logic gerucht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door BVDS
de space designer van emagic kost 449 pond dat is meer als hardware
geef mij maar hardware ipv playstation voor muziek

De space designer zit voortaan standaard in Logic Pro, en als je reeds Logic 5 of 6 Gold had, kan je voor amper 200 euro upgraden naar Logic Pro 6, inclusief de space designer én alle andere plug-ins. :{

Re: Worst

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
En verder weten we ook dat er op de 10 gebruikers 7 PC's en 3 Mac's zijn. Je hoeft dus niet lang na te denken waarom Emagic eventueel terug voor PC zou kiezen.

Dat kan best zijn, maar zelfs al werken slechts 3 op 10 met de Mac-versie van Logic, dan mag je er toch ook vrij zeker van zijn dat die 3 Mac-gebruikers alledrie netjes hebben betaald voor hun Logic-software en updates, terwijl het lang niet zo zeker is dat die andere 7 PC-gebruikers allen even netjes hebben betaald voor hun Windows-versie van Logic...

Als apple/emagic echt grof geld zou kunnen verdienen aan hun PC-gebruikers, zouden ze er misschien wel mee doorgaan. Apple maakt iTunes toch ook voor windows, met de bedoeling om nog meer iPods te kunnen verkopen?!

Maar ik denk dat Macsterdam idd ook een goed punt heeft door de oorzaak te zoeken bij de R&D ontwikkeling van CoreAudio / G5 / OS X, en dat er juist daarom niet zo meteen een weg terug is naar Windows.

Wat betreft het vastlopen van computers op het podium... Dat is simpel! Een computer is gewoon geen muziekinstrument. Het is een rekenmachine, die ook nog wat tekstverwerking kan, dus reken uit...

Zowel het ene platform als het andere heb ik zien vastlopen, op alle gebieden. In de studio, bij grafische bewerkingen en zelfs spelletjes... Mac is beslist niet beter dan PC. Tijdens demonstraties van Mac programma's in het museum heb ik de hele boel zien vastlopen en helaas niet een keer, maar meerdere keren. En dat gebeurde door de makers van het programma zelf :)

Iedere fabrikant die voor maar één platform wil ontwikkelen, verliest gewoon het andere deel, omdat de consument meer dan dat ene programma wil gebruiken en dat heus niet allemaal opnieuw gaat aanschaffen. Indien het markt aandeel in een bepaald platform te klein is, en je dat laten vallen, dan verlies je die klanten.

Ik dacht ooit dat het shag rokers van het merk Samson niet zou uitmaken of ze Drum zouden roken. Ze gingen gewoon naar een andere winkel en ik was hun omzet kwijt :)

Dus Maccers blijven bij Mac en PeeCeejers blijven bij PC.

Maar daarmee is de computer nog geen muziekinstrument!

Soft synth is a poor mans synth...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Soft synth is a poor mans synth...

Sorry, maar ik ben het niet met je eens. Er worden op dit moment synths ontwikkeld waar geen hardware varianten van zijn, zoals bv Absynth en Zebra (ook de nieuwe physical modelling synth van Emagic die er aankomt valt hieronder). Dit zijn echte synths met hele complexe synthese mogelijkheden - zou ik toch nauwelijks 'poor mans' synths willen noemen. Met de juiste audio interfaces klinken ze beter dan mening hardware synth!

Gebruik wat je zelf nodig hebt en keur de keuzes van een ander niet meteen af!

Origineel geplaatst door macsterdam
Sorry, maar ik ben het niet met je eens. Er worden op dit moment synths ontwikkeld waar geen hardware varianten van zijn, zoals bv Absynth en Zebra (ook de nieuwe physical modelling synth van Emagic die er aankomt valt hieronder). Dit zijn echte synths met hele complexe synthese mogelijkheden - zou ik toch nauwelijks 'poor mans' synths willen noemen. Met de juiste audio interfaces klinken ze beter dan mening hardware synth!

Gebruik wat je zelf nodig hebt en keur de keuzes van een ander niet meteen af!

offtopic

Totaal niet mee eens...
Gebruik zelf ook software,idd je hebt gelijk qua complexiteit.
Ik ga dan ook geen discussie aanzwengelen....
Maar wil toch wel ff zeggen,dat hardware gewoon nog steeds beter klinkt,qua dynamiek en spectrum.
Ook met een super geluidskaart.

Ontopic....

. En verder weten we ook dat er op de 10 gebruikers 7 PC's en 3 Mac's zijn. Je hoeft dus niet lang na te denken waarom Emagic eventueel terug voor PC zou kiezen.

