Rvooh
Gepokt en gemazeld
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
hebben jullie in Belgie 24 dagen in een week zitten?
HA!
en jullie 7 uren in een dag

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
hebben jullie in Belgie 24 dagen in een week zitten?

Origineel geplaatst door MadR
veel goa invloeden als je het mij vraagt .. [/B]

Origineel geplaatst door sander
Het echte acid gevoel is een ongemodificeerde 303, samen met een 808/707 en dan gewoon op play drukken, lekker tweaken en de boel live opnemen. Maar de mensen worden lui of het is allemaal te moeilijk en moeten alles op hun computerscherm zien en alles moet midi hebben. Jammer. Daar gaat de charme van het apparaat. Je moet maar zo denken alle hits van toendertijd zijn ook gewoon gemaakt met de in orginele staat verkerende apparaten zonder enige poespas.
Koop dan gewoon een softsynth die je 303 emuleert en verkoop je 303 aan een liefhebber.

Origineel geplaatst door rvooh
ik hou toch liever van de sequencer van de 303. nét daarom wil ik die computer interface![]()
Origineel geplaatst door Patat Met
De midikit van Colin Fraser veranderd ook de noten waarden in de sequenser van de 303, op eigenlijk exact dezelfde wijze als de computer interface. Je behoud dus de groove van de Tb-303 sequenser plus alle gemakken van midi in en uit. En ja accent en slide zijn gewoon velocity en legato.
Het is dus geen midi naar CV/gate kit (zoals je andere analoge synths aanstuurd), maar een midi naar 303 sequenser kit.
Je kan altijd langs komen om de midi kit uit te proberen.
Bij Colin's kit is het ook alsof je externe "controller" gewoon deel is van de hardware van je 303.Origineel geplaatst door rvooh
cool![]()
maar exact hetzelfde is het niet.. midi is serieel. met die computer interface heb je de mogelijkheid om hem van een externe unit "direct" aan te sturen, alsof je externe "controller" gewoon deel was van de hardware van je 303.
via eender welk serieel systeem is dit onmogelijk denk ik..(-> zorgt altijd voor vertraging)
Bij Colin's kit is het ook alsof je externe "controller" gewoon deel is van de hardware van je 303.
Bij beide kits gebeurd hetzelfde. Alleen de ene kit gebruikt een speciale computer interface en de andere kit gebruikt een standaard midi interface.
Het verschil is dus alleen de interface en niet de werking.
Als je baslijntje op je 303 wilt spelen via midi, kan je net zo goed een 101 of juno60 pakken.

en dat verschil in interface zorgt net dat de werking anders gebeurd...![]()
Leg dat maar uit. Ik ben snel van begrip.
This is all done in a pure hardware fashion (no programmable devices like gals/microcontrollers/cpu's whatsoever) in a way that there is zero extra delay on these signals so that the behaviour of your 303 is not affected in any way. You may ask yourself the question why no programmable devices? This was the first design prerequisite I made when I started this project for the following reasons:
1: They generate delays and thus affect the behaviour of the 303
2: programmable devices don't last: the cells that store the program decay over time and that is unacceptable because I want my interfaces to outlast the 303's in which they were built in.
ben van plan om ooit eens de BASIC software naar MACBASIC of dergelijk te 'porten' zodat ik het kan draaien op m'n ouwe mac
in elk geval heb ik geen interesse in een USB versie.
oh ja en dat zal echt compleet hetzelfde klinken![]()

Praatjes vullen geen gaatjes. Dus hier 2 geluidsfragmenten zodat de timing vergeleken kan worden.
De din file is de 303 als dinsync master. De din kabel moet je dan niet helemaal in de 303 steken, dan kan de 303 ook als master gebruikt worden. De 303 stuurt nu alleen een dinsync signaal naar de 909. Dus standaard 303 mode. Als iemand zo vriendelijk wil zijn om met zijn 303 en 909 een vergelijkbaar filetje te maken, dan kunnen we zien of er verschil zit tussen de timing van mijn 303 en een ongemodde. (want dat zou evt kunnen)
De midi file is is de 909 midi klok master. De 909 stuurt nu de midi noten naar de 303. En de 303 reageerd alleen op midi.
http://www.megaupload.com/nl/?d=ZZINXFCF
Groot verschil of niet?
ja, dat is bijna hetzelfde voor simpele basslijntjes. Ik heb ze hier alle 3, dus gaap jij maar lekker.![]()
Ik zie niet in waarom je je zo negatief opstelt tov die computerinterface.
Ik doe helemaal niet negatief over de computer interface. Het is namelijk presies hetzelfde wat ik met m'n Tb-303 gedaan heb. ik ben er dus helemaal voor.
Ik vind het alleen een oplossing die wat gebruiks gemak en kosten wat negatief uitvalt tov de oplossing van Colin Fraser. En mijn geluids files bewijzen dat het met de timing wel OK zit. (Duh de Tb-303 word indirect aangestuurd, via z'n eigen sequenser, net zoals bij de computer interface.)
Waarom doe jij eigenlijk zo moeilijk over de midikit van Colin?