2de hands spul kopen van onaangename personen

hmmm nou dan moet ik maar een negatief duitje in het zakje doen..

ik heb een allen & heath gekocht van iemand van dit forum. ik ben daar goed ontvangen en alles verliep gewoon lekker opzich. hebben de mixer getest daar, met een synthje en ging goed. na twee weken had ik gelijk al me eerste probleem. de main outs kraakten en vielen gewoon helemaal weg. nu wou ik daar niet over gaan zeiken tegen de verkoper, omdat ik het

a. een schappelijke prijs vond.
b. de reperatie niet al teveel ging kosten.

nu 3 maand later is het feest echt goed begonnen. ik heb problemen op zowat al mijn mono kanalen en baal daar flink van. ik heb diegene weer een bericht hierover gestuurd en die vertelde me dat ie anderhalf jaar geleden kanaal 1+2 heeft laten vervangen, wat ook heel goed kan kloppen. want juist die twee kanalen doen het perfect. ik heb al verschijden dingen geprobeerd, maar er moet echt het een en ander vervangen worden en weet 1000% zeker dat dit niet mijn schuld is hiero. de mixer is gewoon versleten. ik ben van mening dat de koper dit geweten heeft, maar het blijft een getouwtrek, aangezien hij het daar wel deed (ook al heb ik daar te kort de andere kanalen getest). voor mij geld gewoon een schadepost van 250/300€ en de mixer had ik voor 400€.
een flinke lading geld nog. ik heb er wel een wijze les van moeten leren en wil die ook aan de mensen hierboven geven.

Dat je dingen koopt van mensen van het synthforum, wil nog niet zeggen dat je goed spul koopt of niet verneukt wordt

dit is ook gelijk alles wat ik der over wil zeggen in deze thread.

Als mensen onaardig doen, dan hebben ze daar meestal wel een reden voor. Dat moet je nooit persoonlijk opvatten, maw jij bent niet de reden van hun onaardigheden.

"Schat, het wordt tijd dat je die rommel eens wegdoet."
"Ja, maar..."
"Gewoon verkopen en wat de gek ervoor geeft."
"Geen mens wil die rommel nog hebben. Gewoon zonde van het geld!"
"Probeer het nou maar!"
"Je zult het zien, kost me alleen maar tijd en verkopen doe ik het toch niet!"

Zie daar de onwillige verkoper.
Dit krijg je ook als het om de verkoop van huizen gaat :)

Wout

Origineel geplaatst door Fatar
hmmm nou dan moet ik maar een negatief duitje in het zakje doen..

ik heb een allen & heath gekocht van iemand van dit forum. ik ben daar goed ontvangen en alles verliep gewoon lekker opzich. hebben de mixer getest daar, met een synthje en ging goed. na twee weken had ik gelijk al me eerste probleem. de main outs kraakten en vielen gewoon helemaal weg. nu wou ik daar niet over gaan zeiken tegen de verkoper, omdat ik het

a. een schappelijke prijs vond.
b. de reperatie niet al teveel ging kosten.

nu 3 maand later is het feest echt goed begonnen. ik heb problemen op zowat al mijn mono kanalen en baal daar flink van. ik heb diegene weer een bericht hierover gestuurd en die vertelde me dat ie anderhalf jaar geleden kanaal 1+2 heeft laten vervangen, wat ook heel goed kan kloppen. want juist die twee kanalen doen het perfect. ik heb al verschijden dingen geprobeerd, maar er moet echt het een en ander vervangen worden en weet 1000% zeker dat dit niet mijn schuld is hiero. de mixer is gewoon versleten. ik ben van mening dat de koper dit geweten heeft, maar het blijft een getouwtrek, aangezien hij het daar wel deed (ook al heb ik daar te kort de andere kanalen getest). voor mij geld gewoon een schadepost van 250/300€ en de mixer had ik voor 400€.
een flinke lading geld nog. ik heb er wel een wijze les van moeten leren en wil die ook aan de mensen hierboven geven.

