Studioverplaatsing

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Ik ga mijn studio verplaatsen, op aandringen van Fatar hierbij een fotoregistratie.

Huidige studio is 5.3 bij 3.2 = 16.96 m2
Nieuwe studio is 6.5 bij 3.3 = 21.45 m2

Een oppervlakte vergroting dus van pakweg 4.5 m2 waarvan 3 m2 letterlijke studiowerkruimte. Toch weer een metertje extra in de lengte dus :)

De reden: m'n huidige ruimte bevalt mij niet, te klein, de "vibe" is gewoon niet goed heb ik gemerkt.
Heb al dingen met licht geprobeerd, net als lichte doeken over mijn zwarte geluidsisolatie, maar toch werkt 't niet zoals ik had gehoopt. Het moet allemaal wat minder knus, en meer professioneel.
Zondag haal ik bij een synthforummer een mooi 19"rack om het meeste van m'n apparatuur in te gooien.

In de planning:

vloerisolatie
Na even goed nadenken en zoeken kwam ik op het idee van kinderspeelplaatstegels, met 3,5 cm rubberen bovenkant.
Dingen wegen 12 kg per stuk, veel massa + dempende rubberlaag.
Na een beetje speuren kwam ik terecht op een 2e hands site waar iemand die stenen van 30x30 aanbiedt voor 0,75 cent per stuk, dus ben in totaal 107,25 kwijt voor een oppervlakte van pakweg 13,5m2, niet duur.
Ik ga de omgekeerd neerleggen, voor de beste demping denk ik, en zodat ik een harde bovenlaag heb.

Totale vloer zal dan zijn in lagen:

laagpolige vloerbedekking
omgekeerde tegels met rubberlaag 3.5 cm
2 cm mdf plaat
zachtboard
isolatie-zilverfolie
Betonvloer van meer dan 50 cm dik.

Ik heb de mogelijkheid flink op te hogen dus dat is geen probleem (plafond zit op 3m hoogte)
Vanavond ga ik de tegels halen, 1750 kg, kleine 150 stuks.

muurisolatie
Een maat van mij rekent uit wat voor bass-traps ik moet maken om staande golven tegen te gaan.
Tot die tijd werk ik tijdelijk met de panelen welke ik 2 jaar geleden heb gemaakt.

plafond isolatie
Misschien maak ik en schuin paneel, om weerkaatsing tegen te gaan, maar daar ben ik nog niet over uit.
Ik werk nu 2 jaar met een isolatiepaneel van 1.5 bij 1.5 boven m'n hoofd, wat ook prima werkt.

Een ruimte welke te dood is, is ook niet goed.

Laatst gewijzigd:
coool daar horen ook een paar inwall monitors bij :)

Die rubberen tegels vind ik eigenlijk een geniaal idee !!
Hoe kom je eigenlijk aan een betonvloer van 50 dik ?!?!? Een oude fabriekshal ofzo ?

=( jouw studio is nog groter dan mijn woonkamer

oude studio:

Attachments

• oud-combi.jpg
    oud-combi.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 140
Origineel geplaatst door mischa
coool daar horen ook een paar inwall monitors bij :)

Hehe, dat laat het budget nog niet toe, ik blijf voorlopig werken met m'n Spirit absolute 2's + samson servo 170

Origineel geplaatst door gemmetje
Die rubberen tegels vind ik eigenlijk een geniaal idee !!
Hoe kom je eigenlijk aan een betonvloer van 50 dik ?!?!? Een oude fabriekshal ofzo ?

Dank, een laag budget zorgt er wel voor dat je creatief moet omgaan met mogelijkheden.

vloer: Is 'n oud Quarantaineziekenhuis complex geweest :D
Deze gebouwen kunnen een flinke tornade nog doorstaan, dubbelsteens bakstenen muren, zolderbalken 40 cm dik hout.

Origineel geplaatst door Bass
=( jouw studio is nog groter dan mijn woonkamer

sorry :engel:

ga je wel eerst ff je troep opruimen Niel ? :D

veel suc6 met de verhuizing....