Als ze meer dan 90% van hun Logic omzet uit Logic Mac haalden en maar maximaal 10% uit Logic pc dan zullen ze niet zoveel spijt hebben dat ze nu alleen nog Logic voor de MAC maken.

En nogmaals, het is een gerucht van een vriend van een forumlid die zijn bron niet wil noemen.

Ik ben 't wel met Wout eens. Die dingen vereisen een eenmalige grote nonspecifieke aanschaf (je kunt nog meer met een dikke computer), en verder alleen maar een paar euro voor het pakket zelf, of helemaal niks als je op P2P rondspookt. Ze nemen geen fysieke plaats in, hebben een ronduit abominabele verkoopwaarde (2ehands software ooit proberen te verkopen? Steinberg Model E? TC Works Mercury? Kent u ze nog?), ze worden gewarezed bij het leven (dat zijn ook "poor men") - als je het statement zo opvat klopt 't als een bus.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Dus omdat hackers het kunnen kraken ga je dan maar met een crack werken ?

tuurlijk zolang ik het niet commercieel gebruik of er winst mee maak

why not ? en als ik het kan betalen koop ik het ook

heb hier logic en NI traktor liggen .. o.a.

Origineel geplaatst door macsterdam
De opzet van de test was een simpele. Neem een real-life situatie, in dit geval het componeren van een complex stuk muziek met veel softsynths en kijk hoever je kunt gaan op beide computers. Aangezien er voor Logic 6 geen PC variant is heeft men gekozen voor de sequencer die net verkozen was tot sequencer van het jaar en dus op de pc een goeie is. Dit is geen slecht uitgangspunt hoe je het ook went of keert.
Zelf het ik een hekel aan processor-test op basis van specificaties, het gaat er om wat je er in het echt mee kan doen en dat wil deze test weergeven.

Wat Cubase betreft, het is algemeen bekend dat de Mac versie dramatisch veel achter de PC versie aanhobbelt, zowel qua functionaliteit als qua stabiliteit. Steinberg is niet de meest vriendelijke Mac-ontwikkelaar, jammer, maar heel erg helaas. (daarom ben ik ook Digital Performer gebruiker :) )

En nu terug naar Logic.......

Ik vind het om de snelheid van de g5 aan te tonen wel een slechte test ....
dit zegt namelijk teveel over sonar en logic ... ik vind hem dus maar half deze test
doe het goed of doe het niet is dan me motto ..

protools erbij zou wel een prima test zijn in mijn optiek ..
En om mij gerust te stellen zou er ook een cubase test bij moeten
gewoon om de waardes dan te bekijken tussen logic en cubase en protools en de rest ..

conclusie ik ben pas tevreden als deze tests over de hele linie werd gedaan
dan zou ik de conclusie kunnen trekken dat de g5 ook echt sneller is meerdere real life situaties

niet alleen om aan te tonen dat de g5 zo snel is maar om de balans op te maken

mensen die met statistiek werken .. redeneren ook zoals jij en de testers
maar dan test je dus alleen de vraagstelling en daar zit nou net de kneep

;)

Origineel geplaatst door BasicSystem
En die (pc gebruikers) mentaliteit is nou precies de reden dat Emagic er niet wakker van ligt dat ze geen Logic voor de pc meer maken.
ach ze doen maar .. mij zal het me redelijk jeuken eerlijk gezegd
want het is nu allemaal toch apple
en ondanks dat ik er mee werk is het niet mijn company

mini jack standaards gebruiken zodat je gedwongen wordt hun dure spullen af tenemen
ga toch weg met dat soort onzin companies

en dat alleen om een micje in je computer te stoppen ...

Emagic behandeld me voor de rest netjes

ik denk trouwens dat er meerdere mensen zijn die mindere standaarden op na houden .. maar dat terzijde
en voor de rest heb ik niet zo medelei met software companies .. ze jatten ook alles wat ze kunnen uit andere ontwerpen e.d.

de tijd van lief zijn is toch echt voorbij dacht ik zo ..