Dat je dingen koopt van mensen van het synthforum, wil nog niet zeggen dat je goed spul koopt of niet verneukt wordt

dit is ook gelijk alles wat ik der over wil zeggen in deze thread.

Tja, da's lullig voor je. En ik wil ook niet meteen zeggen "eigen schuld dikke bult" maar...
... persoonlijk zou ik dat soort slijtagegevoelige dingen ook gewoon liever niet 2e hands kopen.
(hetzelfde geldt bijv. voor luidsprekers, daar heb ik ook altijd een moeilijk gevoel over).

En om eerlijk te zijn: na 3 maanden problemen, dan vind ik het ook niet helemaal realistisch om daar dan nog mee terug te gaan. Dat kan je de eerste week nog doen - helemaal als je zoiets hebt afgesproken.
Maar als je iets op 'n prikkie (relatief dan) koopt, tja dan wordt het lastig.
Ik vind het in ieder geval onfair als je dan stelt dat je verneukt bent...

Nou, ik kan me nog wel een onaangename verkoper herinneren in Den Bosch. Welliswaar in een winkel, maar toch... Het betreft overigens een platenzaak, maar dat zal het ongeloof omtrent zijn actie niet drukken:

Ik was met een vriend 2e hands plaatjes aan het zoeken, en mijn kameraad had een stapeltje gevonden die hij wel had willen hebben. Alle platen waren ongeprijsd, dus de platen worden afgegeven aan de balie met de vraag: "Wat gaat me dit kosten?". De uitbater zegt "12 inch kost 2,50, lp's 5 gulden' mijn kameraad denkt 'prima, dat loopt wel los' en haalt zijn pinpas door het pinapparaat. De uitbater tikt een bedrag in en mijn vrind ziet op het pinapparaat dat het toch wat veel is, en vraagt of er wat aan de prijs gedaan kan worden. De uitbater zegt 'Nee, dat zal niet gaan' en drukt op 'JA' op het pin machien...
Ik geloof niet dat ik mijn kameraad ooit zó kwaad heb gezien...

Origineel geplaatst door Chinetti
De uitbater zegt 'Nee, dat zal niet gaan' en drukt op 'JA' op het pin machien...
Ik geloof niet dat ik mijn kameraad ooit zó kwaad heb gezien...

Wat een ongelofelijk botte actie !! :(
Maar wat ik zo raar vindt, is dat de pinnert normaal gesproken op "ja" moet drukken om akkoord te gaan met de transactie. Als de uitbater dit dus zelf gedaan heeft (m.a.w.: het apparaatje zowat bij je maat uit de hand getrokken heeft), denk ik dat dit als niet-geldige transactie betiteld kan worden. (zeker als er, zoals in jullie geval, getuigen van zijn). Nou zal dit ondertussen wel weer een tijdje geleden zijn (en dus moeilijk om terug te draaien), maar ik zou hier dus echt NIET mee akkoord gegaan zijn !

Ja dat is waar, en daar hebben we later ook wel even over gedacht. Maar we stonden nogal verbluft (de man reikte over de balie en drukte op 'ja', overigens), dus echt helder denken lukte niet. Ikzelf had pas door wat er precies was gebeurt toen we de winkel al weer uit waren. Achteraf was het ook niet zoveel geld ofzo, het was meer het ongeloof dat zo'n man dat doet. Er was niet eens aanleiding toe, de kameraad was niet aan het zeiken geweest, en had onmogelijk de uitbater geschoffeerd (wat zo'n actie nog enigzins zou verklaren). Nouja, rare actie. Sowieso is het een rare vent, iedere keer als je die winkel binnenkomt begint 'ie tegen je te ouwehoeren. Hij weet bijvoorbeeld dat ik italo's zoek, en als ik dan binnenkom begint 'ie een verhaal op te hangen dat 'ie toveallig twee weken geleden 1200 italo's heeft binnengehad en dat 'ie toevallig vanochtend de laatste heeft verkocht... En dat iedere keer als je binnenkomt, terwijl zijn 'vaste colelctie' al jaren (heus, jaren) onaangeroerd is en misschien met 3 platen per maand ververst is. Ik ga er nog wel 's heen, maar alleen met contant geld op zak :)

