Studioverplaatsing

Het ziet er allemaal heel netjes uit vind ik. Hopelijk wordt het bij mij ook zo.
Binnenkort ga ik trauwens naar de Galaxy studio voor een rondleiding. Die ken je zeker en vast;)

Origineel geplaatst door Sony
Het ziet er allemaal heel netjes uit vind ik. Hopelijk wordt het bij mij ook zo.
Binnenkort ga ik trauwens naar de Galaxy studio voor een rondleiding. Die ken je zeker en vast;)

Om even Xtrecist te quoten : "NEE !"

helaas ..... :D

Even zieken....die 8080 moet je even ombuigen, hij steekt nu iets uit:duivels:
Of de boel opschuiven.......ziet er goed uit man!!
Ben benieuwd of het veel scheelt qua isolatie.

ook deze hardcore producer is zeer jaloers op DJ Niel:P

ik ben voorlopig nog zo blij als een kip met mn nieuwe aanwinst...een Pulsar2 met Adat converter8)

hoop ooit ook zoiets te hebben....

Gelikt gedaan Niel!

Origineel geplaatst door Sony
Wel surf eens naar www.galaxy.be
Dit is één van 's werelds beste studio! Echt de moeite!!!

Tering, dat is nog eens een studio ... heeft zeker een paar miljoen gekost denk ik :{
Anyway, ik ben hier nog steeds bezig, aangezien ik al mijn vinylplaten en draaitafels ook binnen handbereik moet hebben.
Heb net een leuke constructie in elkaar gezet, foto's komen morgen als het licht goed is hehe .....

Even zieken....die 8080 moet je even ombuigen, hij steekt nu iets uit
Of de boel opschuiven.......ziet er goed uit man!!
Ben benieuwd of het veel scheelt qua isolatie.

Hehe, die 8080 heb ik zo gedaan omdat m'n sampler anders te hoog zit en er niet genoeg boven past.
Is ideaal zo, daar is over nagedacht ;)

Qua isolatie/acoustics moet ik nog wat bij de hoeken zetten waar ik al een idee voor heb, waarschijnlijk gelijk in combinatie met een oplossing voor het plafond, wat nu ook nog teveel reflecteert .....

Origineel geplaatst door Niel
Tering, dat is nog eens een studio ... heeft zeker een paar miljoen gekost denk ik :{
Anyway, ik ben hier nog steeds bezig, aangezien ik al mijn vinylplaten en draaitafels ook binnen handbereik moet hebben.
Heb net een leuke constructie in elkaar gezet, foto's komen morgen als het licht goed is hehe .....

Kijk aan ! dat komt allemaal mooi uit aangezien ik ook bezig ben met ideeen voor het verbouwen van m'n studio ;)
Ik ga overigens zelf zo'n "armin van buuren - like" dj-meubel bouwen.

.... hier even een 2 aan 1 geplakte foto van de platenkast, die schuine hoek zit er dus niet in ..... incl. tussenliggende plank op ergonomische hoogte (98 cm) voor het nodige dj werk tussendoor ...

Attachments

• platenkast-all.jpg
    platenkast-all.jpg
    27 KB · Bekeken: 140
Origineel geplaatst door Niel
.... hier even een 2 aan 1 geplakte foto van de platenkast, die schuine hoek zit er dus niet in ..... incl. tussenliggende plank op ergonomische hoogte (98 cm) voor het nodige dj werk tussendoor ...

Ga je nog monitors plaatsen?
Zo ja ,lijkt me geen ruimte voor.
Ik heb dat wel gedaan om directer het geluid te horen.
De yamaha mps3's

Origineel geplaatst door kymo
Ga je nog monitors plaatsen?
Zo ja ,lijkt me geen ruimte voor.
Ik heb dat wel gedaan om directer het geluid te horen.
De yamaha mps3's

Ik plaatst vorlopig nog geen monitors, als ik dat wel nodig denk te hebben, dan heb ik nog wel ergens een oud sterotorentje liggen om 'm direkt aan te sluiten.
De plank boven lijkt mij geschikt om 'm dan neer te zetten.
Uiteindelijk bouw ik powered pc speakers bovenin de hoeken, denk ik, ruimte zat daarvoor en niet duur bij media markt.

Als ik me studiootje opnieuw ga inrichten weet ik nu wel wie ik moet bellen :D

hmmm ik zou zelf een betonnen vloer laten storten en dan mn in wall moniotrs op poten neerzetten op de plek waar ik ze hebben wil .. en dan het gebouw eromheen laten zetten .

er zijn 1001 oplossingen maar je moet normaal gesproken met de speakers beginnen en je dan pas druk maken over waar je synths / platen / pcs moeten komen te staan

doe je het niet of anders heb je een verkeerde compromie gedaan

je mag meestal van de vrouwen in de woonkamer niet de speakers eerst neerzetten en daarna kijken waar de meubels neergezet kunnen worden // heb ik vrede mee

maar in de studio moet het goed anders heb je 100 jaar lang comment op sound en mix . das logies want je heb totaal geen controlle over het geluid

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mischa
hmmm ik zou zelf een betonnen vloer laten storten en dan mn in wall moniotrs op poten neerzetten op de plek waar ik ze hebben wil .. en dan het gebouw eromheen laten zetten .

er zijn 1001 oplossingen maar je moet normaal gesproken met de speakers beginnen en je dan pas druk maken over waar je synths / platen / pcs moeten komen te staan

Wat is dan een goede manier om te beginnen; monitors aansluiten op een cd-spelertje en vervolgens in de (nog) lege studio deze positioneren zodat jij denkt dat ze goed staan !?!?

ja kan .. maar dan moet je de boel al wel geisoleerd hebben .. het moet symetrisch zijn kwa opstelling maar de muren moeten weer niet symetrisch .. zodat je zo min als mogelijk reflecties krijg ( helemaal geen reflecties is ook niet goed )

Mischa> klinkt allemaal goed en leuk, zie die galaxy studio welke hierboven in een linkje ergens staat, dat is precies wat jij bedoelt, maar daar hebben we het nu niet over. Budget is laag en niet alles moet persé dood zijn.
Ik maak geen opnames met akoestische instrumenten hier, waar het mij om gaat is dat alles zo efficient mogelijk ingedeeld is en ik mijn nearfields goed kan horen zonder teveel reflectie, want een totaal dooie ruimte is ook vermoeiend om aan te horen de hele dag, maar dat zeg je zelf ook :)

Qua indeling van deze ruimte ben ik idd ook begonnen met uit te denken waar de monitors kwamen, gevolgd door een prettige plaats in de kamer waar ikzelf zit, hierna als logisch gevolg m'n 19" rack (links of rechts van waar ik ga zitten) en daarnaast m'n synthstand. Aan de kant welke nog leeg is komt dan de platenkast .... zo heb ik 't gedaan.

:)

maar je moet normaal gesproken met de speakers beginnen en je dan pas druk maken over waar je synths / platen / pcs moeten komen te staan

Stel dat je je monitoren op de 'perfecte plek' hebt staan (als die plek al bestaat), dan is het vaak heel erg lastig om je spullen daaromheen goed neer te zetten zodat het ook nog lekker werkt. En zou het echt zoveel uitmaken. Als iets gereleased wordt gaat het toch naar zo'n kerel (of vrouw) die het mastered en dan komt het allemaal weer dik in orde.
Die lui hebben nl wel een ideale setup en een flinke dosis ervaring.

we wil fix it in the mastering .. beeste producer grap ooit :)

Back