Psim-1

n0_key

wazzaaa!
Hela hola!

Ik heb de knoop net maar doorgehakt en m'n VISA getrokken. Ik heb net op de valreep 1 van de laatste PSIM-1 modules van synthmodules.com gekocht. Zonder import, verzenden en verzekering komt dat neer op een 250 euri (ja, die dollar staat heel lekker)...

Zoals je op http://www.synthmodules.com/psim-1.htm kan nalezen is de PSIM een op een microcontroller gebaseerde module met cv in- en outputs welke doormiddel van een simpele basic is te programmeren om ik weet niet wat uit te halen.

In feite kan de PSIM allerlei verschillende klassieke voltage bewerkingsmodules binnen een modular naspelen, maar omdat het ding programmeerbaar is zijn er eigenlijk weinig grenzen...

Het lijkt me een bijzonder leuk ding voor in mijn bescheiden modulaire setup bestaande uit u-Ventury2, CP251 en eigenlijk ook de MF101 en Filtered Coffee.

Ik heb inmiddels ook een MT16 liggen en ik ben van plan om binnenkort wat 808 en 909 Concussor moduletjes te scoren, maar ik moet eerst nog even de belasting betalen :D

Synthmodules komt binnenkort ook uit met een module welke is gebaseerd op de Speakjet chip om de monomachine voorgoed in z'n hemd te zetten ;)

Ik hou jullie op de hoogte!

>>> Synthmodules komt binnenkort ook uit met een module welke is gebaseerd op de Speakjet chip om de monomachine voorgoed in z'n hemd te zetten <<<

Mogen ze heel wat uit de kast halen :D

Additionele verzendkosten voor verzekerde verzending naar Nederland zijn $32,40 oftewel, 27,40 eurio's.

Waarschijnlijk heb ik gewoon pech en komt hier nog een leuk bedrag aan import op, want hij verstuurt natuurlijk voor de werkelijke waarde. Maar goed, je moet er wat voor overhebben :D

Levertijd, enkele weken, want hij is ze nog in elkaar aan het zetten.

Nu moet ik eens gaan nadenken over een voeding, want ik heb ook wat 2dehands Concussor moduletjes (TC88 Tom/Conga, CP88 Hand Clap, SD88 Snare Drum, BD88 Bass Drum, BD99 Bass Drum, FS01 Fill In/Quad Switcher) gevonden en het liefst hang ik dat allemaal bij elkaar in een leuk kastje...

Goeie zet, man. :okdan:

Voor de overigen hier die de PSIM nog niet kennen, er is inmiddels al een gebruikers-groep op
het web, en verschillende mensen hebben al software geschreven voor nieuwe toepassingen.
Dit is een zeer veelbelovende ontwikkeling en je kunt verwachten dat er in de toekomst nog
veel meer op dit gebied gaat gebeuren. Wat is er mooier dan een module die je gewoon kunt
her-programmeren en er een kompleet andere funktie aan geven?

Hou ons op de hoogte alsjblieft. :halleluja

Attachments

• psim-1-panel-no1-c.jpg
    psim-1-panel-no1-c.jpg
    15,1 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door senso
Goeie zet, man. :okdan:

Voor de overigen hier die de PSIM nog niet kennen, er is inmiddels al een gebruikers-groep op
het web, en verschillende mensen hebben al software geschreven voor nieuwe toepassingen.
Dit is een zeer veelbelovende ontwikkeling en je kunt verwachten dat er in de toekomst nog
veel meer op dit gebied gaat gebeuren. Wat is er mooier dan een module die je gewoon kunt
her-programmeren en er een kompleet andere funktie aan geven?

Hou ons op de hoogte alsjblieft. :halleluja

Ik kwak mijn ervaringen vrolijk in deze draad, no probs. Het verbaast me overigens dat ik al niet eerder veel halleluja over dit ding heb gehoord op het SF. Het lijkt me dat dit echt een te gekke aanvulling is op zo goed als elke modulaire setup.

en ? heeft er hier ondertussen iemand ervaring met de PSIM module ?

Dat ding is nog steeds niet uitgeleverd... Het schijnt er nu eindelijk van te komen, maar ik heb de mijne verkocht aan mono. Ik moet even prioriteiten stellen.

De meeste gebruikers zijn er overigens lyrisch over. Als je geld hebt is het zaak om er minstens 5 te kopen en er een aantal in een standaard functionaliteit te programmeren, dan heb je geen pc nodig.

Brice zat vanmiddag nog op te scheppen op de maillinglijst dat je er met weinig moeite een muis aan kan hangen om er een cv-controller van te maken, een superjoystick! :halleluja

Dat ding is nog steeds niet uitgeleverd...

worden deze eigenlijk nog gemaakt ?
op de website stond er of is dat deze tijdelijk is uitverkocht...
of is er misschien een laatste batch die nog moet worden uitgeleverd ?

Zoals je kan zien aan het begin van dit draadje loopt dit al een tijdje. Eerdere batches zijn wel uitgeleverd, al voor mijn bestelling, maar die laatste batch, die ging niet zo soepel. Deze wordt op dit moment uitgeleverd en daarna zal het wel weer een tijdje stil zijn rond de PSIM. Maar zoals gezegd, de maker loopt rond met v2 plannen.

en ? al iemand ervaring met een PSIM ondertussen ?

Ze zijn nog steeds niet uitgeleverd en een opvolger door Bryce zal er wel niet komen.
Maar er komt een opvolger die compatible is met de PSIM.
Er is een yahoogroup voor die heet ComputerVoltageSources

Laatst gewijzigd:
Back