Origineel geplaatst door Hanz
Tja, da's lullig voor je. En ik wil ook niet meteen zeggen "eigen schuld dikke bult" maar...
... persoonlijk zou ik dat soort slijtagegevoelige dingen ook gewoon liever niet 2e hands kopen.
(hetzelfde geldt bijv. voor luidsprekers, daar heb ik ook altijd een moeilijk gevoel over).

En om eerlijk te zijn: na 3 maanden problemen, dan vind ik het ook niet helemaal realistisch om daar dan nog mee terug te gaan. Dat kan je de eerste week nog doen - helemaal als je zoiets hebt afgesproken.
Maar als je iets op 'n prikkie (relatief dan) koopt, tja dan wordt het lastig.
Ik vind het in ieder geval onfair als je dan stelt dat je verneukt bent...

hmm, kijk het gaat om de staat van het beestje.. de koper moet hiervan hebben geweten, dat kan niet anders.. de andere mixer die daar weg ging had ook al problemen. het is voor mij gewoon spijtig dat ik daar nu na 3 maand idd last van krijg, maar dat zegt niks over het verkochte artikel. ik ben het wel met je eens dat het voor een groot deel me eigen schuld is.. dat wel. daarom zal ik waarschijnlijk ook gewoon op de blaren moeten zitten. was een dure les en ik koop NOOIT, maar dan ook NOOIT meer een 2e hands mixer of monitoren van iemand. verder blijf ik bij mijn stelling dat je ook niet mensen van het synthforum moet gaan lopen vertrouwen. ook niet als ze aardig tegen je doen bij hun thuis.. spijt me.. ik ben hier ook niet de enigste in trouwens. der zijn wel meer gevallen.. verder om nog ff terug te komen op die 3 maand. ik weet voor 1000% zeker dat als ik die mixer straks laat repareren dat ik te horen krijg dat dit een slijtageslag is. verder heb ik corrosie ondekt onder 1 van de potmeters en wie weet wat ik nog allemaal meer tegenkom. verder was de 1+2e channel al vervangen...

kortom ik ben dom geweest, maar helemaal fair is dit ook niet geweest..aangezien diegene donders goed wist dat dit mixertje aan zijn eind van zijn latijn was... maar goed dat blijven mijn woorden tegen het zijne... jammerlijk..

Origineel geplaatst door trash
ik kom alleen maar aardige gasten tegen :D

Ik zou me ook de pleuris schrikken als ik een synth ga ophalen bij iemand en opeens blijk ik hem van een aardig vrouwke te kopen :D

- "Dus jij komt voor de synth?"
- "Euhh.....heb je al een vriend?"

2dehands kopen is leuk. Zo nog eens een Nord 2 opgehaald in Assen van Synthaks (ook van dit forum) krijg er meteen een hele rondleiding door historische Assen er bij. Ook nog eens van iemand van dit forum een 909 gekocht, had zelf een zooi ouwe vintage synth`s staan die die allemaal wou laten horen, das was mooi hehehe.

Ja idd bij mensen langsgaan om inkopen te doen is leuk, lekker bijpraten over synths en verwanten.

Vergeet ff niet hoe lomp de kopers af en toe kunnen zijn !
Bijv. van die Hyena's op Marktplaats die alles voor echt een habbekrats willen hebben en allerlei smoesjes verzinnen..
Als ik een bepaalde prijs voor een apparaat wil ,dit duidelijk vermeld en er ook bij zeg dat als ik er dat NIET voor krijg hij niet weggaat en ik dan nog mailtjes krijg van ''ja maar.....in Keulen is het goedkoper of die en die persoon heeft het goedkoper...'' en als ik dan zeg van nou goed dan haal je het daar toch...even goede vrienden! En dat ik dan NOG een mailtje (of meerdere) krijg van ''ja maar dat is echt'' enz.enz. dan word ik zelf ook wel wat onaardig....

