welke drumsynth voor elektro

dank jullie wel!
ik denk dat ik toch eens op zoek moet naar een klieine drumsynthesizer met een klein sequencertje

808 is natuurlijk het ultieme genot maar dat is toekomstmuziek voor mij en zou een niet realistische korte-termijn doelstelling zijn

Origineel geplaatst door Woeaaw
dank jullie wel!
ik denk dat ik toch eens op zoek moet naar een klieine drumsynthesizer met een klein sequencertje

2dehands Korg ER-1 is erg goedkoop. Je kan met de sequencer ook samples aansturen die je in een externe sampler hebt geladen. Zo heb ik em afgelopen 2 weken gebruikt icm met een 808 sampleset. (kon m'n 808 eff niet meenemen naar buitenland).

maar een sampler is omslachtig - als je dan het basisgolfvormpje voor het drumgeluid wil aanpassen dan gaat dat niet
bij een sampler moetje vooraf goed bedenken wat je wilt en ik bedenk tijdens het maken pas was ik exact wil

Dat is helemaal waar. Dat probleem heb je bij de meeste drumcomputers natuurlijk. Een drumsynth is een ander verhaal, maar uiteindelijk (afhankelijk van het type natuurlijk) zijn die ook maar beperkt. Veel van die drum synths zijn volgens mij opgebouwd uit (ep)rom's. Ik had een Simmons SDS9 en daar was dat in iedergeval zo.
Als je echt vanaf 0 zelf drum geluiden wil maken, kom je denk ik toch snel uit op software, ben ik bang. Of heeft iemand anders daar een ander idee over?

In principe voldoet elke drumsynth.. Als je maar geen real drums gebruikt, want dan gaat het meer big beat achtig klinken ipv electro..
Dus, eerste keus blijft 808 (of 606 voor de budget kerels)!!

Re: Re: welke drumsynth voor elektro

Re: Re: welke drumsynth voor elektro

Origineel geplaatst door analogicbear
Only the fucking 808, luister eens naar al die oldskool electro dat is toch geen machinedrum of ze moeten die in het geheim gebruikt hebben en pas 20 jaar later op de markt gebracht hebben8) }:|

Ik zou juist vernieuwed willen zijn als ik electro zou maken en zelf een hoop coole freaky sounds gebruiken gemaakt op mn MD denk dat de MD errug geschikt is voor moderne electro :)
Muziek zal nooit veranderen als er niet wat pioniers zijn die zich niet houden aan het standaard geluiden kookboek :)

Re: Re: Re: welke drumsynth voor elektro

Re: Re: Re: welke drumsynth voor elektro

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik zou juist vernieuwed willen zijn als ik electro zou maken en zelf een hoop coole freaky sounds gebruiken gemaakt op mn MD denk dat de MD errug geschikt is voor moderne electro :)
Muziek zal nooit veranderen als er niet wat pioniers zijn die zich niet houden aan het standaard geluiden kookboek :)

Word! :biertje:
Ik heb m'n MD eigenlijk zelfs alleen voor electro gekocht. Vroeger deed ik alles op m'n S2000 en als je geduld hebt en een grote sample-collectie gaat dat ook best aardig. MD is echter instant elektro en originele sounds!

Jasper

idd, zonder twijfel de Machinedrum...

Back