Welke muziek maak je

Welke muziek maak je

• Hip hop/ Trip hop

Stemmen: 5 4,3%
  • House/ Techno

Stemmen: 29 24,8%
  • Hardcore gabber, Tekno

Stemmen: 23 19,7%
  • Drum 'n bass

Stemmen: 1 0,9%
  • Lounge

Stemmen: 7 6,0%
  • Jazz

Stemmen: 4 3,4%
  • Pop/ Rock

Stemmen: 5 4,3%
  • Ander genre

Stemmen: 43 36,8%

• Totaal aantal stemmers
    117
ik heb mijn eigen genre wat nergens thuis past... je kan me niet in een bepaald hokje wegstoppen... ik ben ik. Heb me eigen muziekstijl die uniek en ongekend is...

Origineel geplaatst door Slipperman
ik heb mijn eigen genre wat nergens thuis past... je kan me niet in een bepaald hokje wegstoppen... ik ben ik. Heb me eigen muziekstijl die uniek en ongekend is...

iig niet bescheiden ;)

Ik mis klassieke muziek waar eigenlijk alle andere keuzes op gebaseerd zijn.

Hmm... de rockers zijn hier ook niet best vertegenwoordigd ;) eigenlijk is het ook meer metal wat ik maak (nightwish-achtig)... en commerciele troep, want dat gaat tegenwoordig hand in hand. hehehe :duivels:

ik mis de "echte" synthesizer muziek (sorry als ik iemand boos maak met deze term, maar ouwlullensynthmuziek en klassieke synthmuziek mag schijnbaar ook niet meer tegenwoordig :engel: )

Origineel geplaatst door ikke
Electro? Wat versta je onder electro? Dingen zoals Dopplereffekt, Adult.Entertainment, etc horen bij techno, als jet mij vraagt..

Electro is gewoon electronische muziek, toch?

*Oh My God*...
electro is een op zichzelf staande stroming hoor... electro begon in '80 en leeft nog steeds.

GEwoon datgene waar ik op dat moment zin in heb. Dit varieert van het genre Vangelis over easy listening, tot disco-achtige invloeden en zo meer. Ik pin me niet zo vast op één of twee stijlen.

:doei:

Euhhhm...

- breaks
- drum 'n bass
- triphop
- nu jazz / lounge

dat is het zo'n beetje..

maar inderdaad, de enquete had wel iets uitgebreider gemogen.
Electro en Breaks (dus GEEN drum 'n bass) moeten er toch zeker bij

Origineel geplaatst door gemmetje
gewoon.........bagger......
goh, die style ken ik nog niet. Wat is het precies? Afsplitsing van gabber? ;) (no offence....)

Aan allen die hun genre er niet bij staat, mn oprechte excuses :)

Deze thread is zeker niet bedoelt om iedereen in een hokje te plaatsen, maar gewoon om een idee te krijgen wie er elctronische muziek maakt enn wie het akoustisch aanpakt. ( Ik HAAT hokjes )

Ik zie in het algemeen enkel techno, trance en gabber bij de tracks staan.. vandaar.

Oh en btw, IDM (Intelligent Dance Music), welk intellegent persoon heeft die benaming uitgevonden.. vind het wat neerkijkend op de rest van de dance wereld, eerlijk gezegd. Ik bedoel maar, wie vindt zn muziek nu slim?! I dont get it.. Zoals Squarepusher (de gek), vindt zichzelf superieur en vindt dat er geen gevoel in de muziek mag liggen. (hij breekt overigens Ninja Tunes volledig af, omdat zij te veel gevoel neerleggen in hun tracks) Muziek maken heeft toch veel te maken met gevoelens? Je maakt je muziek naar je eigen gevoel en je muziek zou ook een bepaald gevoel moeten teweeg brengen bij de luisteraar, toch?

:koffie:

O en ik maak lounge. At least thats what people say i do.. Ik kan er niet echt een genre aan geven. t Is een mengeling van lounge, trip hop en hip hop. Ik hoop natuurlijk ook vernieuwend te zijn zoals velen. Een track van me is komende!

Origineel geplaatst door ikke

Ik zie in het algemeen enkel techno, trance en gabber bij de tracks staan.. vandaar.

Misschien had de vraag dan moeten zijn welke muziek post je het meest. :) Overigens word ik over het algemeen lichtelijk gestoord van het feit dat elke producer zo'n beetje zijn eigen genre heeft en uniek is in zijn soort.... Natuurlijk zijn er best een paar hoofdlijnen te onderscheiden, maar sommigen draven een beetje door.

Origineel geplaatst door Hazes
Misschien had de vraag dan moeten zijn welke muziek post je het meest. :) Overigens word ik over het algemeen lichtelijk gestoord van het feit dat elke producer zo'n beetje zijn eigen genre heeft en uniek is in zijn soort.... Natuurlijk zijn er best een paar hoofdlijnen te onderscheiden, maar sommigen draven een beetje door.
Iedreeen wil toch uniek zijn? ;)

Daar hadden ze me gebanned omdat ik te vooruitstrevend was voor het schlager genre.

dancefool.gif

Laatst gewijzigd:
Moelijke vraag, ik blijf niet bij een bepaald genre hangen, meer een bepaalde hoek:

Techno
Drum&Bass
Ambient
Electro
Experimenteel

Dit verandert bij mij om de paar maanden, eerst heb ik in de techno hoek gezeten, na een paar maanden meer drum&bass, ik neem nooit afscheid van een genre, er zit meestal ook wel iets in van techno.

Back