Er zijn dus in mijn ogen net zo veel on-sympathieke verkopers als verkopers.

Origineel geplaatst door astronaut
Over het algemeen kom ik aardige personen tegen. Een keer een hardcore menneke aan de deur gehad voor mijn MC 505 die vond ik niet zo sympathiek. Zelf heb ik mij weleens schuldig gemaakt aan een wandaad. Had Slipperman een Cubase VST beloofd die ik nooit heb opgestuurd. Het kostte hem 1 postzegel. Schaam me er wel een beetje voor. :o: :dubbel:

Pardon ! Ben er in totaal 3 aan kwijt geraakt ja!. 2 in de enveloppe en 1 erop om het naar jou te versturen ! Oplichter :( :D :maffia: :smeris: 8o)

Origineel geplaatst door Slipperman
Pardon ! Ben er in totaal 3 aan kwijt geraakt ja!. 2 in de enveloppe en 1 erop om het naar jou te versturen ! Oplichter :( :D :maffia: :smeris: 8o) [/QUOTE

Wa ben ik een slordig menneke!! Maar ja, dat jij baardgroei had kan ik mij ook niet herinneren!!

Origineel geplaatst door astronaut
Origineel geplaatst door Slipperman
Pardon ! Ben er in totaal 3 aan kwijt geraakt ja!. 2 in de enveloppe en 1 erop om het naar jou te versturen ! Oplichter :( :D :maffia: :smeris: 8o) [/QUOTE

Wa ben ik een slordig menneke!! Maar ja, dat jij baardgroei had kan ik mij ook niet herinneren!!

heb ik ook alweer een jaar of 4 ;)

Heb zelf bijna alleen maar goede ervaringen met 2ehands spullen kopen op een paar na:

1. Ik verkocht iets en zei dat diegene dat volgende week op kon komen halen, de volgende ochtend belt ie en zegt ik sta daar bij het postkantoor, kom ff langs. zowiezo al vaag, ik er heen, auto vol vage gasten....

2. Iemand van het forum kwam van ver een mixer brengen, die onderweg kapot was gegaan aangezien het formaat mbt vervoer konden we geen deal maken over reparatie wat later de voeding bleek tezijn. (Dat was pas klote :S)

3. Iemand die me iets niet wilde verkopen omdat ik onbetrouwbaar over kwam omdat ik het per e-mail en rembours wilde afhandelen. :confused:

En hoop goede ervaringen, bijv. met mischa van het forum, heb met hem een xbase geruild voor iets, die stuurde het meteen op en: "Als je hem binnen hebt en getest stuur je jou pakketje maar op, of de xbase" Top!

Waar ik trouwens een hekel aan heb zijn mensen die iets versturen en dat heeeeel slecht verpakken, grrrr...

Origineel geplaatst door Chinetti
Ja dat is waar, en daar hebben we later ook wel even over gedacht. Maar we stonden nogal verbluft (de man reikte over de balie en drukte op 'ja', overigens), dus echt helder denken lukte niet. Ikzelf had pas door wat er precies was gebeurt toen we de winkel al weer uit waren. Achteraf was het ook niet zoveel geld ofzo, het was meer het ongeloof dat zo'n man dat doet. Er was niet eens aanleiding toe, de kameraad was niet aan het zeiken geweest, en had onmogelijk de uitbater geschoffeerd (wat zo'n actie nog enigzins zou verklaren). Nouja, rare actie. Sowieso is het een rare vent, iedere keer als je die winkel binnenkomt begint 'ie tegen je te ouwehoeren. Hij weet bijvoorbeeld dat ik italo's zoek, en als ik dan binnenkom begint 'ie een verhaal op te hangen dat 'ie toveallig twee weken geleden 1200 italo's heeft binnengehad en dat 'ie toevallig vanochtend de laatste heeft verkocht... En dat iedere keer als je binnenkomt, terwijl zijn 'vaste colelctie' al jaren (heus, jaren) onaangeroerd is en misschien met 3 platen per maand ververst is. Ik ga er nog wel 's heen, maar alleen met contant geld op zak :)

