Nieuwe synthesizer

Sony

Ingeburgerd
Ik ben vollop bezig met het uitbouwen van m'n studio.
Nu wil ik zo mijn eigen muziek gaan maken.
Ik wil dit niet met software maar wel met hardware.
De stijl van muziek die ik wil maken is vb Faithless:we come one.
Welke synthesizer kan ik hier het beste voor kopen.
Welke merken ed zijn goed.
Ik ben beginner in dit vak dus graag zo veel mogelijk info.

Groet S.;)

goeiendag

Ga eerst eens checken in een muziekwinkel zou ik zeggen. Want je vraag is zo open als maar zijn kan..

Arv

Faithless: Korg Z1, Roland JP8000, Yamaha CS6x (en vast nog meer).

Beter nog: zoek even in recente threads; er zijn op het moment twee van dit soort discussies bezig en al tientallen geweest. Eat your heart out. :)

Origineel geplaatst door Cheimoon

eeeeeuh.....was Faithless niet zowat alleen maar Korg ??
(zoiets staat iig wel in het boekje bij de cd's, e.o.a. reclame-melding: Met dank aan Korg)

zoals al eerder gezegd zoek via zoekfunctie ff , der zijn al tientallen dezelfde topics geweest.

verder het is niet de synth die HET geluidje standaard levert maar degene die hem programeert!
in principe kan je met alle merken wel een goede zet maken. maar slim is als je nog nieuw bent niet meteen
een superuitgebreide synth te kopen omdat je daar dan waarschijnlijk niet uit komt welk knopje waar voor is hehe.
van die emu-rackjes zou ik adviseren om mee te beginnen. daar zijn menig wereldhits ook deels mee gemaakt ;)

Ik kan 2de hands er ééntje kopen nl Roland XP 30 kent iemand deze?
Welke korg gebruikte faithless eigenlijk?

ps ik ga nog even met de zoekfuntie werken.)

ZO ! en nou stop ik met Cheimoon citeren ! 8)

Beter nog: zoek even in recente threads; er zijn op het moment twee van dit soort discussies bezig en al tientallen geweest. Eat your heart out. :)

Volgens mij heb ik (tenminste on stage) wel vaker een Roland Juno 106 gezien (correct me if I´m wrong...)

De toetseniste van Faithless had een sponsor deal met Korg.
Vandaar.

Maar Korg Triton of Trinity (de geflopte versie voor de Triton) heb ik ook wel eens gezien.

Denk dat zij gewoon alles gebruikt wat er te gebruiken valt. En dat ze thuis gewoon een halve synthwinkel heeft staan. (zoals het hoort)

wat ik weet van faithless:

Korg Prophecy (Veel fx)
Korg Triton (Pads)
Roland Jp8000 (Insomnia lead en god is a dj lead)

Ik ga de opgegeven synths eens allemaal goed bekijken.
Ik heb gesproken van faithless maar ik zou ook graag techno house ed willen maken.

Alé ik ga straks maar eens het forum grondig doorzoeken en zien wat ik vind.
Tips en info steeds welkom.;)

En nu naar het werk :r

Origineel geplaatst door gemmetje
ZO ! en nou stop ik met Cheimoon citeren ! 8)

Dan zal ik d'n Gem onderhand maar eens gaan citeren. ;)

Maar waar ik me op baseer: livebeelden van Faithless op TMF een paar jaar geleden en afgelopen jaar op MTV (maar ik weet niet hoe recent dat laatste concert was). Toen had Sister Bliss (de toetseniste) 3 synths bij zich staan: de JP8000, CS6x en de Z1 (hoewel: misschien was het wel een andere Korg (Prophecy?), maar zeker een Korg). Van haar rack weet ik niks. Ik heb trouwens geen We come 1 gehoord/gezien toen; wel Insomnia en zo.

Na Lowlands zal ik nader berichten. :D

Laatst gewijzigd:
Ik ga deze middag eens naar de winkel wat meer info gaan vragen en zien wat ze me zeggen;
Ik ga de 3 opgegeven synt ook eens bekijken.

Gr S.

Beste Sony,

laat ons weten hoe het gaat met je zoektocht.
maar idd, hier zijn al vele beginnersthreads gegaan,
zowel van "koop ik best een minimoog om te beginnen"
als van 'wat is een goeie groovebox'

zeer veel dingen dus.

Het kan helpen om exact dezelfde spullen te hebben als faithless om zijn genre
dingen te maken... maar het is daarom niet noodzakelijk.

Bedenk vooral wat je wil gaan doen en wat VOOR JOU het beste zou zijn
qua materiaal. Iets waar je vrij leuk mee kan spelen, vrij snel iets uit haalt en zo,
op die manier. Denken uit de context van een ander van "die doet het daar mee"
is niet helemaal de juiste manier.
want het gaat jij zijn die achter de synths staat en niet faithless hemzelve...
ook al willen we soms hem wel eens zijn :D

greetz

cloudy

Wel ik volg je volledig Cloudman. Ikzelf moet mijn muziek maken en niet een ander. Ik moet ook het toestel kiezen waar ik denk zoveel mogelijk plezier van te kunnen hebben. De anderen kunnen me wel advies geven natuurlijk.
Ik ben effe naar de winkel gegaan en daar vertelde ze me dat voor iemand die begint het best is een groove box te kopen (roland mc909) Het is veel invoudiger dan een synt vertelden ze me. In zo'n groove box zit alles.
Maar toch had ikzelf liever een synt. Als ik ergens mijn gedacht op zet kan ik daar moeilijk vanaf stappen.
Wat raden jullie eigenlijk aan beginnen met zo'n groove box of voor die zelfde prijs een synt kopen.:confused:
De mc909 kost 2065eur.

Back