opnemen ipv dat ik afhankelijk ben van die ene middag bv
die 0404 is misschien ook een optie maar de kwaliteit daarvan is die te vergelijken met de 1212 (buiten de opties om)
het is maar voor een korte periode dat ik die kaart wil gaan gebruiken dus hij zal ook weer snel in de verkoop komen

wat mijn opvalt is dat de 1212 gebalanceerde in en outputs heeft en de 0404 niet en dat vind ik wel een klein min puntje

Origineel geplaatst door virkaz
ik zou denk ik niet al te veel geld uitgeven en voor een 0404 gaan van emu.
daarna kun je dan nog de rme kaufen :)

Oowjah, die was er ook nog.... vergeten :stupid
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij een goede tussenoplossing. Aan de andere kant denk ik dat als je het gelijk weer verkoopt, je een 1212m wat makkelijker kwijtraakt. Misschien een tip om `m nu al te koop aan te bieden en te overleggen met potentiele kopers?

Zhanox heeft de 0404, miscshien kun je hem nog pben ;)
Als je echt gebalanceerd zoekt, tja dan gaat het meer geld kosten ;( snif

De curve van de 0404 zag er wel reettestrak uit trouwens (audio rightmark oid)

ik heb toch maar een 1212 gekocht en ik zal hem vandaag of morgen gaan instaleren
hij ziet er best pro uit dat ding en mijn voorgevoel is dat ik een goede keus heb gemaakt voor een voorlopige oplossing
resultaten zal ik zeker hier melden over deze kaart en ook wanneer hij weer in de verkoop komt

ik heb de kaart geinstaleerd alles gebalanceerd aangesloten
en ik moet eerlijk zeggen dat het echt een goede kaart is, ik had deze resultaten niet verwacht
het enigste min puntje is dat je je goed moet verdiepen in de routing van die emu mixer en daar ben ik zelf ook nog niet helemaal uit maar ik heb wel wat stukjes vinyl opgenomen in wavelab en hij doet het spat zuiver

Nee, E-Wire das pas grappig hehe.

Overigens moet ik zeggen dat bij volledig gebruik van de mixer/monitor routings je in principe een inline mixer hanteert, erg handig als je bandjes opneemt. Voor dance producties cq eletronica een beetje overbodig.

Nice none the less.

1212m gekocht

1212m gekocht

'k Heb sinds kort een 1212m in me pc gestopt en geinstalleert en ik vind het een goed kaartje, van latency nauwelijks last, zero-latency over 32 kanalen, er is een handig E-DSP controle paneel waar je effecten op ieder kanaal kunt toepassen, weinig CPU verbruik dus. Ben enorm blij met die firewire port erop ik denk dat ik nog zo'n docking station erbij koop en een sync kaartje. Ik ben voor de rest enorm tevreden 8)

Misschien wat offtopic, maar ik wilde hiervoor geen nieuw draadje starten.

Ik heb dus een EMU-1212m kaart. Ik heb de audiokanalen (1/4") in gebruik. En ik wil eigenlijk nog 2-IN en 2-OUT (line) erbij. Zijn de ADAT en S/PDIF poorten hiervoor te gebruiken? Kan ik deze poorten omzetten naar een line signaal en andersom?

I/O Configuration:
Two 1/4" Balanced Inputs
24-bit/192kHz ADAT In/Out (switchable to S/PDIF)
24-bit/96kHz S/PDIF In/Out (switchable to AES/EBU)
MIDI In/Out
Firewire® Interface

ooh, dat is heel mooi :halleluja
Heb je misschien iets meer info over hoe ik dit precies moet doen, wat heb ik ervoor nodig? (converters ofzo?) Of kan het gewoon met een simpel kabeltje met een tulp aan de ene kant en adat/ s/pdif plug aan de andere kant?

Tnx

Origineel geplaatst door Phony
ooh, dat is heel mooi :halleluja
Heb je misschien iets meer info over hoe ik dit precies moet doen, wat heb ik ervoor nodig? (converters ofzo?) Of kan het gewoon met een simpel kabeltje met een line aan de ene kant en adat/ s/pdif plug aan de andere kant?

Tnx

helaas niet met een simpel kabeltje ;)

je hebt wel een AD/DA converter nodig... ik geloof dat midiman wel een paar rredelijk goedkope heeft... anders een leuk apparaat kopen dat kan converteren (het eerste wat me te binnen schiet is een TC triple C compressor... niet te duur en je hebt nog een prima compressor ook)

Origineel geplaatst door koediman
nog maar 1 post tot de 3K gem... krijgt het hele forum nou taart?

[off-topic]
Hey, dat was me niet eens opgevallen :D
Rondje van mij a.s. woensdag in eindhoven :biertje:

(voor locatie, tsjek hier )

[/off-topic]

Ik heb eindelijk ook de 1212m besteld + Emulator X
Ben erg benieuwd!

En wat ik me nog afvroeg.... De effecten die onboard op de kaart zitten. Kun je die ook opnemen tijdens audio rendering? bijv. In cubase?

Of kun je deze alleen maar real time opnemen?

Ik ben zelf bang dat het alleen real time is.... Dus ik hoop dat ik ernaast zat! :)

En wat ik me nog afvroeg.... De effecten die onboard op de kaart zitten. Kun je die ook opnemen tijdens audio rendering? bijv. In cubase?

Ja, al die effecten zijn ook als VST effect te gebruiken via E-Wire of PowerFX.

Zorg trouwens als je 'm krijgt dat je gelijk de updates even ophaalt bij E-MU. De versie 1 drivers die erbij zitten zijn niet van het meest stabiele type (1.6 downloaden)
En EmuX is behoorlijk verbeterd in verse 1.5.

Back