de meest mooie strings

Leuk verhaal over strings, met patch voor JX-10, en uitleg waarom die bak daar zo goed in is :)

Having programmed the second Patch, you can now mix this with the first. Take advantage of the JX10's ability to detune Patches against one another, add a bit of external reverb and... Wow! The results can be gorgeous; rich, involving, and with impressive depth. What's more, we still haven't even taken advantage of the JX10's two built-in chorus units! Every note you hear is simply four detuned and modulated oscillators shaped by two low-pass filters and a pair of VCAs.

But now it's time to create our ultimate ensemble sound... just change parameter 64 from 'OFF' to '1' in both Patches to apply chorus to each. You'll find that the resulting sound is far better than what you can coax from the majority of string machines.

http://www.soundonsound.com/sos/Mar03/articles/synthsecrets47.asp

Paradox MOde:

De meest rotklinkende past soms onuitsprekelijk mooi in de mix :eureka:

:doei:

Paradox MOde:

De meest rotklinkende past soms onuitsprekelijk mooi in de mix :eureka:

:doei:

Verwar niet, pads met strings.

De mooiste strings haal je nu van sample cd;s denk ik. Saggitan ofzo, die zou ik graag willen hebben, maarja $$$$$$$$

Origineel geplaatst door bobaphat
Verwar niet, pads met strings.

De mooiste strings haal je nu van sample cd;s denk ik. Saggitan ofzo, die zou ik graag willen hebben, maarja $$$$$$$$

Als je het echt over strijkers hebt, idd sampler of keyboard met sample options.

Ik denk dat je met de laatste bakken a la KARMA/FANTOM/TRITON/KURZWEIL al serieus wat strijkers hebt die mooi klinken. Maar als je echt Pro wil, ofwel life recorden (duur) ofwel bom sample library kopen (duur)(lenen/ruilen?)

Origineel geplaatst door bobaphat
Saggitan ofzo
:confused: Ken ik niet. Post je effe een linkje?

Matrix 12

Matrix 12

Echt, moeilijk is het antwoord op die vraag niet maar tot nu toe werd de oplossing niet gegeven.
De mooiste strings komen simpelweg uit de Oberheim Matrix 12. Daar is geen discussie over mogelijk.
En als het echt realistisch moet klinken gooi je gewoon samples op de analoge strings van de M12. Klaar.
Alle andere analoge toestellen, inclusief Jup8, CS80, klinken echt mager vergeleken bij de onwaarschijnlijk vette strings van de M12. Dat is ook de reden waarom ik dit toestel ooit kocht.
Over digitale synthesizers wil ik het in deze discussie nog niet eens hebben.
Einde thread.

Laatst gewijzigd:
Strings haal ik overal vandaan this maar net waar ik behoefte aan heb.

Btw. Mellotron-Strings gebruik ik soms ook.

Kan het zijn dat U2 in het nummer Its a beautifull day uit 2000 een mellotron-string sound heeft toegepast.
Als dat zo is, dan is dat een prima voorbeeld wat je met een mellotron kunt doen in een mix....

Weet iemand dat?

Mellotrons zijn cool (U2 een stuk minder :D). Instrumenten met een echt unieke 'haunting' string sound.

Gelukkig zitten ze vandaag de dag in leuke rackjes zoals de EMU vintage pro en vintage keys. Zeker een paar combinaties van de strings met flutes en choirs zijn echt om te watertanden. Ik heb trouwens onlangs die vintage pro uitgebreid met de Orchestral 1 & 2 expansions en daar zitten strings in die er ook mogen zijn.

En vergeet niet de Elka Rhapsody 490 en 610 (staat die nog steeds in de hoek mattsecond ;)?) , en de Korg Trident MKII:
trident2.jpg

Echt, moeilijk is het antwoord op die vraag niet maar tot nu toe werd de oplossing niet gegeven.
De mooiste strings komen simpelweg uit de Oberheim Matrix 12. Daar is geen discussie over mogelijk.
En als het echt realistisch moet klinken gooi je gewoon samples op de analoge strings van de M12. Klaar.

De Matrix 12 dat is toch gewoon een soort veredelde Korg Poly 800 :D ?

Voor strings (strijkers), tsja ik kan niet anders zeggen... de K2000/2500/enz zijn toch echt heel erg mooi vinnik... goed sublaag in de basregionen en mooi gelayered qua velocity ; ik heb hem nog maar net maar ik blijf bij elk geluid een half uur hangen :{ zulke f*cking mooie geluiden. En geloof me, ik heb heel wat bakjes bespeeld en onbewust toch beoordeelt op de strings -ben nu eenmaal stringfreak omdat akkoorden dan zo fijntjes klinken- , en deze kurzweil is het apparaat waar voortaan mijn strings uitkomen :okdan: ok, de VS kan er ook zeker wel wat van en de TX816 ook, maar daarbij hoor je duidelijk synthesizer... en dat heb ik bij de K2500 minder

Laatst gewijzigd:
Roland jx10 natuulk :{
...en de jupiter 4
......en de waldorf xt

Back