analoge synth (Roland JP8080, Yamaha AN200

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
hallo allemaal :maffia:

ik heb laast een analoge bak gekocht voor mooi prijsje minder dan 600 pleuro's :kroon:

deze om wel te verstaan roland jp8080
echt een super ding
ik ging gelijk een maat bellen want hij van mij aankoop vond
hij zij super en niet duur (maar nu komt mijn vraag)
ik had een jaar terug een yamaha an 200 gekocht en die ook super is
maar toen zij hij die maat(die ik aan tel had) van me tegen mij ook van dat het alleen zonde was
want die an 200 heeft al soort gelijk waardig geluiden heeft
maar ja nu weet ik wel wat er voor deel van an 200 is
dat hij 4 tracks is waar van 1 analoge en 3 drum tracks
maar dat is niet mijn hoofd vraag
ik wil juist weten wat het verschil is tussen een yamaha an 200 en een roland jp8080 is
en zijn ze goed te combineren qua analoog dan
zo ja geef jullie maar je sugesties
en of jullie ook nog wat tracks hebben die daar mee gemaakt zijn
zo dat ik weer wat in spieratie op kan doen maar goed ik hoor het wel van jullie
laters havelock :doei:

Hmm dan moet ik je helaas teleurstellen, analoog zijn ze geen van bijde.

De 8080 en de an-200 zijn VA synths, ofwel Virtual Analog. Het zijn dus digitale synthesizers die een analoog geluid nabootsen. Maar opzich is daar niks mis mee natuurlijk, kan heel goed klinken, en vooral de 8080 is erg vet, en heeft lekker veel schuifjes en knopjes. En hij is natuurlijk vooral bekend om het "supersaw" standaard-trance-lead geluid. Ik denk dat in minstends de helft van alle mainstream trance-tracks wel een jp-8000 of jp-8080 te horen is...

Over de verschillen tussen de twee kan ik je weinig vertellen, maar ik denk wel dat de 8080 vetter en fijner is dan de an-200 :)

oke 1-0

oke 1-0

Origineel geplaatst door Ionide
Hmm dan moet ik je helaas teleurstellen, analoog zijn ze geen van bijde.

De 8080 en de an-200 zijn VA synths, ofwel Virtual Analog. Het zijn dus digitale synthesizers die een analoog geluid nabootsen. Maar opzich is daar niks mis mee natuurlijk, kan heel goed klinken, en vooral de 8080 is erg vet, en heeft lekker veel schuifjes en knopjes. En hij is natuurlijk vooral bekend om het "supersaw" standaard-trance-lead geluid. Ik denk dat in minstends de helft van alle mainstream trance-tracks wel een jp-8000 of jp-8080 te horen is...

Over de verschillen tussen de twee kan ik je weinig vertellen, maar ik denk wel dat de 8080 vetter en fijner is dan de an-200 :)

oke dat is waar wat je zecht dat was ik vergeten te melden maar ik kan bv de een als bassen gebruiken en de ander voor melodie
of is dat niet handig of wel omdat die jp 8080 een track is :eureka: :confused:

Ehm... nederlands is niet mijn sterkste punt maar dit is redelijk moeilijk te lezen zo.

Maar ehm.... wat Ionide zei klopt wel. Ben alleen niet eens dat 8080 beter klinkt. Ze klinken toch anders. De AN200 lijkt een beetje op die 8080 maar gewoon lekker samen gebruiken is niets mis mee. Meer is altijd beter zeg ik dan maar.

En dat laatste wat je zegt snap ik ff niet. Wat is een track in jouw ogen?

Ik ken ze allebei niet zo goed, maar van wat ik hier heb staan klinken de beide analoogjes echt anders, ik kan ook nooit echt precies het zelfde geluid er uit halen.

Ander filter, andere stemopbouw, andere LFO en envelope routings.

Origineel geplaatst door fuse

En dat laatste wat je zegt snap ik ff niet. Wat is een track in jouw ogen?

Volgens mij bedoelt hij met tracks: Het realtime opnemen, waardoor je afhankelijk bent van het beperkt aantal outputs.
Misschien moet ie aan "multitracking" gaan beginnen. Probleem opgelost.

Hmmm, na herlezing en nog eens herlezing, denk ik dat hij 'RACK"bedoelt, aangezien hij met de ene de bassen en met de andere een melodie wil inspelen, en dat dat niet gaat met de 8080, omdat het een "rack"is?

