Emu 1212m

Origineel geplaatst door ikke
En de latency hoor je misschien niet maar merk je tosch als alles is opgenomen in een x-aantal takes. Is niet strak meer! Je moet al wat gaan verschuiven, zelfs met 2ms..

Latency tijdens opnames wordt gecompenseerd. Het enige moment dat je latency merk is als je real-time werkt, b.v. met het spelen van een softsynth via een MIDI keyboard.

Om on topic te zijn: ondanks mijn grote verbazing lijkt het alsof Creative een goede kaart op de markt zet.

Ik wil binnenkort een nieuw kaartje gaan kopen wat rond deze prijs zit. Ik had eigenlijk de Audiophile op het oog, maar met deze 1212m begin ik toch wat te twijfelen.
Iemand een idee welke ik dan het best zou kunnen kiezen?

vraag: Wie heeft de 1212m al??

Want alleen de AD van de emu zijn als de digidesign, niet de DA
Trouwens de Audiophile z'n AD zijn t zelfde als van RME

Origineel geplaatst door Phony
Ik wil binnenkort een nieuw kaartje gaan kopen wat rond deze prijs zit. Ik had eigenlijk de Audiophile op het oog, maar met deze 1212m begin ik toch wat te twijfelen.
Iemand een idee welke ik dan het best zou kunnen kiezen?

Ik heb ook zitten te twijfelen tussen beide kaarten, maar heb toch gekozen voor de EMU 1212m en ben er zeer tevreden mee :okdan: Gewoon een degelijke goedklinkende kaart met veel mogelijkheden voor het geld! In het juni nummer van SOund on SOund zijn alle emu kaarten getest en ze kwamen zeer goed uit de bus. Door de DSP chip heb je ook de beschiking over realtime effecten die op de kaart worden uitgerekend, dus geen aanslag op je CPU power. Ik zou zeggen gewoon doen. :mega:

Tnx VasC :)

als ik het goed heb, gebruiken de 1212m, de 1820 en 1820m dezelfde 1010 kaart als basis? alleen hebben ze verschillende aanvullingen in vorm van breakout-box / extra pci kaart?

Als dit zo is, mag ik dan ook stellen dat de kwaliteit van al die kaarten dus gelijk is? Alleen dat ze verschillende mogelijkheden qua aansluitingen hebben

Origineel geplaatst door Phony
Tnx VasC :)

als ik het goed heb, gebruiken de 1212m, de 1820 en 1820m dezelfde 1010 kaart als basis? alleen hebben ze verschillende aanvullingen in vorm van breakout-box / extra pci kaart?

Als dit zo is, mag ik dan ook stellen dat de kwaliteit van al die kaarten dus gelijk is? Alleen dat ze verschillende mogelijkheden qua aansluitingen hebben

Klopt niet helemaal de 1212m en 1820m hebben beter A/D convertors de 1820 heeft andere convertors. Dus altijd voor de m gaan, lijkt mij.

Bij alle drie de versies staat er dit bij:

Retail Box Contents
E-MU® 1010 PCI card

Eigenlijk vind ik die voorversterker bij de 1820 wel handig omdat ik m`n platen rip. Maar om alleen daar nou 200 euro meer voor te gaan betalen... :) Toch maar gewoon de 1212m dan. Aangezien ik veel van de extra functies niet gebruik. Heb alleen een midi keyboard als hardware tot nu toe.

En hoe zit het met de latency en de CPU belasting bij de 1212m? Ik heb ook ns een Creative spul gehad, een Audigy2 ofzoiets en die kostte een pak meer dan de deze.. Dus vraag ik me toch af hoe het komt dat deze kaarten zo goedkoop zijn.. Waar zit het addertje?

emu's

emu's

No WDM driver 96/24 support currently; DSP effects engine cannot operate at 96KHz or 192KHz; Loss of I/O at the higher sampling rates; no GSIF support;

DJ VASC >Heb je een vergelijkingsvoorbeeld tussen de 1212M en de Audiophile ?

