Masterkeyboard topic.

ik ben vandaag maar op zoek gegaan naar wat masterkeyboards... en de zoektocht strandde.
ben naar huis gegaan met een novation ks4, wat volgens mij een prima masterkeyboardje is voorlopig. mét aftertouch.

en heb een expressiepedaal erbij gekregen ;)

Origineel geplaatst door hansbakker
...... op redelijk korte termijn wil ik een Fatar SL990 xp gaan aanschaffen..zijn niet erg duur maar de toetsen zijn de beste die er zijn..

fatar maakt trouwens voor bijna alle merken de toetsen...

Dan maakt het toch niet uit welk merk je aanschaft? :D :D

hmm had eerst in de verkeerde thread geplaatst

hmm had eerst in de verkeerde thread geplaatst

Wat loop ik te zeulen met mijn twijfels over welke het wordt?
Kunnen jullie mij helpen met het volgende?

Vandaag weer bij Feedback geweest en een tijdje met de P90 van Yamaha zitten spelen met als conclusie dat ik het erg prettihg vond aanvoelen.

Het valt me op dat de yamaha echter nog niet genoemd is in deze thread en dat zal natuurlijk te maken met het feit dat het een digitale piano betreft maar wat is daar nou mis mee vraag ik me dan af? Ok, je hebt die sounds niet echt nodig als je hem aan je pc gaat hangen maar het kan toch ook geen kwaad.

Zonder nu al te langdradig te worden twijfel ik tussen de volgende drie apparaten.

Welke raden jullie me hieruit aan?

1. Yamaha P90 -> euro 1.049,-
2. Alesis QS8.2 -> euro 777,- ( Deutschland)
3. Fatar SL 990-> euro 499,-

Wat denken jullie?

:okdan:

Re: hmm had eerst in de verkeerde thread geplaatst

Re: hmm had eerst in de verkeerde thread geplaatst

Origineel geplaatst door datcho
Welke raden jullie me hieruit aan?

1. Yamaha P90 -> euro 1.049,-
2. Alesis QS8.2 -> euro 777,- ( Deutschland)
3. Fatar SL 990-> euro 499,-

Je kan ze best alledrie uitproberen. Alleen jij kan bepalen of het klavier je 'ligt'.

Merk op dat de P90 geen aftertouch heeft en misschien wil je dat wel gebruiken (of niet). Of aftertouch ook aanwezig is op de QS8.2 of SL990 kan ik niet onmiddellijk opmaken m.b.v. de specificaties. Ook controllers zoals een pitch bend en modulation wiel zal je niet op de P90 terugvinden. Maar misschien heb je al een andere synthesizer die wel over die functies beschikt.

..

..

Merk op dat de P90 geen aftertouch heeft en misschien wil je dat wel gebruiken (of niet). Of aftertouch ook aanwezig is op de QS8.2 of SL990 kan ik niet onmiddellijk opmaken m.b.v. de specificaties. Ook controllers zoals een pitch bend en modulation wiel zal je niet op de P90 terugvinden. Maar misschien heb je al een andere synthesizer die wel over die functies beschikt.

Ja dit zijn idd toch wel zaken die relevant zijn.
Bij Feedback Utrecht hebben ze helaas geen fatar staan dus ik zal even moeten zoeken naar een winkel waar die wel staat.

Misschien Rotterdam.

Iig dank Hover..
:doei:

Sinds vandaag mag mijn GEM Equinox61 (opvolger van mijn Kurzweil K2000) zich gedegradeerd voelen naar tweede bord... Grote kans dat hij eruit gaat (heel jammer van die briljante arpeggiator!)...

Primair wordt mijn 'nieuwe' Doepfer LMK1V2! Schitterend bord! :okdan:

inmiddels heeft de LMK1V2 plaats moeten maken voor de Roland A80 :) Wat een geweldig board!
Wordt geleverd incl een hernia, en twee weken WAO!

Origineel geplaatst door Lacertus
inmiddels heeft de LMK1V2 plaats moeten maken voor de Roland A80 :) Wat een geweldig board!
Wordt geleverd incl een hernia, en twee weken WAO!

