hulp bij aanschaf synth

het probleem met reason en fruityloops is dat de gemaakte nummers niet mooi klinken (dof) na ze gebrand te hebben en via een andere geluidsdrager af te spelen.

hmm..dat klinkt niet als een probleem dat je met andere klankbronnen kunt oplossen....wat je hierboven zegt klinkt veel meer als een monitoring/afmix probleem.... wat voor monitors gebruik je precies?

ik heb gewoon mn pc op een stereotoren aangesloten en thats it. moet ik hiervoor ook nog allerlei spul aanschaffen dan?

hoe beginner ben ik?

Origineel geplaatst door krachtwerk
ik heb gewoon mn pc op een stereotoren aangesloten en thats it. moet ik hiervoor ook nog allerlei spul aanschaffen dan?

hoe beginner ben ik?

iedereen is hier ergens begonnen...het belang van goede monitors is zeker niet te onderschatten..als je nl niet goed monitored kun je geen goed uitgebalanceerde mix maken en krijg je wat je net beschreef, nl dat het bij jou thuis compleet anders klinkt dan bij iemand anders en/of over een andere installatie...

monitors zijn in principe zo "vlak" mogelijk ingesteld, zodat je alle fouten en problemen in de mix goed kan horen....als het bij iemand anders doffer klinkt dan bij jou is je stereo/afluistersetup waarschijnlijk met (te)veel hoog ingesteld, waardoor je doffer afmixt, en het bij iemand anders met minder schelle afluisterinstallatie te dof klinkt.....

zoek eens op het forum naar "monitor" of "monitors" en je zult echt een shitload aan info krijgen...... ik zou echt voordat ik extra synths enzo zou kopen investeren in een goede geluidskaart, evt. mixer en monitors.......anders krijg je je sound nooit echt zoals je wilt..

voor nu: beluister veel naar referentiemateriaal over je stereo, zodat je kunt vergelijken met je eigen mixen, en probeer vervolgens je eigen mixen te corrigeren zodat ze dezelfde "balans" krijgen...dat zou al een boel moeten schelen

Origineel geplaatst door Zhanox
onzin, tuurlijk klinkt het net wat digitaler, maar als je ff wat beter je best doet, krijg je uit genoemde apparaten een heel warm geluid hoor. Kwestie van goeie patches maken, lekkere FX en je mixer goed instellen.

:erm: Dat betwijfel ik niet, maar ik probeer mij in de plaats te stellen van de vraagsteller.

nee dat snap ik synth, maar ik zou de vraagsteller juist willen behoeden voor verkeerde aankopen, op basis van een algemeen idee van, ik wil de muziek maken zoals kraftwerk, waarop spelen ze? want dan ben je er natuurlijk helemaal niet.

bedankt voor de tip olaf,

ik ben vandaag naar de bieb geweest om daar naar info te zoeken, en heb wel wat bruikbaars gevonden;
-synthesizers, met merken en typenoverzichten van hans de vries
-bouw je eigen sound, elektuur
-260 drummachine patterns van rene-pierre bardet
dus 'k heb wel wat te doen.
jullie horen nog van me! :halleluja

is getekend,
krachtwerk

Origineel geplaatst door Zhanox
nee dat snap ik synth, maar ik zou de vraagsteller juist willen behoeden voor verkeerde aankopen, op basis van een algemeen idee van, ik wil de muziek maken zoals kraftwerk, waarop spelen ze? want dan ben je er natuurlijk helemaal niet.

:) Ik probeer de vraagsteller net ook te behoeden voor verkeerde aankopen ;)

Je bent er natuurlijk helemaal niet dan, maar dan ben je tenminste al op weg ... Als je dan bv. een microkorg koopt en je merkt, zoals ik met al die VA's, dat het dat niet echt is wat je zoekt, dan ben je nog verder van huis ...

(maar misschien had ik beter wat genuanceerder geantwoord)

Die jongen heeft hard gespaard om 1000€ bij elkaar
te krijgen en wil nu zijn eerste stapjes in de electronische
synthese en compositie wereld zetten. Hij heeft zelfs nog geen mixer
en jij raad hem aan zijn volledig budget aan een Moog te besteden.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb helemaal niets tegen een Moog en
deze klinken idd veel warmer dan een Microkorg. En vroeg of laat
zal hij misschien wel ooit een Moog kopen.

Maar onze thread starter heeft momenteel heel andere prioriteiten en
met de setup die ik voorstelde (RM1x, Microkorg, Audiophile, Behringer+snake & C01)
had hij wel een volledige setup binnen zijn budget.

Kortom ik heb maar 1 woord voor jou:
AAP!

Origineel geplaatst door r.5
Die jongen heeft hard gespaard om 1000€ bij elkaar
te krijgen en wil nu zijn eerste stapjes in de electronische
synthese en compositie wereld zetten. Hij heeft zelfs nog geen mixer
en jij raad hem aan zijn volledig budget aan een Moog te besteden.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb helemaal niets tegen een Moog en
deze klinken idd veel warmer dan een Microkorg. En vroeg of laat
zal hij misschien wel ooit een Moog kopen.

met de setup die ik voorstelde (RM1x, Microkorg, Audiophile, Behringer+snake & C01)

AAP!
Sorry, maar hier ben ik het dus 100% mee eens!

