Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Ik heb ook orginele Akai geheugen en kan probleemloos 4bars of 8bars samples inladen. Geen idee of dat overeenkomt
met die .491 samples waar je het overhad.

Wat wel klote is, is dat als je bijv in Soundforge een perfecte loop hebt, deze op de MPC soms niet goed loopt.
Je mot ze geloof ik ook iets langer maken, dan gaat het wel goed. En op de MPC kan je ze dan nog finetunen in het trimscherm.

Sander (vanuit de ghetto in Buswick. Brooklyn).

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik had ook de tikken aan het begin van de samples die ik op m'n pc geedit had en in de mpc ingeladen heb.
Het blijkt dat de optie "optimize audio file headers" in wave lab het probleem veroorzaakt.

jij bent echt mn engel :D
het werkt! geen tikken meer en samples worden gewoon helemaal afgespeeld, ook degene die ik via usb ingeladen heb. *smak*

Origineel geplaatst door sander

Wat wel klote is, is dat als je bijv in Soundforge een perfecte loop hebt, deze op de MPC soms niet goed loopt.
Je mot ze geloof ik ook iets langer maken, dan gaat het wel goed. En op de MPC kan je ze dan nog finetunen in het trimscherm.

Sander (vanuit de ghetto in Buswick. Brooklyn).

Klopt idd, nu hij mn samples wel zonder tick afspeeld en ook helemaal merk ik dat een sample van 8 bars op 172 bmp in reason niet precies gelijk is aan 8 bars op 172 bmp in mn mpc... weird, nog ff uitvissen hoe dat zit

Origineel geplaatst door REEDS
Ik heb nog een paar dingen trouwens en vraag me af of jullie dat ook hebben.

- Als ik de 2 after knoppen van de Q-link sliders tegelijkertijd indruk gaar de knop van mijn D-bank (rechtsboven) branden? :D
- Af en toe doet mn overdub lampje het niet? ;/

en nu een nogal ingewikkelde bug:

Als ik 2 sequences heb waarvan er een draait en ik wissel met de NEXT SEQ knop naar de volgende om daar met de overdub functie nog een extra partij bij te doen en ik wissel daarna terug naar de eerste SEQ is daar bij de zelfde pad (en track) dezelfde overdub partij meegenomen :/ alleen is het natuurlijk een ander geluid als je een ander pgm hebt staan onder die Seq. Hebben jullie dit ook?

ps: hiervoor heb ik wel met [ tempo -> window -> fix tempo ] het tempo van allebei de seq gelijk geschakeld....

Als ik de 2 after knoppen van de Q-link sliders tegelijkertijd indruk gaar de knop van mijn D-bank (rechtsboven) branden? :D
- heb ik ook

- Af en toe doet mn overdub lampje het niet? ;/
- heb ik niet

en nu een nogal ingewikkelde bug:

Als ik 2 sequences heb waarvan er een draait en ik wissel met de NEXT SEQ knop naar de volgende om daar met de overdub functie nog een extra partij bij te doen en ik wissel daarna terug naar de eerste SEQ is daar bij de zelfde pad (en track) dezelfde overdub partij meegenomen :/ alleen is het natuurlijk een ander geluid als je een ander pgm hebt staan onder die Seq. Hebben jullie dit ook?
- heb ik alleen als ik net heb opgenomen en dan switch van sequense zonder dat ik overdub heb uitgezet en de sequense eventjes heb gestopt.

Is het iemand al gelukt om een tempochange in een track te zetten. Dus via stepedit en dan insert.
Als ik dat doe, dan wordt het tempo niet verandert.

ik heb een probleempje, nou niet echt een probleempje, meer een vraag... over die song mode in de mpc 1000.
tot nu toe maakte ik loops in de mpc, en zette met track mute loops aan of uit, dus alle geluiden en loops van een track staan in één sequence...

ik begrijp dat ik in een 'song' alleen die verschillende sequences kan laden, en als ik de de opbouw van een track wil hebben, moet ik voor iedere stap van opbouw dus (iedere keer als er bv een geluid bij gaat) de originele sequence copy-en en paste-en en daar die track aan of uit zetten? zodat ik voor iedere stap in die song een andere sequence nodig heb?

misschien denk ik wel te moeilijk. kan iemand mij uitleggen of dit makkelijker kan?