Maar dat is het wel waard zewker? Die A80 heeft toch polyfone aftertouch? Ik heb laatst ergens - ik weet niet meer waar - gelezen dat je wel heel diep moet doordrukken om aftertouch te genereren, zoals bij de JD800. Klopt dat?

ik heb vandaag net mijn eerste keyboard binnengekregen :D
De Yamaha CS1X, overgekocht van Sander02 ;)
(en heb er -denk ik- maar ongeveer evenveel voor betaald wat je betaalt voor een gelijkaardige midi-controller (zonder onboard synth dus))

moet hem wel nog leren kennen en bespelen maar dat komt wel goed 8o)

Origineel geplaatst door Akikaze
Maar dat is het wel waard zewker? Die A80 heeft toch polyfone aftertouch? Ik heb laatst ergens - ik weet niet meer waar - gelezen dat je wel heel diep moet doordrukken om aftertouch te genereren, zoals bij de JD800. Klopt dat?

Klopt... je moet zeer veel kracht zetten. Roland Benelux kan een nieuwe weerstand voor je plaatsen die dat probleem zou moeten verhelpen. Ik moet mijn A80 alleen nog richting Belgie zien te krijgen. Een Roland dealer kan je daarbij helpen ;-)

laat ik nu net op zoek zijn naar een 88 toetsen klavier. Thomann heeft ook deze: SWISSSONC MK88Pro

[edit] sorry hier ging iets mis; kijken of het me nu wel lukt [/edit]

laat ik nu net op zoek zijn naar een 88 toetsen klavier. Thomann heeft ook deze voor € 398,-

swissonic_mk88pro_master_keyboard_pimx_168862.jpg

op http://www.amazona.de/newsletter/eDForm289.html staat een piepkleine review, maar daar work ook niet echt wijzer van.. iemand ervaringen met het ding?

Een paar maandjes geleden voor 125 euro een Samick KK1 masterboard gekocht op MP. 88 toetsen hammer action (ultra lomp gebouwd zo'n 20-25 kg op z'n minst) en heel veel midi functies + sequenzer control en tempo en volume sliders en zo'n prachtig rood vilt lijntje bij de toetsen zoals een piano :)
Een ontzettend goede koop uiteraard!! Zeker als je bedenkt dat ie in 97 nog voor 2600 nederlandse guldens over de balie ging. Dat was dus echt zo'n Big Smile aankoop!

Ik ben aan het overwegen om de KS-4/5 van novation aan te schaffen. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee als masterkeyboard?

Dennis

Origineel geplaatst door Outrider
Ik ben aan het overwegen om de KS-4/5 van novation aan te schaffen. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee als masterkeyboard?

Dennis

Als masterkeyboard doet hij opzich wel wat ie moet doen, maar verwaht niet te veel van de toetsen.
De toetsen zijn opzich wel ok, maar niet van zodanige staat dat het fantstisch speelt.
Als je de toetsen loslaat "stuiteren"ze. Tevens maken ze wat "lawaai"als je ze aanslaat.
Ik heb dit vergeleken met een roland mkb200 (1988 midi keyboard). Deze is van een kwalitatief beter bouw als de ks4.
de mkb heb ik lang als een masterkeyboard gebruikt, vandaar.

Mijn budget is €700 voor een masterkeyboard! Toch hoor ik veel goeds over de ks-serie

Origineel geplaatst door Outrider
Mijn budget is €700 voor een masterkeyboard! Toch hoor ik veel goeds over de ks-serie

Je hoort veel goeds over de synth. van de ks, maar niet over het klavier.
De synthesizer is inderdaad bijzonder veelzijdig, das dus wat anders dan de toetsen.
Maar als masterkeyboard vind ik hem iets onder de maat, maar da's een persoonlijke voorkeur.
Ik gebruik hem zelf ook als masterkeyboard.

ik vond het toetsenwerk voor een synth, en zeker in die prijsklasse, gewoon goed!
als masterkeys is het wel te doen, maar niet de absolute top. vooral functies ontbreken, er zit wel weer aftertouch op die redelijk goed bedienbaar is. ks serie is ook erg stevig gebouwd moet ik zeggen!

Back