Hehe. Als ik binnen met 5 MegaWatt voluit vanaf 5 Hrz ga freaken wil t beton ook best scheuren hoor.. tshehe.

Suc7 dude. Zie u morgen ..

Tegels zijn gehaald, vage bedoeling daar, bouwbedrijf en avonduren. Need I say more .....

2x ritje bus van 72 en 36 tegels + één ritje eigen auto met 36 tegels.
Natuurlijk een foto ..... ze lijken viezer dan ze in werkelijkheid zijn, alles is droge aarde.

Attachments

• tegels.jpg
    tegels.jpg
    18,1 KB · Bekeken: 143
volgens mij moet je die enomre berg troep door zo'n hout versnipperaar halen en dan op de muur van je nieuwe studio plakken, dan heb je uitstekende geluidsisolatie................:D

trouwens, het kan altijd erger....................zie plaatje

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    23,4 KB · Bekeken: 149
Succes. :biertje:

Dit soort topics zijn altijd leuk om te volgen. Ik hoop er volgende maand ook een te kunnen starten. Ik heb wilde plannen, nu het geld nog. :D

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Hehe. Als ik binnen met 5 MegaWatt voluit vanaf 5 Hrz ga freaken wil t beton ook best scheuren hoor.. tshehe.

Suc7 dude. Zie u morgen ..

Yeah

Als ik 15 echte wats aanzet is het al hard

Waarom zou jij überhaupt aan isolatie doen? Wie kan jou horen dan?

Demping lijkt mij meer de issue. Waarbij ik mij al helemaal afvraag waarom je de vloer zou willen isoleren? Ik zou juist mooi de rubberen zijde boven leggen, zodat je een hogere dempingsfactor (lees: minder reflectie) hebt.

Of ben ik nu kippig? ;)

Origineel geplaatst door Niel
Tegels zijn gehaald, vage bedoeling daar, bouwbedrijf en avonduren. Need I say more .....

2x ritje bus van 72 en 36 tegels + één ritje eigen auto met 36 tegels.
Natuurlijk een foto ..... ze lijken viezer dan ze in werkelijkheid zijn, alles is droge aarde.

Valt mee toch...ziet er netjes uit. Al zou ik me wel dit weekend wel even inenten tegen de pokkepest. Lijkt wel of deze letterlijk en figuurlijk uit de stront getrokken zijn bij de locale varkensboer.

Origineel geplaatst door justin
Valt mee toch...ziet er netjes uit. Al zou ik me wel dit weekend wel even inenten tegen de pokkepest. Lijkt wel of deze letterlijk en figuurlijk uit de stront getrokken zijn bij de locale varkensboer.

Hehe, dat valt wel mee, ik ben ze nu aan t schoonmaken/vegen/bikken en laten drogen in de zon.
Duidelijk komen deze van één of ander speelplaats vandaan, getuige het kauwgompje wat ik op een tegel tegenkwam (smaakte naar aarbei 8~ )

Ik zou juist mooi de rubberen zijde boven leggen, zodat je een hogere dempingsfactor (lees: minder reflectie) hebt.
Reflectie is al beperkt tot een minimum door de vloerbedekking, demping (bassen vooral) bewerkstellig ik juist door de massa (steen) op het rubber te plaatsen ipv andersom.

Attachments

• tegels2.jpg
    tegels2.jpg
    40,8 KB · Bekeken: 140
nou volgens mij helpt het niet veel op een houten vloer die tegels .. je heb immers nog contact geluid . en als je ze op een betonnen vloer leg help het mischien een beetje .. meestal zijn de vloeren wel redelijk dicht door hun massa .. maar de muren zijn meestal van gipsblokken of iets anders wat slecht isoleerd .

contact geluid weghalen ( doos indoos ) werkt vele malen beter dan 100 kiloos antie reflectie spul

ik zou het anders doen .. bestaande vloer .. piepschuim platen ... grote hout platen dan de tegels en de grote houten platen niet tegen de muren aan maar een paar cm los .. op de grote houten platen een nieuwe contructie maken het mooiste is niet symetries .

Back