Of ben ik nu te ver aan het zoeken ? LOL

Take care

EF

Als ik hem was, dan zou ik voorlopig maar niets nieuws kopen, ook al zijn het nog zulke zachte prijsjes.
Ik zou me eerst eens verdiepen in die 2 apparaten. Volgens mij beseft hij niet wat er allemaal mee kan!

track

track

ik bedoel met een track dat hij maar een midi kanaal kan gebruiken en niet 2 of meer zo dat ik dat aparaat
ook nog een voor bassen en melodie kan gebruiken mijn jp8080 maar ik ben nog zeker aan het onder zoeken ik weet ook van mij zelf dat ik de bodem nog niet gevonden heb van bijden aparaten maar goed zijn er ook mensen die daar muziek mee gemaakt hebben met een van die aparaten ik vindt namelijk zelf gemaakte muziek mooier dan dat deze aparaten in een comerciele wereld worden gebruikt laat maar eens wat horen als dat kan
thx havelock:kroon:

mag ik je een advies geven wat ff niet voldoet aan je vraag? ga zelf op onderzoek uit en laat je niet alles wijsmaken door je vriend. je kunt beter zelf achter dingen gaan komen, dan dat je je compleet gaat meten met hem. wat hij super vind vind jij misschien wel bagger en visa versa.. bepaal zelf wat je gewoon mooi vind en usefull.
geloof me daar krijg je anders nog een keer spijt van. :engel:

havelock >

als je een midi interfac hebt kan je 16 midi kanalen aansturen per kanaal meen ik....
misschien heb ik ff de terminologie niet helemaal correct, maar wat ik bedoel te zeggen is
dat je in principe 16 verschillende synths tegelijk kan aansturen en gebruiken ....

dus jij kan zeker deze 2 ook tegelijk gebruiken. De manier hoe is afhankelijk alleen van wat je
verder nog hebt wat betreft midi-interface, geluidskaart met aantal in en uitgangen & eventueel een mixer...

ik zou zeggen ga eens een hoop zaken lezen op dit forum en zoek veel via de "zoek"-functie rechtsbovenin.
wat ik lees uit je berichten lijkt het mij dat je nog vrij basic bent wat het midi, synths en audio gebeuren en
dat is natuurlijk helemaal niet erg, zo begint iedereen
:okdan:

Ik denk dat hij (havelock) bedoelt (of beter: denkt) dat de JP8080 niet multimbraal te gebruiken is (dus meerdere klanken tegelijkertijd) ...

Nou Havelock: Dat klopt niet... De JP8080 kan 2-voudig multitimbraal gebruikt worden. Je kunt de upper en lower patches beide apart aansturen op verschillende midi kanalen.

Druk daarvoor eerst een keer op EDIT, dan PART (3) totdat er Part MIDI CH in het display komt te staan.
Op de onderste regel staat dan LOWER: of UPPER: met een cijfertje erachter, dat is het kanaal waar je JP8080 de huidige lower of upper patch op ontvangt. Als je die nu op aparte waardes zet, kun je beide parts een andere patch laten spelen. Voila !

basic

basic

Origineel geplaatst door endonyx
havelock >

als je een midi interfac hebt kan je 16 midi kanalen aansturen per kanaal meen ik....
misschien heb ik ff de terminologie niet helemaal correct, maar wat ik bedoel te zeggen is
dat je in principe 16 verschillende synths tegelijk kan aansturen en gebruiken ....

dus jij kan zeker deze 2 ook tegelijk gebruiken. De manier hoe is afhankelijk alleen van wat je
verder nog hebt wat betreft midi-interface, geluidskaart met aantal in en uitgangen & eventueel een mixer...