Das echt heel makkelijk, alleen werkt ik zelf nooit met songmode.
Ik heb het ooit wel eens geprobeerd en toen kopieerde ik de sequence met alle geluiden erin gewoon 15 keer of zo,
zodat sequence 00 t/m 14 gevuld zijn met hetzelfde. Vervolgens mute je per sequence dmv de pads alle geluiden die je niet wil horen en dan krijg je zoiets als het volgende:

Sequence 1: alleen de bassdrum
Sequence 2: bassdrum + hihats
Sequence 3 : bassdrum + hihats + snare
Sequence 4: bassdrum + hihats + snare + bassline.

Als je dan helemaal klaar bent en dus een sequence met elke mogelijke variatie gemaakt heb, ga je naar song mode
en selecteer je gewoon welke sequence je op welk moment wil horen en hoe vaak.

Elke sequence bevat dus eigelijk alle ingrienten van het nummer, maar per sequence mute je alles wat je op dat moment niet wil horen.

Das echt heel makkelijk, alleen werkt ik zelf nooit met songmode.
Ik heb het ooit wel eens geprobeerd en toen kopieerde ik de sequence met alle geluiden erin gewoon 15 keer of zo,
zodat sequence 00 t/m 14 gevuld zijn met hetzelfde. Vervolgens mute je per sequence dmv de pads alle geluiden die je niet wil horen en dan krijg je zoiets als het volgende:

Sequence 1: alleen de bassdrum
Sequence 2: bassdrum + hihats
Sequence 3 : bassdrum + hihats + snare
Sequence 4: bassdrum + hihats + snare + bassline.

Als je dan helemaal klaar bent en dus een sequence met elke mogelijke variatie gemaakt heb, ga je naar song mode
en selecteer je gewoon welke sequence je op welk moment wil horen en hoe vaak.

Elke sequence bevat dus eigelijk alle ingrienten van het nummer, maar per sequence mute je alles wat je op dat moment niet wil horen.

precies.. dat is wat ik bedoel.. maar als ik op het laatste moment nog ff de structuur van de beats aan wil passen (of als dit moet van het label...) bv. van breakbeat naar 4x4 beat, of een andere wijziging, dan moet ik dat weer doorvoeren in bv 10 sequences... dat lijkt me bestwel omslachtig... (ook al doe je het weer met copy-paste met de track die je aangepast hebt...)

jij werkt nooit met songmode, hoe werk jij wel?

Origineel geplaatst door mister.ries
precies.. dat is wat ik bedoel.. maar als ik op het laatste moment nog ff de structuur van de beats aan wil passen (of als dit moet van het label...) bv. van breakbeat naar 4x4 beat, of een andere wijziging, dan moet ik dat weer doorvoeren in bv 10 sequences... dat lijkt me bestwel omslachtig... (ook al doe je het weer met copy-paste met de track die je aangepast hebt...)

jij werkt nooit met songmode, hoe werk jij wel?

Als jij je muziek moet aanpassen voor je label, dan wordt het tijd dat je eens opzoek gaat naar een ander label.
Je gaat jou creaties toch niet aanpassen aan andermans wensen. Als ik een demo naar jou label zou sturen, dan hadden ze em waarschijnlijk gelijk in de prullenbak gegooid :D

Ik werk gewoon in 1 sequence. Via elke track in die sequence stuur ik een synth aan. (en soms samples).
Ik neem verder live m'n nummers op. Dus ik bouw een nummer door tracks te mute/unmuten. De beats maak ik tegelijkertijd op de 707/808 of wat dan ook. Ik hou erniet van om heel lang met een nummer bezig te zijn en em helemaal perfect te programmeren. Live is gewoon elke keer een uitdaging. (kost me soms wel een paar takes).

