Virus Indigo 2 vs. MonoMachine

Thoraval

Ouwe rot
hmjaja na de reviews in de SOS en Futuremusic van de Elektron Monomachine begin ik steeds meer overtuigd te raken van de kracht van dit dingetje, err ding. En ik zie, gezien de relatief lage prijs (1350,-), steeds meer pré's die aan deze bak verbonden zijn. Maar aan de andere kant lonkt de Access Virus Indigo 2, ofwel virus c engine ;), ook heel erg; meer parts, poliefonie, het formaat, en de vele draaiknoppen (knopjesgeil...)

Nou is de Indigo2 nieuw wel een stuk duurder (1900,-) nieuw, 2de hands is hij voor 1500,- te krijgen. Alleen weet ik nog niet hoe de verschillende manieren van sequencen tegen over elkaar staan. Wat ik wel op het forum heb gelezen is dat de sequencer van de Monomachine erg lekker is en ook ik ben wel een beetje verknocht (met een g?) aan 16step sequencen.. O en de acess virus C valt zowieso af want ik ben opzoek naar iets met keys... al zijn het maar 2 octaafs dingen...

Ik ben niet iemand die heel veel verschillende parts gebruikt dus de Monomachine zou voldoende moeten zijn maar aan de andere kant ben ik ook pianist en heb ik wel weer behoefte aan poliefonie, chords... chords... chords...

Qua klank ben ik een beetje opzoek naar vette arps, zware vette leads, en funky bass sounds. O en zware aggresieve kicks zijn ook zeer welkom :) Niet zozeer het bliep bliep werk...

Wie helpt mij aan een goeie keuze en dus aan een mooi apparaat? :X Andere suggesties zijn ook welkom, budget is +/- 1500,-

Ik dacht altijd dat Virus en consorten een synth was / is met veel heel veel trance-sounds...

Als je meer de funky toer opgaat zou een sampler misschien een betere optie zijn?

Of heeft iemand tips voor een house-synth o.i.d.? Het liefste iets dat nog nieuw te koop is.

De indigo is een mooi apparaat met een heel lekker geluid, maar vergeet niet dat je vooral extra voor de blauwe ledjes en en de naam betaalt. In vergelijking tot een gewone virus C vin'k 'm gewoon veel te duur. De monomachine ken ik niet, maar heeft qua synthese heel wat mogelijkheden.
verder:
- demotjes beluisteren van de website
- gewoon ff naar de winkel en uitproberen die handel!

ik heb zelf de virus(kc) en het beestje blijft me elke dag opnieuw verrassen... ben zo blij als een kip met dit ding!
op het begin had ik er een beetje moeite mee om hem onder de knie te krijgen, maar ook dat lukt elke dag beter.

ik zou ook eens naar het aantal outputs kijken van beide synth's, ik meen dat de indigo er 3 heeft omdat mn virus dat ook heeft.. die andere synth die je opnoemd weet ik zo niet hoeveel out's die heeft.

owja en je had het over agressiefe bassdrumzzzz heheheh als ik die met de virus kan maken dan kan dat ook vast wel met een indigo als die toch dezelfde engine hebben.

anders moet je maar eens op www.xtrecist.nl kijken en daar een paar tracks luisteren, die gast haalt ''ECHT'' alles uit zn virusB..
en schrik vooral niet van die bassdrums:D

access:halleluja

Laatst gewijzigd:
Dit is eigenlijk appels vergelijken met peren.... dit zijn totaal verschillende instrumenten..
Waarom denk je dat de monomachine MONOmachine heet ? :)

*Quote: Ik dacht altijd dat Virus en consorten een synth was / is met veel heel veel trance-sounds...*

Hij wordt inderdaad veel in trance gebruikt maar ook in heel veel andere soorten muziek. En qua trance sounds dat ligt helemaal aan jezelf .... Het is een synth. geen rompler met alleen trance sounds.

*Quote: Qua klank ben ik een beetje opzoek naar vette arps, zware vette leads, en funky bass sounds. O en zware aggresieve kicks zijn ook zeer welkom Niet zozeer het bliep bliep werk... *

Dan zal de virus engine je niet tegenvallen.

