Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

lijkt me toch niet helemaal in orde, als ik soms op de stop knop tik hoor ik t ook nog en ook op andere pads, het is niet de hele tijd, maar toch genoeg om me flink te irriteren, breng hem toch even terug, os update helpt ook niet trouwens!

De velocity is bij versie is bij oudere OS ook al te veranderen. Mot je alleen een speciale toetsencombinatie indrukken.

Hee maar jij hoordt dus het gekuid van pad 2 als je op 3 drukt????

En als je wat opneemt, hoor je dan ook het andere geluid op de opname?

En als je full level actief hebt, hoor je dan ook geluid van pad 2 door die van 3 heen?

Beste MPC1000 abusers:

Ik zoek een bak die geschikt is voor master sequencer thuis en voor live te rauwsen op een feest.

Is deze bak ook goed om te filterfreaken voor live? Dat vind ik wel handig, draai graag (te veel) aan knopjes :)
En is t zowiezo makkelijk om hiermee live gefreakte shit mee te maken? Dus retriggeren, snel wisselen van patterns & co.

Kijk, "simpele" Hardcore moet me wel lukken. Maar als je Deathchant zooi gaat proberen.... gaat dat lukken?

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Beste MPC1000 abusers:

Ik zoek een bak die geschikt is voor master sequencer thuis en voor live te rauwsen op een feest.

Is deze bak ook goed om te filterfreaken voor live? Dat vind ik wel handig, draai graag (te veel) aan knopjes :)
En is t zowiezo makkelijk om hiermee live gefreakte shit mee te maken? Dus retriggeren, snel wisselen van patterns & co.

Kijk, "simpele" Hardcore moet me wel lukken. Maar als je Deathchant zooi gaat proberen.... gaat dat lukken?

Ja MPC is daarvoor prima geschikt.
Ik weet alleen niet zeker, omdat ik het nog niet op de 1000 gebruikt heb, dat zijn die filtersweeps. Bij de MPC2000 hoor je de verandering pas nadat de sample opnieuw afgespeeld wordt. Geen idee of fhet filterrgetweak realtime te horen is.

monteren van mpc1000

monteren van mpc1000

Nogal een rare vraag voor een mpc1000 denk ik...

Wie heeft er ervaring met het monteren van een MPC1000 op een plaat of iets dergelijks ?
Ik wil hem racken in een mengpaneel flightcase zodat ik op een gig gewoon het deksel eraf kan nemen en onmiddellijk aan de slag kan gaan zonder veel tijd te verliezen. (mijn 19' fx enzo zitten dan daaronder gevezen)

zie hier

Dus waar het menpaneel zit bovenaan wil ik mijn mpc1000 vast monteren. (opspannen, vijzen ?)
Mijn andere 19" zaken komen er dan onder te zitten.

Ik ben drummer en wil live alles compact en snel kunnen opzetten, alles in één hebben. (dus tafels ed zijn al uitgesloten voor mij)

iemand ?

Alvast bedankt... :doei:

loopfunctie

loopfunctie

De mpc zit in z'n case :halleluja

Nu heb ik nog een vraagje, kan je de mpc een sample laten loopen zoals op een sp van roland ?
Vb ik duw op pad1 de sample begint te loopen tot wanneer ik terug op de pad druk. Het principe gaat wel op de mpc maar dan moet ik blijven duwen op de pad. Ik wil de loop triggeren door de pad ahw op "on" te zetten en de loop laten ophouden door ahw op "off" te drukken...

iemand ?

Re: loopfunctie

Re: loopfunctie

Origineel geplaatst door drumndaze
De mpc zit in z'n case :halleluja

Nu heb ik nog een vraagje, kan je de mpc een sample laten loopen zoals op een sp van roland ?
Vb ik duw op pad1 de sample begint te loopen tot wanneer ik terug op de pad druk. Het principe gaat wel op de mpc maar dan moet ik blijven duwen op de pad. Ik wil de loop triggeren door de pad ahw op "on" te zetten en de loop laten ophouden door ahw op "off" te drukken...

iemand ?

Als je de sample eerst in een sequence stopt, dan kan je in het mute scherm de track aan uit/zette.
De sample stopt pas deze afgelopen is. Ja kan een sample niet stoppen op een willekeurig moment.

