Equinoxe 4 in +/- 1 uur...

Nou Bass ,petje af hoor . Heel goed gedaan.
En vooral omdat je het met moderne synths hebt gedaan.
Toen ik het de 1e keer hoorde dacht ik he die gebruikt een midifile. Maar na een 2e keer luisteren dacht ik, tjee dit is echt goed gespeeld.
Je mag best een langer versie hiervan posten , of andere JMJ tracks.
Ik geloof dat je er dan een hoop leden er een enorm plezier mee doet
Mij in ieder geval wel
klasse

Groetjes
Kareltje

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik luister liever naar iets waar iemand aandacht aan heeft besteed als dat ik weer zo'n post open en de thread al begint met 'ik heb effe snel'....

Ja, want als iemand 4 weken ergens aan heeft gewerkt, klinkt het altijd beter dan in een paar uur...
:stupid
ik heb de partijen in 30 min ingespeeld en de andere 30 min. de sounds uitgezocht en gemixed...
ik bedoel, het waren maar 8 Cubase sporen : 8 X 4 min = 32 min.
1 kick
2 claves
3 hihat
4 snare
5 strings
6 sequence
7 refrein akkoorden
8 bass

en die FX soundjes heb ik gewoon tijdens het opnemen erbij gespeeld...meer is het niet

Je HOEFT het niet aan te nemen hoor, ik probeer ook echt niet te pochen maar ik had zulke positieve reacties echt niet verwacht, het feit dat ik hem niet compleet heb gemaakt met break enzo zegt al genoeg denk ik..

Echt authentiek klinkt het ook niet, luister maar naar de sounds...ik bedoel ze lijken niet echt op het origineel dacht ik zo...

Laatst gewijzigd:
Jammer dat mensen de neiging hebben om zich snel aangevallen te voelen door positief bedoelde kritiek en daarnaast de rest van de inhoud te vergeten....
Ik geloof niet dat ik zit te beweren of je dit wel of niet (in een uur) gemaakt hebt alswel dat ik iets anders tracht duidelijk te maken.

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Jammer dat mensen de neiging hebben om zich snel aangevallen te voelen door positief bedoelde kritiek en daarnaast de rest van de inhoud te vergeten....

:confused:
Ik heb gewoon uitleg gegeven over mn werkwijze en je komt met zo'n vage conclusie?

Bas.....niet zo selectief reageren.
Onderstaande heb je ook geschreven en dat is toch duidelijk iets anders dan uitleggen hoe je het hebt gemaakt.

Origineel geplaatst door Bass
Ja, want als iemand 4 weken ergens aan heeft gewerkt, klinkt het altijd beter dan in een paar uur...

Je HOEFT het niet aan te nemen hoor, ik probeer ook echt niet te pochen maar ik had zulke positieve reacties echt niet verwacht, het feit dat ik hem niet compleet heb gemaakt met break enzo zegt al genoeg denk ik..

gr. Tom

ai ai deze thread gaat zachtjesaan de mist in.
Straks gaat er niemand nog tracks willen posten.

Bass heeft dat goed gedaan en hoe of wat of wanneer of hoelang of met wie onder zijn tafel of met welk merk vodka dat dan ook gedaan is: pet af!

ik heb de partijen in 30 min ingespeeld en de andere 30 min. de sounds uitgezocht en gemixed...
ik bedoel, het waren maar 8 Cubase sporen : 8 X 4 min = 32 min.
1 kick
2 claves
3 hihat
4 snare
5 strings
6 sequence
7 refrein akkoorden
8 bass

en die FX soundjes heb ik gewoon tijdens het opnemen erbij gespeeld...meer is het niet

Echt authentiek klinkt het ook niet, luister maar naar de sounds...ik bedoel ze lijken niet echt op het origineel dacht ik zo...

Bas , mag ik je vragen waarom je dit post ?
...om te laten zien dat je snel kan nabouwen
...uit verveling ?
...erkenning ?
...feedback over je "spelen"?

ik zie de essentie niet in van een nagemaakt nummer te posten...
Vertel me... Wat moet ik hiermee ? Waarom krijg ik (..wij) dit aangeboden ?

grz jzz

Origineel geplaatst door JazzMann
Bas , mag ik je vragen waarom je dit post ?
...om te laten zien dat je snel kan nabouwen
...uit verveling ?
...erkenning ?
...feedback over je "spelen"?

ik zie de essentie niet in van een nagemaakt nummer te posten...
Vertel me... Wat moet ik hiermee ? Waarom krijg ik (..wij) dit aangeboden ?