Re: emu's

Re: emu's

Origineel geplaatst door Nouveau

DJ VASC >Heb je een vergelijkingsvoorbeeld tussen de 1212M en de Audiophile ?

Hier bijvoorbeeld: test/specs van beide

E-MU Kaarten (1820)

Audiophile

Maar het zijn natruulijk beide goede kaarten voor het geld. Ik vond vooral de extra mogelijkheden van de E-MU doorslaggevend. Ik heb niet de mogelijkheid gehad (gezocht) om beide kaarten te proberen.

Maar google levert genoeg resultaten op.

Bericht door een moderator:
Een zeer waardevolle thread, maar bij 'prijswijzer' vind ik 'm niet tot z'n recht komen.
Verplaatst, dus. Als dat problemen geeft, hoor ik het graag even...

Ik heb de 1212m en hij bevalt me PRIMA.....heb geen kraakie of tikkie gehoord in 2 maanden gebruik! Kopen gewoon!

Origineel geplaatst door DJ VasC
Ik heb ook zitten te twijfelen tussen beide kaarten, maar heb toch gekozen voor de EMU 1212m en ben er zeer tevreden mee :okdan: Gewoon een degelijke goedklinkende kaart met veel mogelijkheden voor het geld! In het juni nummer van SOund on SOund zijn alle emu kaarten getest en ze kwamen zeer goed uit de bus. Door de DSP chip heb je ook de beschiking over realtime effecten die op de kaart worden uitgerekend, dus geen aanslag op je CPU power. Ik zou zeggen gewoon doen. :mega:

Kun je misschien ook een kwaliteitsverschil aangeven met vb RME ?

Origineel geplaatst door Nouveau
Kun je misschien ook een kwaliteitsverschil aangeven met vb RME ?

Vaak levert een beetje zoeken met Google al aardig wat op. Zo iets als RME + review etc. Het enige is dat je wel afgaat op de bevindingen van een ander. Maar veelal zijn het resultaten gebasseerd op metingen en, als ze hun vak serieus nemen, kan je daar al aardig conclusies aanverbinden.

De 1212m wordt namelijk ook wel vergeleken met LynxTwo !!
En als je weet dat de Lynx beter klinke dan RME......

Dus vandaar een vergelijking: 1212m VS RME

p.s. :In Reviews geven ze weinig tot geen vergelijking, vandaar de vraag aan een eigenaar van een emukaart

hoe gaat ie op oudere systemen

hoe gaat ie op oudere systemen

Hallo,

Ik wil wel is weten,
Iedereen heeft het wel over win xp en mac
maar ik werk gewoon nog met een p3 win 98
mijn vraag is hoe werkt zo'n E-MU 1212m op dit systeem?
En hoe gaat dat op cubase VST 5.0
Het schijnt dat de echo mia ook een heel goede kaart is
en deze kost 100 pleuro bij peter verspuy
bvd,

ik zit deze draad eens rustig te lezen en ik merk dat er met veel lof over de emu 1212m word gesproken
ik ben zelf de centen op zij aan het leggen voor de RME met breakout box maar maar door mijn impulsieve aankopen van andere spullen schuift dat telkens weer voor mij uit

nu zit ik met een klein probleem dat ik op hele korte termijn wat dj mixen moet gaan opnemen en nu geen geluidskaart in mijn computer heb zitten en een RME zit er binnen een paar dagen even niet in
is het echt de moeite waard om die EMU1212M te kopen voor alleen die mixen op te nemen van vinyl waar ik hem eigenlijk voor wil gaan gebruiken nu op dit moment
het gaat me dus echt om de geluids kwaliteit hoe het geluid opgenomen en afgespeeld word
voor softsynths zal ik hem niet gaan gebruiken of midi het is meer een voorlopige nood oplossing die ik zoek

ik wil as maandag meteen een kaart halen ik heb er echt haast bij en hoop dat iemand me een heel overtuigend antwoord kan geven

Er zitten de zelfde converters in als bij een Protools setje (96 i/o geloof ik). En als ik de luitjes van SoS mag geloven is het gewoon matig mooi qua prijs / kwaliteit verhouding.

Back