hoe zetten jullie je studio aan en/of uit?

Eerst mn synths ed., dan mn pc, dan mn mixer en dan mn monitors.

Alles met stekkerdozen, niet 1 voor 1...

Ik doe alles gewoon apart aanzetten. De reden hiervoor is dat ik soms gewoon op 1 synth wat wil spelen of wat geluiden wil maken en het een beetje onzin vindt dat alles dan aanstaat.

Als ik er niet ben wil ik dat er nergens stroom opstaat. Zeker niet op die ouwe apparaten.
Heb altijd zo'n gevoel van je weet maar nooit. Straks vliegt er iets in de brand ofzo door korstsluiting of wat dan ook.
Ik heb al mijn apparaten verdeeld over een hele zooi contactdozen. Ieder met schakelaar.
Ik heb het ook zo verdeeld dat ik soms niet alle contactdozen hoef aan te doen.
Ze gaan allemaal naar de hoofd contactdoos. Daarop zit de hoofdschakelaar.
Ik zet de apparaten 1 voor 1 aan en 1 voor 1 uit. Zo gedaan.
Het kost me een stuk meer werk om alle stofhoezen over de apperatuur te leggen.

Ik moet me echt in onmogelijke bochten wringen om bij de aan/uit knoppen te komen, dus zitten ze gewoon in een paar stekkerdozen die aan/uit te schakelen zijn.

Origineel geplaatst door sander
Als ik er niet ben wil ik dat er nergens stroom opstaat. Zeker niet op die ouwe apparaten.
Heb altijd zo'n gevoel van je weet maar nooit. Straks vliegt er iets in de brand ofzo door korstsluiting of wat dan ook.
Ik heb al mijn apparaten verdeeld over een hele zooi contactdozen. Ieder met schakelaar.
Ik heb het ook zo verdeeld dat ik soms niet alle contactdozen hoef aan te doen.
Ze gaan allemaal naar de hoofd contactdoos. Daarop zit de hoofdschakelaar.
Ik zet de apparaten 1 voor 1 aan en 1 voor 1 uit. Zo gedaan.
Het kost me een stuk meer werk om alle stofhoezen over de apperatuur te leggen.

Zo doe ik het ook!;) Voorzichtig zijn! idd vooral bij "oude bakken"!:D

Bij mij hangt alle studio app aan 1 stop contact (muv mijn versterker), daartussen zittten 3 verdeeldozen met schakelaars met een van die 3 zet ik alles aan. Daarna zet ik mijn versterker aan.
Mijn pc hang los van dit zooitje aangezien ik mijn pc niet gebruik om te sequencen. Alleen soms voor een nummer op te nemen.

Bij slecht weer of als ik lang weg ben (vakantie ofzo) dan gaan alle stekkers er uit.

we hebben hier toendertijd zo'n aarde-pen in de grond laten slaan speciaal voor de audio.

Origineel geplaatst door Errol
we hebben hier toendertijd zo'n aarde-pen in de grond laten slaan speciaal voor de audio.

....en die trek je eruit als het spul uitgeschakeld moet worden ?

Origineel geplaatst door gemmetje

lol:D

Nee, die moet er alleen uit als het bliksemd. Dan houdt hij hem omhoog als bliksemafleider volgens mij...

:D

Wat is het voor dag vandaag? gemdag ofzo:D Je moet me wel hebben vandaag.
Maar goed je hebt gelijk, ik had wat duidelijker kunnen zijn.
Die aardepen wordt weer met een drraadje verbonden naar zo'n electrokast waar na alles weer wordt verdeeld naar een aantal contactdozen die in al onze ruimtes rondom in goten zitten.
Een paar ontactdozen staan weer met de gewone aarde in verbinding en die worden gebruikt voor het lichtnet enzo,

Voor de rest staan al mn versterkers altijd aan, eigenlijk bllijft bijna alles aan staan behalve wat van die digitale dozen van digi, rme enzo. Die worden bloedheet.
Het vreet allemaal niet zoveel stroom.

zo goed gem???8)

alles ineens aan en uit met 2 Belkin Surgemaster protectors (bliksem+telecom+overspanning met verzekering(zeggen ze) )

Attachments

• surgemaster_f5c105f2tel.jpg
    surgemaster_f5c105f2tel.jpg
    3,5 KB · Bekeken: 108
goe spul!

Attachments

• surgemaster_f5c206f2tel3.jpg
    surgemaster_f5c206f2tel3.jpg
    5,5 KB · Bekeken: 103
ik heb ook zo'n stekkerdoos (apc of zo) met piekbeveiliging en daarin gaat weer een aantal formido 6-stekkerblokken. alles gaat in 1 keer aan of uit. was daar vroeger ook wat secuurder in ivm plop en ook het juist inschakelen van de midi ketting (ontvangers eerst) maar heb geen midi of pc meer, dus gewoon: knip.
ik denk er nog over een trekschakelaar op dat ene blok te monteren, die ik dan weer aan de deurknop vastmaak.

Origineel geplaatst door Leo
ik denk er nog over een trekschakelaar op dat ene blok te monteren, die ik dan weer aan de deurknop vastmaak.
Een geluidsgevoelige schakelaar zou hiervoor veel makkelijker zijn. Als je dan "Goeiemorgen schatjes" zegt springen ze automatisch op en nadat je op stop drukt en de kamer verlaat springen ze vanzelf terug af... :D

Ik zet alles apart aan/uit. Natuurlijk zijn bij het opstarten de PC als eerste en de eindtrappen als laatste, en bij het uitschakelen eindtrappen als eerste en de PC als laatste aan de beurt.

Een aparte groep voor de studio is wel fijn, niet persé nodig. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met alleen z'n homestudio in gebruik 3600 watt vermogen uit de muur trekt. Misschien met 2000 watt licht? :D

hmmm... ik heb ook zo'n speciale stekkerdoos die ik aanzet, en daarna mijn pc en dan mijn beeldscherm
:D

telt niet mee zeker ;{

maar ik zou ook opletten met stroompieken en zo... Het is altijd heel leuk om te zien als ze zich in je sportclub
misrekenen met toestellen en ineens het licht uitgaat :D

gewoon ik druk alles een voor een uit of aan. begin meestal met me n5ex en vfx omdat die het langste bezig zijn met opgang komen. daarna de jx1, psr, mx8, mixer, s1000, tx81z en werk zo me rack naar onder af...

Back