complete tracks in je slaap

justin

Shauna
De laatste tijd heb ik erg vaak dat de eerste half uur wanneer ik in bed lig te slapen complete themas en tracks in me hoofd voorbijkomen. Heb eigelijk nog niet de moeite genomen om eens op te staan en proberen wat dingen uit te gaan werken. Ik heb ook het gevoel dat het soms een moment opname lijkt. Zijn er meer met zulke visioenen,ingeving of wat je het wilt noemen,zoja is het je weleens gelukt om zoiets compleet uit te werken?moet zeggen dat het me fantastisch lijkt.

heb dat ook regelmatig.
Betekent dat je er veel mee bezig bent.
Nog nooit zo'n gedachte helemaal uitgewerkt, ik was immers bezig met inslapen...:D
Heb weleens dat ik onbewust blijf doorzoeken naar de oplossing voor een bepaald gedeelte of sound voor een track en kom er op die momenten dan weleens achter. Dan is het zaak natuurlijk om even wakker te worden en het op te schrijven of echt te onthouden.

gr. Tom

sommige mensen hebben voor dit soort gevallen vaak een tape recordertje in de buurt of een mini disc.. Zodat ze ff snel hun idee kunnen inspreken zodat ze het de volgende dag es rustig kunnen uitwerken.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
sommige mensen hebben voor dit soort gevallen vaak een tape recordertje in de buurt of een mini disc.. Zodat ze ff snel hun idee kunnen inspreken zodat ze het de volgende dag es rustig kunnen uitwerken.

Hoe moet ik dat in godsnaam doen,als ik complete tracks in me hoofd hoor. Ik hoor dan niet alleen melodyjes maar alles erop en eraan. En vaak hoort het in je hoofd beter,dan dat je het daadwerkelijk uitwerkt.

Anders ga je gewoon lekker slapen en als je wakker wordt dreun je je kop es een paar keer flink tegen de muur.
Misschien dat het dan weer allemaal boven komt.... Kun je alsnog lekker aan de gang. Het begin, een goed door dreunende beat heb je dan vast. Nu de rest nog naar boven halen :stupid

Ik heb dat ook weleens, ook als ik op de fiets zit. Maar ik heb opgegeven er iets mee te willen doen; goede ideeën moeten maar terugkomen, en wat zo heel vet lijkt (nummer met weetikveel hoeveel lagen van 10 min. of zo) zal na uitwerking waarschijnlijk simpel en flauw zijn. In ieder geval, daar ga ik vanuit... (zelfbescherming: hoef ik me er ook niet druk over te maken dat ik het vergeet ;) )

Ik heb weleens iets bedacht in bed trouwens toen ik bijna sliep waar ik voor ben opgestaan om er wat van op te schrijven. Alleen kon ik het me de dag erop niet meer herinneren en hielpen de aantekenigen ook niet echt, dus ik heb het nou maar echt opgegeven... 8)

Dit soort visioenen zoals jij ze noemt zou ik gewoon inspiratie noemen... en dit zullen de meeste mensen wel kennen.
En niet alleen in bed..... Maar overal. En als jij alleen inspiratie krijgt als je slaperig bent raadt ik je aan als je met je muziek bezig gaat lekker wat jointjes te roken, zoiezo is muziek maken als je stoned bent veel leuker :L

Dit soort visioenen zoals jij ze noemt zou ik gewoon inspiratie noemen... en dit zullen de meeste mensen wel kennen.
En niet alleen in bed..... Maar overal. En als jij alleen inspiratie krijgt als je slaperig bent raadt ik je aan als je met je muziek bezig gaat lekker wat jointjes te roken, zoiezo is muziek maken als je stoned bent veel leuker :L

Ja juist... dan klinkt alles veel beter bedoel je.:D

He resonance kom je toevallig uit Leek.

Origineel geplaatst door 6 trak
als je maar wat aankloot mischien, dan ken het je toch nix meer scheluh...

Hangt van je instelling af :)
Als jij stoned bent en t kan je allemaal nix meer schelen is t sterk af te raden :)

Maar sommige mensen (zoals ik) kunnen ook uren lang op een klein ding zitten freaken totdat ze vinden dat t perfect is in hun oren. En daarnaast kan ik ook 1 of 2 minuten muziek uren lang achter elkaar horen en ermee bezig zijn en elke keer als het afspeelt klinkt t weer als nieuw :D

Origineel geplaatst door 6 trak
6 doet ook niet aan joints trouwens... volgens mij is nuchter blijven in alle opzichten beter...

Zo ist en neit anders.

Nee maar ff serieus 8o)

Het heeft heel erg met de instelling te maken per persoon.....
Dat van: als je stoned bent heb je overal lak aan. Das echt zo'n stereo type gedachte wat veel mensen hebben die zelf niet afentoe iets gebruiken. Onder invloed van soft of hard drugs kun je echt helemaal in je muziek weg zakken. En door gaan tot alles in jouw oren perfect is. En dit is trouwens niet alleen met muziek maar ook andere dingen. Waar je normaal juist lak aan heb kun je op dat moment juist heel boeiend vinden.
Maar ieder zn ding, natuurlijk :)

Nee maar ff serieus 8o)

Dat van: als je stoned bent heb je overal lak aan. Das echt zo'n stereo type gedachte wat veel mensen hebben die zelf niet afentoe iets gebruiken. Onder invloed van soft of hard drugs kun je echt helemaal in je muziek weg zakken. En door gaan tot alles in jouw oren perfect is.
totdat je het de volgende dag weer hoort... klinkt het toch ff net iets anders... tenzij je opnieuw weer een . . . enz...

Nee maar ff serieus 8o)

Dat van: als je stoned bent heb je overal lak aan. Das echt zo'n stereo type gedachte wat veel mensen hebben die zelf niet afentoe iets gebruiken. Onder invloed van soft of hard drugs kun je echt helemaal in je muziek weg zakken. En door gaan tot alles in jouw oren perfect is. En dit is trouwens niet alleen met muziek maar ook andere dingen. Waar je normaal juist lak aan heb kun je op dat moment juist heel boeiend vinden.
Maar ieder zn ding, natuurlijk :)

Dat vind ik toch wel een heavy uitspraak. Ooit gedacht wat die harde drugs met jouw kan doen. Voor je het weet,zoals iedereen weet kun je niet zonder en ben je in de greep van de duivel.

liever niet.

Dat van die hard drugs raadt ik ook niet iedereen aan :P
Ik wou alleen ff zeggen dat t soms heel erg lekker kan zijn tijdens t muziek maken :) En dat je er zeker veel inspiratie door krijgt. En softdrugs kan weinig kwaad denk ik... Keb eens ergens gelezen dat een jointje het mastering process ten goeden zou moeten komen.

Dat van die hard drugs raadt ik ook niet iedereen aan :P
Ik wou alleen ff zeggen dat t soms heel erg lekker kan zijn tijdens t muziek maken :)
En softdrugs kan weinig kwaad denk ik... Keb eens ergens gelezen dat een jointje het mastering process ten goeden zou moeten komen.

Zeker geinformeerd door de plaatselijke koffieshophouder.:z

Nee ik heb t echt ergens op een serieuze site gelezen van producers voor producers :)

En Nee geen weed producers :P
volgens mij heb ik het op dubfiles ofzo gezien maar ik ben url ff kwijt

Edit

http://www.interruptor.ch/dub_misc.shtml

Zie? ik ben niet de enige :D
Al staat er wel een hoop ECHTE bullshit tussen.........
Zoals: Put a few bottles of your own urin in the studio to give more energy

Back