grz jzz

Kom op, laat hem toch. Het is duidelijk een opschepthread (niet eens negatief bedoeld), maar zijn ze dat in feite niet allemaal? Elk nummer wat nooit uitgebracht zal worden en gepost wordt laten ze toch horen om te laten horen wat ze kunnen? Dit is dan de veiligste variant: een track van een ander, dus opbouw e.d. doen er niet toe (daar zit je aan vast; je had hoogstens een beter nummer kunnen kiezen), en in een uur gedaan, dus als mensen de sound of watdanook niet goed vinden dan kun je je daar altijd achter verstoppen. Ik zie er het nu ook niet zo van in, behalve voor een contest of zo, maar als Bass hier trots op is en dat wil laten horen, dan is dat toch zijn goed recht? =)

(ik vind het niet eens zo bijzonder klinken trouwens, maar dat terzijde; het is dan ook in slechts een uur gemaakt, en ik moet eerst maar eens zelf iets beters laten horen :P ;) )

Kijk, (Jazzmann)

voor mij is muziek maken een hobby en vaak maak ik dingen voor de lol en om uit te proberen. Zeker af en toe probeer ik iets te 'remaken'...

Dit is voor mij echt een experiment uit gebrek aan inspiratie onder het motto van : " Kijken of ik dat zou kunnen met mijn apparatuur" en ik had weinig zin om er veel tijd in te steken op een doordeweekse avond...

Ik had bij nader inzien niet moeten vermelden dat ik het in zo'n korte tijd had gemaakt want ik krijg nu argwanende reacties wat niet mijn bedoeling was...
Ik had ook niet echt veel positieve reacties verwacht (waarvoor mijn dank) want voor mij was het IDD gewoon een uitprobeersel, anders had ik me wel uitgesloofd en een HELE track ge'covered'..

Nu ben ik al jaren Jarre gek dus het inspelen was voor mij makkelijk want ik heb 10 jaar geleden al veel van Jarre uitgeplozen en heb een songbook van hem... Veel nummers ken ik dus uit mij hoofd...dit is wederom niet opscheppen want ik heb 10 jaar muziekles gehad en veel van zn nummers zijn compositorisch niet ECHT ingewikkeld.

Misschien wilde ik laten zien dat je echt niet dagenlang hoeft te sleutelen aan een nummer om het enigszins te laten klinken ..

SNAPPIE?
:biertje:

Mooi gemaakt hoor.

Heb je nog plannen om dergelijke makeovers te maken? Je doet het alvast stukken beter dan Ed Starrink. (en die vond ik al niet slecht)

SNAPPIE?
:biertje:

:biertje: ;)
k vroeg het me gewoon af... & probeerde me in te leven.
lol is idd een fijne reden om met muziek bezig te zijn

Hey Bass!

Goed gedaan zeg. Wat grappig dat er in 1 dag 3 versies gepost zijn.
Wil je eens naar die van mij luisteren en je commentaar geven?

Equinox4TheFuture.mp3

En kun je me vertellen hoe je die supergave FX hebt gekregen? Heb jij zo'n VCS?

Origineel geplaatst door AlonsoMos

En kun je me vertellen hoe je die supergave FX hebt gekregen? Heb jij zo'n VCS?

Valt wel mee toch ? Gewoon met mn Nova... resonantie vol open en dan een square-LFO op de cutoff...

Enkele uitspraken van jezelf:
Nummers naspelen tot goedkope k*t versies die een schande zijn tegenover de originele uitvoeringen!!!
Echt TE belachelijk voor woorden!!!!

Sorry hoor, maar mensen die mooie en originele composities van bv Jarre, Kraftwerk en Vangelis verneuken tot %#^@%! kan ik niet waarderen!

..alleen jammer dat ze toebehoren aan een :kont: die het zo nodig vindt om instrumentale meesterwerken om zeep te helpen met zn goedkope cover-versies

citaat:
Origineel geplaatst door Yoozer

Hoe zit 't eigenlijk met je eigen versie van Equinoxe, Bass?

... die is al gemaakt door grootmeester Jean Michel Jarre en ik zou wel erg laag zinken om dat na te gaan maken..laat staan uit te brengen!!!!

Al die uitspraken kloppen nog steeds, ik zal nooit eigen namaaksels uitbrengen maar puur voor mezelf uitproberen...

NOu ja ik zal dit nooit uitbrengen IDD zoals :kont: Ed Starink bijvoorbeeld...
wie speel er nou nooit wat na voor zichzelf ???

:D :D broeh maandagochtend pfoehhh

Laatst gewijzigd:
Back