Heeft er iemand ervaring met de volgende setup :

1 keyboard synth
1 rack synth
1 mpc1000

Alles op een mengtafeltje met evt nog wat external fx. De mpc1000 (2x midi in/out) gebruiken als sequencer. Mastering van alles op de computer.

Ik zit eraan te denken een mpc1000 te kopen. Aanbevolen voor deze setup? Is de sequencer wel handig voor aansturen van 2 synths?

:biertje:

Ja hoor, lijkt me ideaal -> de MPC1k heeft twee MIDI outs (32 channels extern dus), gebruik gewoon één MIDI out voor elke synth en klaar ben je!

Nou ik heb dus sinds 2 dagen een MPC 1000 (geruild tegen mijn MPC 2000XL) en heb er nog geen moment spijt van gehad !
Alle functies die ik gebruikte zitten ook op de 1000 (sommige wat dieper verborgen maar so what !)
FX (niet de beste maar leuk om het zaakje wat te spicen) USB en vooral de resampling functie is SUPER tegenover de 2000 XL.
Veel mensen kicken op de timestretch en reverse mogelijkheden van de 2000XL maar ik doe dit veel liever op PC (stuk sneller ook)
Wat ik wel mis (of niet gevonden krijg) is hoe ik met de 1000 Program changes verstuur naar m'n apparatuur...
En jammer dat hij niet op batterijen werkt :P

Voor de rest een TOPbakkie :halleluja :okdan:

ik heb hier een mpc1000, tot nu toe ben ik puur en alleen met de mpc aan het werk geweest, afgezien van wat wave editors, maar nu wilde ik toch wel eens proberen om een synth er op aan te sluiten, om mijn mogelijkheden uit te breiden...

hiervoor gebruik ik op het moment, mpc1000, oxygen 8, m-audio firewire audiophile en een ibook met een demo van Native Instruments FM7 softsynth

ik heb de oxygen aangesloten op de mpc midipoort 1, de mpc heb ik via midi-out poort A aangesloten de audiophile/computer, tot nu toe lijkt alles te werken... ik kan een beat programmeren in de mpc.. en een melodie inspelen op de oxygen (ik kan deze gewoon horen via de audiophile), en die stappen neemt de mpc ook op... (als ik kijk in de step edit zie ik de toetsaanslagen)

alleen als ik nu afspeel wat ik in de mpc heb staan, geeft ie niets door aan m'n softsynth...

heeft iemand enig idee hoe ik hier mee om moet gaan?

bij midi heb ik nu staan:
active track recieve channel: 1 (op deze poort staat m'n oxygen ook)

soft thru: omni-A (op dit kanaal ingesteld, kan ik m'n softsynth met m'n oxygen via mpc gewoon bespelen..)

bij sync heb ik staan:
sync in : 1
sync out : A

lijkt me allemaal wel correct (ook na het bekijken van de manual)

iemand nog een andere suggestie?

Laat dat soft thru eens gewoon op standaard instelling staan.

Als je in het hoofdschem staat, selecteer dan bij type: MIDI en wijzig Midi:Off in het midikanaal waar je
softsynth naar luisterd. Dit moet werken. Heb je niet zo'n midi status lampje of zo in je softsynth of midi sequencer.
Die zeg maar knipppert op het moment dat er midi data binnenkomt?

i ben er uit... echt weer zo'n dingetje waar je gewoon 2 dagen overheen kijkt tot iemand je er op wijst... :confused:

rechter benedenhoek waar duidelijk MIDI staat... daar moest ik nog even het midi kanaal ingeven... that's it..

nu werkt alles wat ik wil... (ok... nu nog een beetje latency weg zien te werken in m'n logic... hmm.. als dit al 2 dagen gekost heeft.. zal ik daar over een week wel pas achter zijn... :) )

Bugs, nog steeds?

Bugs, nog steeds?

Kunnen jullie me vertellen hoe die laatste (1.06 of zo) OS update het heeft gedaan wat betreft bugs? Ik hoor dat er problemen waren met de timing, dat sommige notes gewoon werden overgeslagen, en dat samples maar half werden afgespeeld. Zijn die problemen nu weg? En staan er nog serieuze bugs open op het moment?

Back