Nieuwe synthesizer

het blijft natuurlijk persoonlijk.....

ik zou die mc909 fijn laten staan ! Waarom zou het eenvoudiger zijn om een bak te hebben waar alles inzit ?
Het enige voordeel wat ik zie, is het feit dat het allemaal niet zoveel ruimte inneemt.
Als je dan toch "simpel" en met maar 1 bakje wilt beginnen, zou ik geen € 2065,- uitgeven, maar iets anders zoeken om e.e.a. in de vingers te krijgen. (mc303 ?)

ja moeilijk om voor jou te beslissen
Je moet doen wat je zelf leuk vind
ik zou voor die prijs niet voor een groovebox gaan. Voor die prijs koop je best al heel mooi spul zeker 2e hands
Zo'n groovebox lijkt in 1e instantsie na een druk op een knop al voor 3/4 een track/song te genereren..
Dat is op zich hardstikke leuk. Maar wil je echt diep gaan experimenteren met geluiden dan ben je het zo beu.

Ik zou echt geen 909 kopen om mee te beginnen. idd net wat gemmetje zegt lekker laten staan en met iets kleins en makkelijks beginnen. een 303 of een rm1x.
suc6

Wat raden jullie eigenlijk aan beginnen met zo'n groove box of voor die zelfde prijs een synt kopen.:confused:
De mc909 kost 2065eur.

Dat hangt van jouw benadering van muziek af. Ik ben zelf niet zo´n groefboks-mens, speel liever iets op een keyboard in, maar ik begrijp heel goed dat het voor veel anderen wel werkt: dus, vooral veel proberen in de winkel.

Over die MC909: 2065 is echt een hoop geld, voor die prijs kan je een aantal instrumenten kopen. Als het toch allemaal nieuw is voor je en je het nog niet goed weet, kan je misschien beter met een goedkopere groovebox beginnen, bv. een Yamaha Rm1X, die zijn tweedehands erg vaak te koop (en dus niet erg duur:biertje: ) en je kunt er toch een hoop mee. Je knut er dan ook een synth bij kopen, bv. een Novation KS4/5, heb je ook een leuk VA voor niet te veel geld. Ik lees net dat ik een beetje gemmetje aan het napraten ben (sorry, zal voortaan beter eerdere antwoorden lezen) maar zo zie je maar dat er meer mensen zijn die er zo over denken8)

Dus misschien niet meteen je berg Euri uitgeven, maar eerst echt ontdekken wat voor jou werkt en dan langzaam verder bouwen.

De MC909 is op veel plaatsen nieuw voor € 1.595 te koop.

Origineel geplaatst door conso
De MC909 is op veel plaatsen nieuw voor € 1.595 te koop.

Dat scheelt een slok op een borrel met die 2065 € (weet waar u koopt!), maar het punt blijft: voor hetzelfde geld heb je een eenvoudiger groovebox en twee/drie leuk synths.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar die € 500 prijsverschil scheelt bijvoorbeeld al bijna een Novation KS5.

Origineel geplaatst door molecular
Dat scheelt een slok op een borrel met die 2065 € (weet waar u koopt!), maar het punt blijft: voor hetzelfde geld heb je een eenvoudiger groovebox en twee/drie leuk synths.

Sister bliss dat blonde wijfie die zo verdomd goed kan spelen maakt heel veel gebruik van de JP8000
Vooral in die nummers God is a dj en al die andere hits van hun. En korgs gebruiken ze inderdaad ook.

Origineel geplaatst door gemmetje
eeeeeuh.....was Faithless niet zowat alleen maar Korg ??
(zoiets staat iig wel in het boekje bij de cd's, e.o.a. reclame-melding: Met dank aan Korg)

Wel die winkel is gewoon duur. Ik ga daar juist achter info en om eens te kijken.
Ik spaar ook liever iets langer maar dan voor goed gerief dan rap rap iets goedkoop te kopen.
Ik ga nog wat rondkijken en wat info zoeken over de opgegeven synts en dan zien we wel.
En inderdaad die groovbox ga ik niet kopen denk ik. Voor die prijs liever een goede synt.

Kan ik eigenlijk ergens les volgen? Of geeft iemand onder jullie les? Dat zou ook al een mooie hulp zijn.