Origineel geplaatst door olafmol
iedereen is hier ergens begonnen...het belang van goede monitors is zeker niet te onderschatten..als je nl niet goed monitored kun je geen goed uitgebalanceerde mix maken en krijg je wat je net beschreef, nl dat het bij jou thuis compleet anders klinkt dan bij iemand anders en/of over een andere installatie...

monitors zijn in principe zo "vlak" mogelijk ingesteld, zodat je alle fouten en problemen in de mix goed kan horen....als het bij iemand anders doffer klinkt dan bij jou is je stereo/afluistersetup waarschijnlijk met (te)veel hoog ingesteld, waardoor je doffer afmixt, en het bij iemand anders met minder schelle afluisterinstallatie te dof klinkt.....

zoek eens op het forum naar "monitor" of "monitors" en je zult echt een shitload aan info krijgen...... ik zou echt voordat ik extra synths enzo zou kopen investeren in een goede geluidskaart, evt. mixer en monitors.......anders krijg je je sound nooit echt zoals je wilt..

voor nu: beluister veel naar referentiemateriaal over je stereo, zodat je kunt vergelijken met je eigen mixen, en probeer vervolgens je eigen mixen te corrigeren zodat ze dezelfde "balans" krijgen...dat zou al een boel moeten schelen

Ben het eens met olaf, en het beluisteren van referentiemateriaal kan ik ook aanraden.

Als je de geluiden die je gebruikt niet goed vind moet je ook is naar softsynths kijken. Er zijn softsynth emulaties van oude synths zoals de Korg legacy collection en Vaz Modular. Die klinken heel goed.

Re: hulp bij aanschaf synth

AAP!

Hoeft dat echt?

Origineel geplaatst door krachtwerk

ik wil graag een synth kopen.
Het is voor mij dus ook belangrijk dat functies cq. sounds zoals deze artiesten gebruiken binnen handbereik liggen.
Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
wie kan me fatsoenlijk advies geven?

Ik heb gewoon uit eigen ervaring eerlijk antwoord gegeven op deze vraag, is het nu echt nodig om mij daarvoor uit te maken?

En dit komt uit een andere draadje, die volgt op een andere thread waar ik ook eerlijk geantwoord heb:

Ik dank de persoon hier die mij van de microkorg heeft weten af te praten

Wie is hier nu de AAP?

Laatst gewijzigd:
Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Hoeft dat echt?
Dat heeft toch ook wel met je avatar te maken denk ik. Tenminste zo las ik het. :)

Re: Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Re: Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat heeft toch ook wel met je avatar te maken denk ik. Tenminste zo las ik het. :)

Ik heb het wat persoonlijk opgenomen inderdaad!

Maar mijn mening blijft nog altijd dezelfde, zo iemand moet je geen microkorg aanpraten omdat hij groen is.

Waar sta je precies met een volledige setup waar je niets mee bent? Juist: NERGENS!!!

De redenering van Olaf vind ik beter. Laat krachtwerk eerst wat investeren in andere dingen dan synths.

Air gebruikt ook digitale meuk hoor.

Maar als je qua sound in de buurt wilt komen dan zijn die software moogs ook heel interessant. En als VSTi in fruity gebruiken moet dan lukken. Pochos had nog die Moog modular te koop voor weinig? Het mag dan wel niet zijn ding zijn maar ik vind hem erg lekker.

Maar goed.

Ik zou je ook op het mixen toeleggen dat je dat verbeterd als dat je zwakke punt is. En dan monitor speakers hiervoor aanschaffen kan ik je echt aanraden hoor. Plus een fatsoenlijke geluidskaart en evt mixer.

Post eens een trackje en je kan wat aanwijzingen krijgen. :)

Gewoon veel bezig zijn en van alles en nog wat proberen. Het is trouwens nog leuk om te doen ook. ;)

Ach ja buitenstaanders horen ook vast of je een moog hebt gebruikt of niet. Ik vind dat allemaal maar geneuzel over onzin, moog dit moog dat.

Koop gewoon een rauwe nordlead en een goede sampler. Klinkt allemaal wel mooi allemaal die orig. spullen,maar als je net muziek maakt,wat heb je dan aan die rotzooi. En kun je over 10jaar de zooi in de alles brander gooien8o)

Ik denk dat justin hier best een sterk puntje heeft. Er zijn idd synths die beter klinken, maar de vraag blijft of je dat nodig hebt..... of het geld er voor over hebt. Bij mij is dat vooral het laatste.

Er zijn tegenwoordig overal wel alternatieven voor die goed betaalbaar zijn.

Ik denk ook wel dat het begin altijd lastig is. Je koopt altijd wel iets wat je later niet meer gebruikt, dat hoort gewoon bij het proces van muziekmaken. Op een oude fiets moet je het leren.

Ik denk dat je met een tweedehands VA, een sampler, klein mixertje en een behringer effectmodule al een heel eind kan komen zonder al te veel geld uit te geven. Dat geeft je ook tijd om te leren wat er allemaal te koop is en welke kant je op wilt.

Back