[Roland] Roland Rs-5

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Kaymir

Stamgast
Nu de tijd van lang lang rond kijken en "overleggen" en met producers is de tijd gekomen om me synth te gaan kopen. (ik ben over de OB-12 heen :) )

ik wil dus een rom synth..zodat ik als eerste synth in 1 klap veel instrumenten heb. Dat is wel zo handig leek mij.

maar nu twijfel ik tussen de RS-5 en de CS2x

er zitten allebei veel geluiden in, begreep ik. Maar ik wil veel acoustische instrumenten erin. Ik wil hem ook als master gebruiken. Ik zou graag jullie "advies" over de keuze tussen die 2 willen weten.

Ook zoek ik nog een 12 bit rack sampler voor een mooi prijsje!!!

. Maar ik wil veel acoustische instrumenten erin

Nou, dan moet je niet voor de CS2x gaan.
De RS-5 heb ik geen verstand van...

de rs 5 is een soort nieuwe versie van de XP. Is wel een leuk ding hoor, maar heeft niet al te veel real time control-knoppies (cutoff resonance en....een deel van een ADSR...attack en release dacht ik). Kun je ook expension boards instoppen dus zou wel een goeie allrounder moeten zijn. Ik zou zeggen luister eens naar t apparaat in actie

Ja maar die mogenlijkheid heb ik niet......bij de locale muziek winkel hebben ze beide niet.....
en nu met mijn examens heb ik vrij weinig tijd om anderen te bezoeken

Als master lijkt de RS-5 me niet verkeerd, en voor de acoustische sounds is ie ok, daarvoor moet je zeker niet de CS2X nemen. Ik weet niet hoeveel haast je er mee hebt, maar ik zou toch eerst op zo'n ding willen spelen als ik jou was.... Heb ik zelf ook gedaan. Naast de sounds en de knoppen is het wel zo fijn om de look (in dit geval ok) en feel voor jezelf te beoordelen.... Ik vind zelf bijv. een jv-90 een stuk lekkerder spelen als master.
Trouwens, tweedehands is de RS-5 qua prijs wel zo interessant. Ik heb de grote broer (RS-9) al voor 500 Euro voorbij zien komen.... En er kunnen dus geen expansion boards in.

Heb je al eens gekeken naar de Roland XP-30? Ken de prijs niet zo uit het hoofd maar is toch niet zo gek veel duurder dacht ik. En is uitbreidbaar.

Hangt ook een beetje af welk bedrag je wil besteden.

Misschien valt een combinatie van een geluidsmodule zoals een JV/XV x080 en een MIDI-controller te overwegen. Aan goeie klanken heb je dan alvast geen gebrek, moet je enkel nog een voor jou geschikte controller zoeken. Misschien kan je Oberheim daarvoor wel dienen?

Er zit wel een prijsverschil tussen de rs5 (€777) en de xp30 (€1154).

Aan de rs5 heb je een goede allround synth zonder al te veel poespas, maar wel natuulijk met de bekende draaiknoppen en een erg goede arpeggiator die regelrecht uit het slagschip, de Roland xv88 komt.

Hij heeft net zo veel effecten aan boord als de xp30. ( voor de mieren-neu**rs de rs5 heeft er 2 meer)

De rs5 keeft 6 draaiknoppen en de xp30 maar 4 sliders.

Beiden zijn ze 64 polyfoon. Alleen heeft de rs5 32mb wave memory en de xp30 heeft 64mb, waardoor je met de xp30 natuurlijk een veel krachtigere synth in handen hebt.

Wat wel jammer is is dat de rs5 geen aftertouch heeft, en de xp30 heeft dat wel.

En en ff een correctie op wat Pjotr G schrijft, in de rs5 kunnen GEEN expensionboards. in de xp30 natuurlijk wel.

Laatst gewijzigd:
woops sorry

Okay thnx guys!!
Maar ik kan er later natuurlijk altijd nog modules aan hangen, of met soft synths werken!!

ik denk dat het dan toch de rs-5 wordt!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back