beginner

beginner

als mensen voor het eerst beginnen met muziek maken
en een jp80X0 kopen hebben ze er helemaal niks aan
omdat uit een jp maar een bepaalt soort geluid er uit komt
en als je toch van plan bent om deze te gaan kopen
raad ik je ook gelijk een een drumcomputer
aan want een jp beschikt niet over drum geluiden
en als echt alles ineen bak wil hebben
dan raad ik je een groovebox aan of een yamaha rm1x
want ik ben zelf ook begonnen met een rm1x
en vandaar uit verder gegaan uit breiden
maar grooveboxen zijn leuk bakken
maar daar haal je niet alles mee uit
de bodem dus ik raad altijd om meer dan alleen dat aan (dat vindt ik dan he) aan aparatuur te kopen
zo dat je beschikt over meer geluiden zo als een fm synthtese(yamaha DX200) of een analoge medeling synthtese (yamaha AN 200 of roland jp80x0)
ik vindt deze manier van muziek maken erg uniek want ik bepaal zelf hoe ik het aan sluit en wat van geluiden ik koop
onder ander en hoe ik het maakt
ik wens je veel sucses (SONY) als je nog met vragen zit mail me gerust daar ben ik ook onder ander voor mensen verder mee te helpen
gr havelock

ik kan niet echt een groovebox aanraden want die gooi je er op termijn toch weer uit - denk ik.
ik stel een novation k-station voor - cheap and highly effective. goed voor een hele range van geluiden.
een synth die ik niet snel weg zou doen. een klein drummertje er naast en gaan met die zooi :):).
wel jammer dat i 1 part is trouwens..

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Sister bliss dat blonde wijfie die zo verdomd goed kan spelen...

Het is het wijfie dat zo goed kan spelen. :duivels:

Maar wel een beetje respect voor haar ja!
Geen kwaad woord over synthgodinnen, begrepen! :smeris:

Origineel geplaatst door Sony

Kan ik eigenlijk ergens les volgen? Of geeft iemand onder jullie les? Dat zou ook al een mooie hulp zijn.

Dit forum is toch een mooi archief met gratis les? :p :D

Origineel geplaatst door fuse
Het is het wijfie dat zo goed kan spelen. :duivels:

Maar wel een beetje respect voor haar ja!
Geen kwaad woord over synthgodinnen, begrepen! :smeris:

Dit was puur uit respect bedoeld hoor :D
Ik ben een groot liefhebber van Faithless en Sister Bliss :)
Wijfie klinkt toch leuk ? :luv:

Origineel geplaatst door MIDIoot
Bedoel je dit soort geluid?

Hey is dat de JP ? :D
Het is trouwens: We come one ... Niet: Become one :D

Origineel geplaatst door Sony
Wel die winkel is gewoon duur. Ik ga daar juist achter info en om eens te kijken.
Ik spaar ook liever iets langer maar dan voor goed gerief dan rap rap iets goedkoop te kopen.
Ik ga nog wat rondkijken en wat info zoeken over de opgegeven synts en dan zien we wel.
En inderdaad die groovbox ga ik niet kopen denk ik. Voor die prijs liever een goede synt.

ik geef nog geen les maar dit is een goede gelegenheid. interesse?

Zeker interesse maar ik woon wel in gent. Jij in Nederland. Maar waar ergens?
Ik weet dus echt niet wat ik moet gaan kopen.
Ik vindt hier steeds goede tips ed maar nu weet ik echt geen raad meer.
Als ik het zo een beetje samenvat is dit de conclusie:

Ik begin best met een groove box dit is handig je kan er veel met doen, compact, kortom goede leerschool.
Maar na verloop van tijd ben je dergelijke dingen 'beu' en wil je meer, beter.

Een synt is moeilijker in het begin maar je kan er na verloop van tijd meer met, je hebt een echte synt, groot klavier,
Je houd hem langer dan een groovebox, je bent meteen goed geinstaleerd.

Ben ik zo wat juist ;-)

ps:Effectief wil ik iets gaan kopen in juni maar ik neem graag de tijd om mij goed voor te bereiden.

Zeg Sony,

is dat toevallig "piens" waar je naar toe gaat? :D
ze verbouwen volgend weekend dacht ik. dan speciale deals ginder!

maar goed, tweedehands kun je al heel wat binnenrijven!!!

en ik zou ook niet meteen voor die 909 gaan...
als je je gedachten zette op een synth, ga dan maar voor een synth.
als je er genoeg over weet, een VA misschien, kun je lekker real-time aanklooien,
is mega leuk!

en eventueel een groefboks als sequencer of zo, en een samplertje... en een
stelletje filters... en we zijn vertrokken eigenlijk :D

maar iets bescheidener: tweedehands is veel te vinden, ook een synth, en dit voor
weinig geld! ga eens in die richting kijken, bedenk wat voor toestel waar je wat mee
wil doen, en ga er dan naar op zoek, met een tikje geduld wel, eer je vind wat je echt
aanstaat en zo...

maar ik zou zo zeggen

ga er voor! :)

:peukie:

en vooral, goe rondsnuffelen op dit forum, doe ik ook nog altijd ;)

greetz

cloudy

Ja inderdaad Piens. Toevallig hé:D
Je stapt daar altijd een beetje in een droomwereld vind ik. Veel licht muziek al die toestellen....
Maar goed daar is het veel te duur.

En inderdaad ik ga toch mijn zin doordrijven denk ik. Dus een echte synthesizer.

Back