Als jij je muziek moet aanpassen voor je label, dan wordt het tijd dat je eens opzoek gaat naar een ander label.
Je gaat jou creaties toch niet aanpassen aan andermans wensen. Als ik een demo naar jou label zou sturen, dan hadden ze em waarschijnlijk gelijk in de prullenbak gegooid :D

ach... de gevallen die ik heb gehad ging het om kleine aanpassingen... van 'we vinden dat niet zo...", of "kan je die vocals aanpassen" dus dan pas ik dat aan zodat ze de track wel willen uitbrengen... is voor mij nauwelijks beperken in mijn creativiteit....

maar thanks... ik zal ff kijken hoe ik dat zelf ga doen met die arrangementen op de mpc... ;)

Ik heb iets vergelijkbaars. Ook in het NEXT SEQ menu.
Als ik vooruit ga, dus van v.b. seq05 naar seq06 loopt alles vlot, maar als ik ik terug wil en seq05 opnieuw start loopt seq06 ook nog mee! en dat tot ik op stop druk.
ik wil er wel bij zeggen dat dit totnogtoe (sinds O.S. 1.04 althans) de enige bug is die ik tegengekomen ben.

fx settings ?

fx settings ?

Ik sla mijn werk telkens op met 'save all seq en songs'...
Nu neemt hij ook mijn fx settings mee als ik daarin opsla maar niet mijn mixersettings...
Dus als ik verder wil werken moet ik weer al mijn pads gaan aanpassen in de mixer om mijn effecten te horen die mee zijn opgeslaan...

Waarom slaat hij geen mixersettings ook op ? Hoe kan ik dit oplossen zodat hij het wel doet...

Mixer settings worden gesaved in een program file. (.pgm)

Je saved dus beter alles in een .ALL file. En beter nog is save entire memory, maar dan schrijft ie wel alles dubbel op je CF card. (voor mij geen probleem want beide CF en RAM zijn 128MB)

cheers

tanx! zover had ik nog niet gedacht :stupid

Wanneer ik entire memory neem dan is ie wel een tijdje bezig en aangezien op mijn CF zo'n 110Mb samples staan moet ik niet te zot doen... :D

Kan je dat trouwens afzetten dat hij dat ernaast zet bij entire ? Enkel overschrijven of aanpassen ?

hey, mijn gloednieuwe mpc speelt bij pad 2 niet altijd de volledige velocity, kan rammen wat ik wil maar speelt het niet goed af.
bij full level trouwens wel!!
en als ik op pad 3 tik, hoor ik pad 2 erweer doorheen!!
hmmm!!
terug naar de winkel!!!
:(

Origineel geplaatst door drumndaze
tanx! zover had ik nog niet gedacht :stupid

Wanneer ik entire memory neem dan is ie wel een tijdje bezig en aangezien op mijn CF zo'n 110Mb samples staan moet ik niet te zot doen... :D

Kan je dat trouwens afzetten dat hij dat ernaast zet bij entire ? Enkel overschrijven of aanpassen ?

Je moet gewoon steeds kiezen voor save all programs en daarna een keerje save all sequences.
Das in een paar seconden gedaan. Safe entire memory zie ik het nut niet zo van in. Je hebt alle samples toch al op
je kaart staan, waarom zou je die dan weer gaan wegschrijven.

Origineel geplaatst door dj sinn
hey, mijn gloednieuwe mpc speelt bij pad 2 niet altijd de volledige velocity, kan rammen wat ik wil maar speelt het niet goed af.
bij full level trouwens wel!!
en als ik op pad 3 tik, hoor ik pad 2 erweer doorheen!!
hmmm!!
terug naar de winkel!!!
:(

FF os 1.04 installeren en pad velocity aanpassen

Back