welke drumsynth voor elektro

Woeaaw

Nieuwkomer
met welke drumsynth kan ik het beste de percussiegeluiden maken zoals deze voorkomen in elektronica genres?
ik zag net de welke drumsynth voor hardcore maar wil ook wel een draad voor de meer mellow soort drumgeluiden

de 606 ken ik wel maar de er1 niet

in de er1 zit toch ook een sequencer
kun je daar ook net zo goed mee werken als met bijvoorbeeld een rs7000 (lees: heeft de er1 een grid edit modus)
+ is de er1 analoog of digitaal kwa klankopwekking?

audiovoorbeeldjes?

In al je posts stel je errug veel vragen waarvan je de antwoorden ook gewoon met behulp van google of de search button hier op de site kunt vinden. Niemand hier is te beroerd om iemand anders te helpen, maar er zijn weinig mensen die zin hebben om je alles voor te kauwen terwijl je zelf nauwelijks moeite doet.....

Origineel geplaatst door Woeaaw
de 606 ken ik wel maar de er1 niet

in de er1 zit toch ook een sequencer
kun je daar ook net zo goed mee werken als met bijvoorbeeld een rs7000 (lees: heeft de er1 een grid edit modus)
+ is de er1 analoog of digitaal kwa klankopwekking?

audiovoorbeeldjes?

rs7000 en er1 zijn echt zeeeeer verschillende toestellen in mijn ogen... niet vergelijken dus

en ik dacht digitaal.

maar inderdaad, met wat zoeken zou je al veel te weten komen.

ga ook eens kijken op:

gearjunkies

en op

vintagesynth

have fun!
:)

Als je electro wilt maken neem je een":
808 voor de beats zoals trash al zei
Waldorf pulse of een sh101 voor de basses
Juno voor de appergiopingeltjes en strings
wat cheapass fm bakjes voor de metaalgeluidjes
gaan met die banaan.

Re: welke drumsynth voor elektro

Only the fucking 808, luister eens naar al die oldskool electro dat is toch geen machinedrum of ze moeten die in het geheim gebruikt hebben en pas 20 jaar later op de markt gebracht hebben8) }:|

Een Emu Procussion heb je nu voor heel weinig en met een beetje programmeren krijg je daar echt wel electro(nische) sounds uit!

Het is een DrumSYNTH ; je kunt pitch en VCA envelopes gebruiken, het startpunt van de sample wijzigen en moduleren, LFO's gebruiken, panning enz.. :

Re: Re: welke drumsynth voor elektro

Re: Re: welke drumsynth voor elektro

Origineel geplaatst door analogicbear
Only the fucking 808, luister eens naar al die oldskool electro dat is toch geen machinedrum of ze moeten die in het geheim gebruikt hebben en pas 20 jaar later op de markt gebracht hebben8) }:|
HA HA HA HA HA HA :okdan:

Het kan met allerlei beatboxes, het is de beat die het electro maakt, niet de sound

Maar voor de authentieke 80`s electro valt een tr808 niet te versmaden. Lijkt makkelijk te sampelen of te modeleren (drumstation, machinedrum), maar wordt nooit zo vet en groovy als een echte gesyncte TR808.

Drumcomputers kunnen elkaar ook aanvullen. Bijv. Bassdrum/Snare uit de 808, Hihats/Cymbals uit de 606, toms uit de machinedrum etc.

Origineel geplaatst door trash
Gonna tell u this straight,there is only one.........a 808

I'm gonne tell U once, and gonna tell you fel - nothing beats my USSR lel ;)

Axel

De Elektron Machinedrum moet je hebben!!!!

Is geen twijfel over mogelijk, en het beestje heeft nog wel wat meer aan boord als alleen electro hoor, Hardcore is ook een optie om Techno niet te vergeten.................VET VET

Back