ik zou zeggen ga eens een hoop zaken lezen op dit forum en zoek veel via de "zoek"-functie rechtsbovenin.
wat ik lees uit je berichten lijkt het mij dat je nog vrij basic bent wat het midi, synths en audio gebeuren en
dat is natuurlijk helemaal niet erg, zo begint iedereen
:okdan:

ik ben zeker nog een beginner ik begon met een yamaha rm1x omdat voor beginners gelijk alles er mee kunnen maken
en daarna kocht ik gelijk snel een yamaha an200 dat dee ik van wegen brute sound maar ik dacht eerst voor ik die
rm1x ging kopen of het an 200 werd of de rm1x maar toch heb ik dan maar voor een rm1x gekozen om dat je daar als
beginner alles al mee uit kon halen en daar na heb toch an 200 maar ja nu kom je snel met een ander groot probleem hoe
mix ik alles bij elkaar heb ik 3 maanden later een studio mengpaneel gekocht van behringer eurorack mx 2642A en een
half jaar later roland jp 8080 waarom ik die gekocht heb was om een van de reden om dat daar ook een brute sound uit komt
en ik dee dat voor de prijs dat niet duur was onder 600 pleuro's was hij ik dacht van meteen kopen en ik heb niet getwijfeld
en nu is mijn volgende stap een paar boxen kopen en een midi pc zo dat ik alles kan aan sluit op mijn pc en boven op zolder alles
kan neer zetten
ik hoop met paar jaar te kunnen zechen ja nu heb ik pas een brute studio plek waar lekker muziek kan maken
havelock:doei:

Mischien toch nog 1 extra tipje: Heb je ooit van LEESTEKENS gehoord ??? (komma's, punten en zo) ....

Dat maakt het allemaal toch NET ietsje leesbaarder.
Als ik dat verhaal van jou lees, raak in in gedachten buiten adem en na een zin of 3 weet ik niet meer waar je het over hebt.

Re: basic

Voor Leon Nogmaals 8o)

ik. ben. zeker. nog. een. beginner. ik. begon. met. een. yamaha. rm1x. omdat. voor. beginners. gelijk. alles. er. mee. kunnen. maken.
en, daarna. kocht, ik. gelijk, snel. een. yamaha. an200, dat. dee. ik. van. wegen, brute. sound, maar. ik, dacht. eerst, voor. ik. die.
rm1x. ging. kopen. of. het. an 200. werd, of. de. rm1x. maar. toch. heb. ik. dan. maar. voor. een. rm1x. gekozen, om. dat. je. daar. als.
beginner. alles. al. mee. uit. kon. halen. en. daar. na, heb. toch. an 200. maar, ja. nu. kom. je. snel. met. een, ander. groot. probleem. hoe.
mix. ik. alles, bij. elkaar. heb. ik. 3. maanden. later. een. studio. mengpaneel. gekocht. van. behringer. eurorack. mx 2642A. en. een.
half. jaar. later. roland jp 8080. waarom. ik. die. gekocht. heb. was. om. een. van. de. reden. om. dat. daar. ook. een. brute. sound, uit. komt.
en. ik. dee. dat. voor. de. prijs. dat. niet. duur. was. onder. 600 pleuro's. was. hij. ik. dacht. van. meteen. kopen. en. ik heb. niet. getwijfeld.
en. nu. is. mijn. volgende. stap. een. paar. boxen. kopen. en. een. midi. pc. zo. dat. ik. alles. kan. aan. sluit. op. mijn. pc. en. boven. op. zolder. alles. kan. neer. zetten.
ik. hoop. met. paar. jaar, te. kunnen. zechen. ja. nu, heb. ik. pas. een. brute. studio. plek. waar. lekker. muziek. kan. maken,
havelock:doei:

Origineel geplaatst door LeonMols
Mischien toch nog 1 extra tipje: Heb je ooit van LEESTEKENS gehoord ??? (komma's, punten en zo) ....

Dat maakt het allemaal toch NET ietsje leesbaarder.
Als ik dat verhaal van jou lees, raak in in gedachten buiten adem en na een zin of 3 weet ik niet meer waar je het over hebt.

en dit helemaal als je net wakker bent na een nacht flink feesten.

mijn nederlands mmmm

mijn nederlands mmmm

mmmm ja gelijk hebben jullie mijn nederlands is niet best nee
maar maar ik woon al weer ruim een paar jaar op me zelf en dat is veel voordeel ten op zichte van thuis bij mijn ouders nu kan ik doen wat ik wil en dat doe ik ook en ik heb nu een lekker plekje waar ik een studio van kan maken en dat doe ik boven bij mij op zolder:D
maar goed
laters havelock

Origineel geplaatst door Havelock
en nu is mijn volgende stap een paar boxen kopen
Dan klinkt die JP8080 al stukken beter ;) Ik denk dat ik je probleem begin te snappen...

Back