Monomachine versus Nordmodular G2

MSDOS

Ouwe rot
Ik ben dus van plan om volgende maand een Monomachine te kopen (de tabletop versie dan)... maar ik kan ook even wat door sparen en dan gaan voor de G2. Ik heb al wat mensen op dit forum gezien die in het bezit zijn van de Monomachine of de G2. Het dan wel zijn verschillende instrumenten. Maar toch ben ik benieuwd naar de plus en min punten.

Ik heb een obsessie voor step-sequencing en ben al in het bezit van een Machinedrum, misschien hebben jullie een goed advies of wat tips voordat ik een keuze maak?

kweetniet of in de G2 de sequencer modules ook via MIDI aan te sturen zijn qua parameters ed....daar zou wel sprake van zijn, maar of het er echt in gekomen is weetiknie....

je kan natuurlijk de sequencer van de drummachine gebruiken om de G2 aan te sturen?

hamvraag is: vind je het leuk om je eigen patches te maken middels een modulaire synth, of ben je meer iemand die met of vanuit presets wil werken? vind je het vervelend om met software te editten of niet?

gr. Olaf

Vanuit presets werken of from scratch, het maakt mij niet uit. De kans is groot dat ik voor de G2 ga, ik denk ook dat het qua software update's veel interessanter is.

Origineel geplaatst door MSDOS
Vanuit presets werken of from scratch, het maakt mij niet uit. De kans is groot dat ik voor de G2 ga, ik denk ook dat het qua software update's veel interessanter is.

ik zou niet al teveel software updates verwachten hoor..je moet iets kopen vanwege de specs op dit moment..neem aan dat ektron dingen ook prima via OS updates te upgraden zijn ed....

als het je niet uitmaakt dan is alleen nog de vraag: vind je het vervelend om met een software editor te "patchen"? ook dit is trouwens relatief hoor, want je kan je eigen "synth structuur" maken met software, en dan als preset in de G2 laden....vervolgens kan je gewoon met de hardware alle parameters veranderen, zonder dat je daar nog software voor nodig hebt, net als met elke andere "fixed architecture" synth...

Software editing vind ik wel minder leuk, maar het is gewoon een beetje wennen... neem ik aan dan. En inderdaad betreft de update's, het gaat erom wat je er "nu" mee kan doen.

moeilijk moeilijk moeilijk... keuze, ik moet ze eerst eens in het echt aan de sawtooth voelen.

Je vraagt om advies maar eigenlijk heb je de keuze al gemaakt ;)

Was het maar waar???

Met Elektron heb ik een soort van haat en liefde gevoel, soms heb ik zoiets van... die Machinedrum ga ik verkopen, waarom ik dat dan niet doe is omdat ie zo prettig werkt tijdens jamsessies en dat is dus ook de reden waarom ik de Monomachine in overweging neem. En die Elektron Machines zijn zo lekker compact om ergens mee naar toe te nemen.

Origineel geplaatst door MSDOS
Was het maar waar???

Met Elektron heb ik een soort van haat en liefde gevoel, soms heb ik zoiets van... die Machinedrum ga ik verkopen, waarom ik dat dan niet doe is omdat ie zo prettig werkt tijdens jamsessies en dat is dus ook de reden waarom ik de Monomachine in overweging neem. En die Elektron Machines zijn zo lekker compact om ergens mee naar toe te nemen.

ai ..als je de machindrum gaat verkopen, EN je hebt een obsessie voor step-sequencing, dan zou ik toch echt ff naar een hardware step sequencer als aanvulling van de G2 kijken.... lijkt me geen pretje om voor elke nieuwe sequence naar de software editor te moeten grijpen

Dat is nog eens een goed punt :) daar ga ik ins diep over nadenken...

Back