koptelefoon?

DJOOKbox!

Stamgast
hi..welke koptelefoons gebruiken jullie bij het recorden/afmixen? of doen jullie alles over je monitoren..

just curious ;)

Ik gebruik een P{hilips SBC-Hp840
hij is niet echt supergoed ofzo maar wel redelijk!
En hij zit lekker op je kop.

AKG K55

ik hoor er ALLES door....en t was nog n goedkoop geval ook...als ie stuk gaat ga ik op zoek naar dezelfde

kleuren die niet teveel om er goed mee af te mixen?.. over die akg lees ik bijvoorbeeld dat die hele stevige bas heeft (die dus extra benadrukt) mix je dan niet de bas te zacht?

Sennheiser 265HD lineair. En ik gebruik hem voor bijna alles (ook gamen enzo). (jammer dattie geen koffie kan zetten ;) )

En inderdaad is het verkleuren een irritante factor maar als je veel referentie CD's en mp3'jes enzo luistert dan kun je op je gehoor/gevoel wel die verkleuring wel opvangen. Maar altijd voor de zekerheid nog even via boxen luisteren want daar komen toch weer allerlei andere details naar boven.

Origineel geplaatst door DJOOKbox!
kleuren die niet teveel om er goed mee af te mixen?.. over die akg lees ik bijvoorbeeld dat die hele stevige bas heeft (die dus extra benadrukt) mix je dan niet de bas te zacht?

Nee....ik mix niet alleen af op die koptelefoon ook gewoon over mijn speakers. En je kunt andere muziek als referentie gebruiken.

Na vele hoofdtelefoons geprobeerd te hebben kan ik nu redelijk afmixen op een Sennheiser HD 580.

Hij is vlak en rustig en heeft een heel goed stereobeeld.

groeten

basicsys

ps : Alle AKG's die ik ken hebben juist te weinig laag waardoor je teveel in je mix stopt.

Origineel geplaatst door BasicSystem

ps : Alle AKG's die ik ken hebben juist te weinig laag waardoor je teveel in je mix stopt. [/B]

mjah..ik las dit op de site van thomann:

AKG K 55, dynamic headphones with fat basses Bässen (TurboBass cuntions) 32 Ohms,16-20.000 Hz frequency range,96 dB,210g, incl. 6,3mm Adapter

vandaar :)

kheb zelf net de Beyerdynamic DT100 besteld.. had eigenlijk verwacht dat wel meer mensen een dergelijke koptelefoon zouden hebben hier

Ik gebruik een Sennheiser HD-600. Kost ff wat, maar dan heb je ook wat. Vergelijkbaar met de BeyerDynamic DT-990 pro, maar ik vond de Sennheiser nog net iets beter klinken en lekkerder zitten. Alleen jammer dat ie zo lelijk is.
Dit zijn trouwens allebei open modellen, de DT-100 is een gesloten model, en volgens mij in de eerste plaats 'n recording-koptelefoon; goed afgesloten zodat je geen spill op je mics krijgt, en ze hebben gezorgd dat ie goed hard kan voor drummers die alleen hun koptelefoon willen horen. Het lijkt mij ook eerlijkgezegd de NS-10 onder de koptelefoons. De HD-600 is dan 'n setje Genelec 1031's en de DT-990pro zou dan 'n setje Mackie HR824's zijn, als dat sense maakt voor jou.

HD-600: €200,- bij Richer Sounds! (€244,-bij thoman...)

dat zegt me inderdaad wel wat :).. maar ik dacht dat de dt100 gewoon netjes vlak alles weergaf.. en niet gewoon ontzettend crap klinkt?..(als de ns10)
verder woon ik nu in een studentenflat ..dus vaak erg harde muziek.. dan heb je met gesloten daar toch minder last van dan met een open..

Als je vaak last hebt van omgevingsgeluid heb je idd meer aan 'n gesloten model. En dan zit je wel goed met die BD denk ik, hoewel ik gelezen heb dat de DT250 van BD een nog iets betere bass-response heeft. Als je nog meer meningen van gebruikers wilt lezen moet je ff 'n search doen op het sos forum; daar is dit al heel vaak uitgebreid besproken.

ah..bedankt voor de tip .. zal daar zo es rondneuzen..

wat die bassresponse betreft.. ik mix nu op mijn hifi speakers .. KEF cresta 2's .. die hebben al veel bas.. dus ik kan wel wat tegenwicht gebruiken wat dat betreft :)

maar in de SOS kom je ook iedere keer weer 100 advertenties van dat ding tegen.. dacht dat het een aardig populaire (zelfs ietwat standaard?) studiokoptelefoon was :)

Het is iig DE recording-koptelefoon. Sluit perfect af, gaat lang mee, is goed te repareren, bestaat al eeuwen.

Een goede koptelefoon is nooit weg, maar een slechte/mindere erbij ook niet. Ik bedoel zo'n goedkoop ding bij de blokker voor 5 euro ofzo. Het is een soort test, want in principe moet je mix daar ook redelijk op klinken. Zo niet, betekent meestal dat je nummer het op mindere/bepaalde apperatuur niet goed zal doen. Ik doe dat ook meestal. Wel eerst kijken hoe 'proffesionele' nummers klinken door die goedkope headphone.

ik heb nu ook wel een minder goeie.. tis een philips sbc HP120 ofzo :) .. maar die ruist ook behoorlijk.. die zal ik ook wel als referentie gebruiken.. maar ik ga dus die BD gebruiken om te op te nemen en te mixen :)

Ik heb ook een AKG (het typenummer weet ik effe niet)...beresterk!
Hoe vaak dat ding al van me kop gerukt is omdat ik recht ging staan terwijl ik op het snoertje stond, niet gewoon. En nog steeds geen kabelbreuk ofzo.......

Heb een AKG K141! Leuk maar zeker niet de beste en inderdaad weinig laaaag....

gr. Mario

Origineel geplaatst door ZmokE
Hoe vaak dat ding al van me kop gerukt is omdat ik recht ging staan terwijl ik op het snoertje stond, niet gewoon
LOL dat gebeurt mij dus ook nogal vaak

ik gebruik een sennheiser eh2200 ... fantastische koptelefoon met erg goed geluid. en wat heel belangrijk is : het snoertje kan makkelijk verwisselt worden. da's namelijk bij mij altijd hetgeen dat het eerste kapot gaat.

ik gebruik de eh2200 overigens zowel voor studio werk als live werk als dj werk :)

Back