Uitleg om House muziek te schrijven

Origineel geplaatst door olafmol
voor sneak achtige dingen (filter disco) ontkom je toch niet aan een sampler...

Inderdaad, daarom ook dat een sampler bovenaan mijn lijstje staat :)

Ik had gedacht aan een S2000 demo model voor 485 Euro, maar overweeg nu om (ferm) door te sparen voor een Z4.

Aangezien een sampler voor mijn stijl toch wel héél belangrijk is (denk ik toch), kan ik maar onmiddelijk iets heel goeds kopen. Of zie ik dit verkeerd?

En ja blinde haat en woede zijn inderdaad ook emoties. Bij Tiësto muziek heb ik dat ook.

Maar niet bij garage of filtered disco, daar is het eerder kippevel.

Origineel geplaatst door sander
Ik denk dat het gewoon in je mot zitten, je moet het niet hoeven te leren.
idd... en qua leren moet het niet "schilderen kan iedereen van ravensburger" worden maar technieken begrijpen en er zelf een eigen draai aan geven... maar een dergelijk leerprocess is een lange weg...

Ik denk dat namaken van favo tracks best leerzaam kan zijn.

Als ik naar Kerri Chandler luister hoor ik toch ook veel melodien ingespeeld met instrumenten. Veel platen die hij draait zijn overigens gemaakt door artiesten als Booker T & The MG's, om maar even een voorbeeld te noemen.

Misschien kan je eens met muzikanten experimenteren, bijvoorbeeld iemand met een basgitaar, die ook van jouw stijl houdt.

Onthou: "Oefenen baart kunst he...."

succes.

Ken

PS: waar staan de geheime productietips?? :D

Origineel geplaatst door olafmol
ach..vinnik niet...tis nl wel te onderscheiden als house....
Vind ik wel is gewoon hetzelfde maar met andere klanken net zoals filter disco gewoon oude disco is met filter.:D

Volgens mij grijp je een beetje te hoog,aangezien je zelf aangeeft nog niet zeer veel ervaring te hebben met muziek. Ga gewoon eens lekker kloten en wat tracks maken,gewoon voor de lol wat inelkaar draaien. Ik kan ook wel zeggen morgen ik wil dit n dat gaan maken,maar hier gaat toch wel een lange weg op vooraf. Dussss... gewoon lekker wat muziek gaan maken en daarnaast wat luisteren en lekker gaan kloten.

En als je bij voorbaat al weet welke richting je op wilt gaan,dan had ik als eerste een sampler gekocht dan zon emu7..,volgens mij heb je daar ook geen reet aan als je alles wilt gaan dekken.

Laatst gewijzigd:
filterdisco en sneak hoor ik hier passeren...

dus ook dingen zoals "le knight club", "the buffalo bunch", etc etc?
de Franse school zeg maar :D

greetz

cloudy

Hmm ja idd French Touch daar hou ik ook wel van, maar toch niet zo erg als Sneak's stijl.

Daft Punk
Cassius
Bob Sinclar
Superfunk

Dat soort dingen vind ik weliswaar zeer vet, maar toch ligt het iets alternatieve me meer. Qua stijl dan.

French Touch is toch niet echt te vergelijken met filtered disco vind ik, Sneak's stijl is toch wel iets héél aparts, met die funky vocal loops die hij steeds gebruikt. En het wordt nooit afgezaagd vind ik.

En ook een goed idee om eens met muzikanten te gaan werken in de toekomst, dit was ik al van plan (heb namelijk veel zin om met een nu nog onbekend groepje het één en ander te proberen (remix eventueel als ik wat beter word), de zanger heeft echt een super coole rauwe stem).

Feit is wel dat er weinig muzikanten zijn die ook dezelfde stijl super vinden. De meesten zijn metalfreaks...
Saxspelers ken ik niet.

Over die Z4: zou dat een goeide keus zijn, of overkill? Vooral de USB samen met groot geheugen en groot scherm vind ik zeer goede eigenschappen. 24bit/96Khz vind ik niet echt een punt. Ik had voordien nog geen sequencer (tenzij je een D2 sequencer kunt noemen), vandaar dat ik eerst een command station gekocht heb.

Origineel geplaatst door Kenvdb
PS: waar staan de geheime productietips?? :D [/B]

ja dat vroeg ik me ook af: heb gezocht maar vind hem niet:confused:

Origineel geplaatst door Steven V
Inderdaad, daarom ook dat een sampler bovenaan mijn lijstje staat :)
Ik had gedacht aan een S2000 demo model voor 485 Euro, maar overweeg nu om (ferm) door te sparen voor een Z4.

een S2000 voor 485 Euro?? die dingen worden tegenwoordig voor rond de 250 euro verkocht. Dan heb je nog eentje met 10 outputs ook.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Ja had gewoon met een mc 303 moeten, als je dan iets anders voor je kieze krijgt ben je uiterst tevreden.

Ik had eerst een D2...

Nooit veel mee gedaan eigenlijk omdat er zonder keyboard niks mee te maken valt.

O en ik ben wel tevreden met mijn MP-7. Het is en blijft een superbak die zeer veel kan.

Enkel de meeste preset sounds bevallen me niet. Maar een mens is niet verplicht de presets te gebruiken natuurlijk :)

hmm, oke... maar bevat die mp7 dan ook dingen die werkelijk vanpas gaan komen voor het genre dat je wilt gaan neerzetten?

De drumkits.

Enkele orgels.

Veder weinig -> er zit zelfs geen enkele piano preset in... Ik heb de originele MP-7 sound rom erin zitten en de X-Lead 2 rom.

Ik denk dat ik misschien de pop collection uitbreiding moet nemen. Maar omdat ik toch een sampler wil aankopen zal daar waarschijnlijk niet veel van in huis komen.

Origineel geplaatst door Steven V
De drumkits.

Enkele orgels.

Veder weinig -> er zit zelfs geen enkele piano preset in... Ik heb de originele MP-7 sound rom erin zitten en de X-Lead 2 rom.

Ik denk dat ik misschien de pop collection uitbreiding moet nemen. Maar omdat ik toch een sampler wil aankopen zal daar waarschijnlijk niet veel van in huis komen.

ik ken verder de mp7 niet echt, maar persoonlijk denk ik dat je idd veel meer hebt aan een sampler...

... en een enorme pak filters zul je ook wel kunnen gebruiken ;)

Zo topicstarter,

kun je al house muziek schrijven ? :confused:

Origineel geplaatst door Bass
Zo topicstarter,

kun je al house muziek schrijven ? :confused:

Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt? Verklaar je nader a.u.b.

Ikzelf vind dat mijn huidige composities op niet veel trekken. Maar wat de één slecht vindt, is goed voor de ander... Subjectief.

Maar wat niet is kan nog komen; ik ben nog niet zo lang bezig met muziek maken. Alles op z'n tijd. Geduld is een deugd of hoe was het spreekwoord ook al weer...

Gewoon , muziek maken is iets creatiefs en dat moet je zelf doen en niet uit boeken halen of je laten vertellen...

Back