Ja das die eikel van een Hans van de House of Sounds, het beestje mag best bij de naam genoemd worden. De man is arrogant stronvervelend en heeft zelfs vanwege zijn praktijken in de jaren 90 een dagje/nachtje in de cel mogen doorbrengen (hij is ooit betrapt op heling van 2de hands cd's). Zijn platenzaak is een enorme rotzooi, en er word volgens mij meer gejat dan verkocht. Hij koopt de laatste tijd heel veel 2dehands vinyl in, en is niet bepaald selectief te noemen. Maar ja hij is de enige onafhankelijke platenzaak die overgebleven is in Den Bosch, als er meer keuze's waren dan had ik daar voor gekozen.

Eigenlijk nooit echt problemen gehad met het ophalen van spullen.
Meeste gasten waar ik langs ging zaten altijd vol passie te lullen over hun spullen....Echt lachen, harstikke gezellig...bakkie derbij :biertje:

maar idd...ZOU iemand zout overkomen op de mail of aan de telephone...of zelfs als je langs komt....
Fuck it...laat em dan lekker dat stuk gear heel diep ergens in zn ani stoppen...ja toch

nja...tenzij ie natuurlijk *kansloos* een Virus TI (oid) aanbiedt voor 450,-......
dan MAG ie best (heel) FF zeiken

Tot dusver niet al te veel naars meegemaakt bij ophalen van spullen, op die keer na dat een Roland M-256E kaartje per sé door 4 mensen (koper + vader + 2 broers) opgehaald moest worden; toen had ik wel zoiets van "ik had liever dat je ze in de auto gelaten had".

Verder wel vaak met zonder tegenbericht afhakende kopers te maken gehad, maar daar ben ik ondertussen iets pragmatischer in geworden ;)

Verder wel vaak met zonder tegenbericht afhakende kopers te maken gehad, maar daar ben ik ondertussen iets pragmatischer in geworden ;)

Dat vind ik dus niet zo netjes.....ik bedoel je kan idd niet in de toekomst kijken (er kan opeens een rekening op de mat vallen die je niet had voorzien, of de wasmachine gaat kapot) maar laat iig even weten dat je van de koop afziet. Ik heb het idee dat mensen zich dan schamen ofzo van "o nou denkt ie dat het niet KAN betalen" (wat dan vaak ook zo is). Maar het staat de verkoop van de verkoper in de weg. Misschien heeft hij net iemand afgewezen omdat ie in de veronderstelling was dat de koop al rond was.

Dus reserveer je iets en lukt het je alsnog niet om de financieen rond te krijgen laat het dan weten aan de verkoper en houdt hem niet aan het lijntje.:koffie:

Tot dusver niet al te veel naars meegemaakt bij ophalen van spullen, op die keer na dat een Roland M-256E kaartje per sé door 4 mensen (koper + vader + 2 broers) opgehaald moest worden; toen had ik wel zoiets van "ik had liever dat je ze in de auto gelaten had".

Ha! Op die manier ben ik ook ooit geschrokken zeg. Ik verkocht een Roland SPD20, staan er 4 antillianen aan de deur. 8D
Maar was uiteindelijk alleen maar heel gezellig. Het waren allemaal bandleden van elkaar die zo enthousiast waren over de aanschaf dat ze allemaal mee wilden. Die gasten zien mijn studio, beginnen meteen een potje muziek te maken, te gek gewoon! :D

Back