Laatst gewijzigd:
Dank u Paul. :biertje:

De kicks die jij bedoelt staan niet op mn site. Toch maar eens doen eigenlijk ;)

Bij deze weer online. klik

Zou t moeten doen, ondanks t Lycos gebeuren .. :)

Wat u hier hoort is 1 kick live ingespeeld.

Re: Virus Indigo 2 vs. MonoMachine

Origineel geplaatst door Thoraval
al zijn het maar 2 octaafs dingen...

Koop dan een aparte controller? Een Oxygen-8 gevalletje of zo zou goed voldoen, en de Virus KC, C en Indigo verschillen niet qua knoppen real-estate (ze zijn wat dat betreft -exact- gelijk, op de pitch bender na). Is een Waldorf Q keys (daar zit wel een stepseq en een bizarre (in de goede zin van 't woord) arpeggiator op) niks voor je?

Maar qua sequencing en sounds is dit toch wel een beetje appels en peren...

Re: Re: Virus Indigo 2 vs. MonoMachine

Re: Re: Virus Indigo 2 vs. MonoMachine

Origineel geplaatst door bass-molecules

de monomachine met toetsen is 1950,00. [/B][/QUOTE]

Bij Feedback staat de toetsen versie voor 1350,-

Re: Re: Re: Virus Indigo 2 vs. MonoMachine

Re: Re: Re: Virus Indigo 2 vs. MonoMachine

Origineel geplaatst door pal
de monomachine met toetsen is 1950,00.

Bij Feedback staat de toetsen versie voor 1350,- [/B][/QUOTE]

denk dat dat wel een foutje is van feeback.

Origineel geplaatst door paul
ik zou ook eens naar het aantal outputs kijken van beide synth's, ik meen dat de indigo er 3 heeft omdat mn virus dat ook heeft.. die andere synth die je opnoemd weet ik zo niet hoeveel out's die heeft.
Qua outputs:

De monomachine heeft er voor iedere synth 1 (dus 6 individuele outs) of 4 individual en een stereo mix out.
De indigo 2 heeft er 6 (mono) of 3 (stereo).

Lijkt me op beide toch meer dan genoeg :W

Ik weet natuurlijk niet wat je verder nog aan synths hebt staan, maar ik denk dat je met alleen de monomachine er niet komt. Dit is een geweldige synth, alleen kan je er zoals je zelf al aangaf geen akkoorden etc op spelen. Dat kan de virus echter wel. Daartegenover staat natuurlijk de step-sequencer uit de monomachine die de indigo (naar mijn weten) niet heeft.

Maar het beste vergelijk is natuurlijk nog altijd naar een winkel gaan waar ze allebei staan en ze naast elkaar zetten en er een beetje tijd voor uittrekken om ze allebei eens grondig te betasten. Succes met je keuze!

op de site van monomachine staan de prijzen 1350 voor de toetsloze 1950 voor met toetsen,ik denk niet dat feedback deze synths goedkoper dan de fabrikant kan leveren!

Re: Virus Indigo 2 vs. MonoMachine

Origineel geplaatst door Thoraval
Niet zozeer het bliep bliep werk...

Dan is het dus duidelijk geen monomachine die je wilt. Alle mp3s op de site van de monomachine zijn een en al bliep bleep. De drums komen daar voornamelijk uit de machinedrum. (en de trick met de agressieve kicks is een diepe layeren met een korte scherpe en die dan samen compressen)

gegroet vrienden

gegroet vrienden

Ik ben zelf een indigo 2 user en het is inderdaad een pracht machine even een beetje freaken en je word er al losser op
het duurt toch wel zo'n beetje een jaar voor dat je hem helemaal door hebt.

hij is duur in de aanschaf maar dan heb je ook wat.

Een agresieve synth die er als een gevaarlijke roadster uitziet ik ben er erg blij mee
plus dat je hem altijd via internet kan updaten (stoer)

Back