Origineel geplaatst door BVDS
http://www.mopro.nl/

IS EEN FEIT

ik heb zelfs per post een kaart ontvangen om te upgraden
ik wil hierbij APPLE bedanken dat ze mij verplicht hebben om met andere software te werken anders was ik er nooit achter gekomen wat voor een prul emagic maakt

ik begrijp ook niet wat al die hijsa is om zo'n inferieur programma als logic
eigenlijk begrijp ik het wel
ze hebben hun succes bij emagic te danken dat ze universiteiten, academies en studio's overstroomd hebben met gratis kopieën van hun prulsoftware
vandaar dat nu iedereen er slaafs mee werkt
wel slim

Origineel geplaatst door bounce
ik begrijp ook niet wat al die hijsa is om zo'n inferieur programma als logic
eigenlijk begrijp ik het wel

Dat je niets op hebt met Logic, ok. Wat voor de één werkt, werkt nu eenmaal niet voor de ander. Om het een inferieur programma te noemen is wel heel kinderachtig, zeker als je ziet dat professionals er redelijk massaal voor kiezen. Maar goed, jij als huiskamer-muzikant hebt waarschijnlijk hele goeie argumenten om het als waardeloos af te doen.

Re: Re: Worst

Re: Re: Worst

Origineel geplaatst door David
dan mag je er toch ook vrij zeker van zijn dat die 3 Mac-gebruikers alledrie netjes hebben betaald voor hun Logic-software en updates, terwijl het lang niet zo zeker is dat die andere 7 PC-gebruikers allen even netjes hebben betaald voor hun Windows-versie van Logic...

Yeah, sure.
Als ik me niet vergis kreeg ik 7 jaar geleden bij aankoop van mijn Mac een aantal CDroms vol met gekraakte muzieksoft.
Nogal sterk om te beweren dat er voor Mac geen gekraakte soft te vinden is en dat bijgevolg alle mac-users braaf zouden betalen voor hun soft...

Re: Re: Re: Worst

Re: Re: Re: Worst

Yeah, sure.
Als ik me niet vergis kreeg ik 7 jaar geleden bij aankoop van mijn Mac een aantal CDroms vol met gekraakte muzieksoft.
Nogal sterk om te beweren dat er voor Mac geen gekraakte soft te vinden is en dat bijgevolg alle mac-users braaf zouden betalen voor hun soft...

eh logic is nog niet gekraakt voor mac .. althans een complete versie dan
daar heeft david het over ... mac enm logic 6 moet je wel voor betalen op het moment

En het is gewoon een spel hoor jongens ..
die gasten bij emagic zitten redelijk te gniffelen en het is hun goed recht ..

zij zijn in balbezit ! .. maar ze letten redelijk op wat er gebeurt kan ik je vertellen ;)

En over hackers en software gesproken

Een bekend PC cracker zit nu ook bij een groot software bedrijf hun audio sotware zo te krijgen
dat het wel lekker werkt , niet crashed en goed beveiligt is ...

Origineel geplaatst door David
Misschien vind je dit "betere" tests?
De cijfers spreken voor zich...

How powerful is the G5? - platinumverb test
http://www.soundonsound.com/sos/feb....htm?session=7756ec111da452f07ba7d8c6cfdefe5d

How powerful is the G5? - EXS24 voices test
http://www.soundonsound.com/sos/mar....htm?session=7756ec111da452f07ba7d8c6cfdefe5d

die resultaten had jij toch al eens gepost ?

Maar ik heb die oude tests gevonden alleen zijn die er inmiddels afgehaald
echter er wordt nog redelijk wat leuke dingen verteld .. ;)

Kijk hier

read it and weep !

Het is toch logisch?

Emagic is gewoon van PC afgestapt.

Naast Logic zal dan ook Sounddiver niet meer geupdated worden. Da's erg jammer want naast MidiQuest is dat de enige syntheditor van betekenis.

En ik verwacht ook niet dat je Unitor/AMT drivers voor Longhorn (nieuwe windhoos) zullen verschijnen. Om van al die andere produkten maar te zwijgen.

En wil je toch Logic gebruiken dan moet je gewoon naar Apple overstappen. Makkelijk zat.

- logic geruchten

het zou echt geweldig zijn, ik zelf ben die hard logic gebruiker maar ook een die hard pc gebruiker. bij mij komt zo'n mac echt niet in mijn studio te staan, maar ik ben bang dat de geruchten alleen maar geruchten zullen blijven. vast een of andere grappenmaker geweest die begonnen is met dit te posten waarna mensen het gaan overnemen enz. je weet wel hoe dat gaat met bijv. een roddel.

- gekraakte mac software

daar is zat van te vinden, ook logic audio. alleen is het wat moeilijker te vinden. waarom? al sla je me dood, misschien omdat er niet zoveel mac gebruikers zijn in vergelijking met pc gebruiker......? maar goed, het is er wel, ook van logic. elke beveiliging kan gekraakt worden of t nou op de mac, pc, wathever systeem.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back