Opleiding

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

DJ DyM

I LOVE MUSIC!
Beste mensen...
Ik zit met een probleem.
ik ga straks over naar de 3e en moet dan kiezen welke kant ik op ga....
maar nou wil ik iets met muziek gaan doen later.
welke opleiding (richting) kan ik dan het best kiezen?
ik dacht iets van Natuur en techniek ofzo..

Grtz stef

Opleidingen genoeg, hoewel ik me afvraag of het sowieso zin heeft en of Natuur en Techniek voor muziek de meeste zin heeft. Zo uit het hoofd heb je naast de conservatoria opleidingen als Muziek Technologie (aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht), Instituut voor Sonologie (Koninklijk Conservatorium Den Haag) en de Rock Academie (jaja, met een heuse 4 jarige opleiding tot dance-producer/DJ in Tilburg).

Erm, als ik dit lijstje zo bekijk is natuur en techniek niet eens zo'n slecht plan... :D

Opleiding

Ok dus als ik het goed begrijp moet ik maar voor natuur en techniek kiezen....
Thnx :okdan:
Grtz Stef

Bericht door een moderator:
samengevoegd

Ik weet niet precies wat ik wil worden maar iets van (hardcore)producer lijkt me wel wat...
Grtz Stef

Ok dan...
ik denk dat ik dan voor Natuur en Techniek kies:geslaagd:
Grtz Stef

Origineel geplaatst door DJ DyM
Ik weet niet precies wat ik wil worden maar iets van (hardcore)producer lijkt me wel wat...
Grtz Stef
Je kiest N&T omdat je hardcore producer wilt worden? Lijkt je dat wel verstandig? De kans is niet erg groot dat je ook echt je brood kan verdienen als producer. Bovendien heb je geen kont aan al die bovengenoemde opleidingen als je toch hardcore gaat maken.

Ik kies N&T omdat ik dan ook iets in de Medische richting kan doen..
En dan kan ik dat en Muziek miss wel combineren....

Grtz Stef

Nou daar heb je geen opleiding voor nodig:dubbel:

Gewoon muziek maken das al.

Vraagie, hoe lang maak je al muziek?

Misschien moet je eens ff met Dione, Catscan of Faab praten over hoe hun het hebben gedaan, hun zijn prof.

Ok:okdan:
Maar ik d8 miss is het handig om een technische opleiding ofzo te nemen

Ok:okdan:
Maar ik d8 miss is het handig om een technische opleiding ofzo te nemen
Jep, want bij het begrijpen van synths e.d. is een stukkie natuurkunde en wiskunde best handig!

Natuurkunde:okdan: 8.3 rapp
Wiskunde:( 5.4 rapp

:P

Tip van de dag: Doe wat je leuk vindt en niet iets waar je later "iets mee kan bereiken". Als je studeert wat je leuk vindt kom je uiteindelijk bijna altijd goed terecht ( of het moet iets doms als nederlandse letterkunde zijn ofzow )

Muziek vind ik leuk maar Medisch ook daarom ga ik denk ik tog kiesen voor N&T...
En nee geen Nederlandse letterkunde:P

het maakt denk ik echt geen fuck uit wat je op de middelbare school kiest voor een eventuele muzikale carriere. T enige wat je iets aan hebt is dat je je denkniveau kunt aantonen, en t vakkenpakket is dan denk ik niet zo relevant. Natuurkunde zou je wel kunnen linken aan geluid, maar dat zit op een hoger niveau dan tracks afmixen. Dus doe nu inderdaad wat je goed ligt, dan kun je daar ook nog eens mooi op terugvallen mocht het met de muziek niet zo lukken.

Handige vakken zijn (IMHO):

Engels (tochwel erg gangbaar in Muziekland),
Wiskunde (berekenen hoe je 35 synths optimaal in je zolderkamertje kan proppen..) ;)
Natuurkunde (geluidsgolven, etc.)
Biologie (hoe werken mijn oren nog?)
uhh..

Maar je moet allereerst tochwel gevoel voor muziek hebben, lijkt me, en dan maakt 't opzich niet zo gek veel uit lijkt me..

TENZIJ je echt een doelgerichte muziekopleiding gaat doen; Studio-technicus, e.d.

Succes met uw keuze!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back