carlos

gijs

.
blijft een geweldig mens.....uitleg overbodig denk ik.

Attachments

• sofs[1].jpg
    sofs[1].jpg
    63,5 KB · Bekeken: 84
Carlos Vamos, ook niets mis mee.......wereldgitarist!

Attachments

• carlos_vamos.jpg
    carlos_vamos.jpg
    4,9 KB · Bekeken: 79
Jaja ... ons Wendy ... zweerde na een periode van Moog bij de Crumar GDS en Synergy (allemaal te zien op de geposte foto). Ik denk dat naast 'Switched on Bach' de soundtrack van Tron haar bekenste werk is. Digital Soundscapes is minder bekend.

Daarnaast heeft ze zich ook een tijd bezig gehouden met het ontwerpen van geluiden voor IC's voor in computerspellen en flipperkasten.

Ik denk dat ze dikwijls onderschat wordt.

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Daarnaast heeft ze zich ook een tijd bezig gehouden met het ontwerpen van geluiden voor IC's voor in computerspellen en flipperkasten.

Was dat niet Suzanne Ciani?

Gave wereldbol zeg! Best wel 80ies.

Origineel geplaatst door Saskija
Was dat niet Suzanne Ciani?

Die misschien ook ... maar Wendy heeft zich er ook ooit aan gewaagd. Ze is ook een tijd bezig geweest met die electronische muziekjes voor in kinderspeelgoed.

:doei:

voor mij is het bekendste werk de muziek bij A Clockwork Orange, de verfilming van het boek door Stanley Kubrick. En de Complete score is ZO vet! Als ik mensen door de geschiedenis van synthesizers heen praat, is het de complete versie van Timesteps die ik bij 'analoog' laat horen...

Ik zal door deze vraag wel gestenigd worden :D.. maar welke twee synths (zie die foto) speelt ze eigenlijk?

Origineel geplaatst door Danny
Synergy (allemaal te zien op de geposte foto).

synegy.jpg

:confused: Goh.. Ik had nog nooit van haar gehoord!

Sommige genoemde muziekstukken komen me wel bekend voor, maarre....

Ach boeie, als ze geen Italo maakt, WIL ik 't niet eens kennen! :D

Wendy Carlos is een echte synthesizerpionier. Voor "Switched-on Bach" uit 1968 werden synthesizers voornamelijk gebruikt door academici en slechts zelden door musici. Carlos zorgde ervoor dat daar voorgoed een einde aan kwam. Synthesizers waren echte muziekinstrumenten en niet alleen geschikt voor geluidscollages en ander experimenteel werk.
"Switched-on Bach" was voor een groot publiek de eerste kennismaking met synthesizers. Tegenwoordig klinken SOB en de vervolgen daarop ("Switched-On Brandenburgs, Vol. 1 & 2", "The Well-Tempered Synthesizer") eerlijk gezegd nogal oubollig en achterhaald, maar toendertijd waren ze baanbrekend en vernieuwend. SOB was de eerste klassieke opname die de platinum status bereikte en de plaat werd onderscheiden met 3 Grammy's.

"Sonic Seasonings" en de soundtrack voor "A Clockwork Orange" hebben wel de tand des tijds doorstaan en zijn nog steeds interessant voor wie Wendy Carlos 'ns uitproberen wil.

Zie verder http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDMISS70311181401052748&sql=B7sn20r2ac48b en www.wendycarlos.com

Die soundtrack van The Shining is ook erg goed van haar. Daar zitten prachtige duistere orchestrale synthesizer klanken in...(Van die Wagneriaanse blazers),

Is dat gemaakt met die Crumar GDS of Synergy?

Ik heb zulke sounds wel gekregen met een DX7 door een Arp Avatar.

Back