Yamaha DX200 vs. Roland MC09

phochos

Berliner School Artist
Ik wil eventueel ipv mijn huidige DX200 overgaan naar een Roland MC09. Doe ik hier goed aan of kan ik toch beter de DX200 behouden. Gaarne Uw mening hierover!!

Phochos:D

Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Origineel geplaatst door phochos
Ik wil eventueel ipv mijn huidige DX200 overgaan naar een Roland MC09. Doe ik hier goed aan of kan ik toch beter de DX200 behouden. Gaarne Uw mening hierover!!

Phochos:D

Zonde, ik weet uit ervaring dat als je gear wat langer hebt, je steeds beter dingen eruit kunt halen ... Zo'n DX200 is meer een synth om geluiden te bouwen dan een MC09 volgens mij... Misschien moet je hem herontdekken? Dat heb ik ook met de MS2000 nu :)

Re: Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Re: Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Origineel geplaatst door Bass
Zonde, ik weet uit ervaring dat als je gear wat langer hebt, je steeds beter dingen eruit kunt halen ... Zo'n DX200 is meer een synth om geluiden te bouwen dan een MC09 volgens mij... Misschien moet je hem herontdekken? Dat heb ik ook met de MS2000 nu :)

Bass,

Bedankt voor je advies. Aan dit soort antwoorden heb ik wel wat, leek me zelf in eerste instantie ook beter om de DX200 te behouden, maar omdat er een sampler in de MC09 zit (??????) zat ik erover te denken. Nu kan ik denkelijk beter de DX200 behouden.

Phochos:halleluja :D

Re: Re: Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Nu kan ik denkelijk beter de DX200 behouden.

Mwoah, je hoeft mij niet te gehoorzamen hoor... :D

Als jij persoonlijk letterlijk volledig uitgekeken bent op die DX, tja....dan moet je hem wegdoen... maar het blijft natuurlijk onrendabel om vaak van gear te wisselen, zowel financieel als inspiratief..

Re: Re: Re: Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Re: Re: Re: Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Origineel geplaatst door Bass
Mwoah, je hoeft mij niet te gehoorzamen hoor... :D

Als jij persoonlijk letterlijk volledig uitgekeken bent op die DX, tja....dan moet je hem wegdoen... maar het blijft natuurlijk onrendabel om vaak van gear te wisselen, zowel financieel als inspiratief..

Bass,

Het is geenszins mijn bedoeling om je te gehoorzamen, maar ik wilde even horen wat andere mensen ervan vonden. Denkelijk ga ik de MC09 er nog een keer apart bijkopen. Omdat ik de DX200 al eerder heb weggedaan (waar ik dus ook spijt van kreeg), behoud ik die gewoon. Verder betrap ik me iedere keer weer erop dat ik wil gaan ruilen, daar moet ik dus echt mee gaan stoppen. Ik heb nu een hele mooie installatie.

Phochos8)

Ik herken het...

Een paar jaar geleden had ik ook gearlust....de hele tijd kopen, verkopen, ruilen...maar nu ben ik ermee gestopt want tja, op den duur is het echt een drang om steeds andere gear te hebben..en dat is ook niet goed...

Ik begrijp het niet helemaal.

Wat wil je er in de eerste plaats mee gaan doen?

Ik heb m'n dx200 net op tijd niet verkocht, daar heb ik geen spijt van.
Nu met een RM1x ernaast vind ik de dx toch vetter.
Het is niet echt een fijne sequencer maar je kan er wel snel dingen op uitproberen, ik vind persoonlijk de realtime besturing erg handig; reverse enzo....
Vooral als aanvulling is tie erg geschikt, spaar gewoon even door en koop ze allebei!

Pochos, je hebt toch een PC staan?

Waarom kijk je voor smapling niet naar een eenvoudige (freeware) VSTi plugin? Kan vaak al meer dan zo'n simpele hardwaredoos als de MC09.

BTW: wel goed dat je nu nadenkt over de stap die je wilt maken. :okdan:

die MC09 was bij de uitverkoop bij feedback maar 109 euro ofzo.. geloof dat aankomend weekend er uitverkoop is bij feedback in utrecht?

Bass,

Bedankt voor je advies. Aan dit soort antwoorden heb ik wel wat, leek me zelf in eerste instantie ook beter om de DX200 te behouden, maar omdat er een sampler in de MC09 zit (??????) zat ik erover te denken. Nu kan ik denkelijk beter de DX200 behouden.

Phocos, de sampler die er in de MC09 zit is beperkt. Je kunt 4 mono sporen sampelen, maximaal 6 seconden. Wat de MC09 doet als je gaat sampelen is eerst berekenen hoeveel maten er in die 6 seconden passen (aan de hand van de midi clock) en vervolgens kiest hij dan zelf het eind-punt van de sample. Je drukt dus op record en de MC-09 stopt vanzelf met recorden als hij 1 of 2 maten heeft gesampeld (tenzij het tempo heel hoog is, dan kan hij er mischien 4 maten in 6 seconden persen) Een prhase sampler dus...

Het is wel mogelijk om sample slot 1 te gebruiken als normale sample, die je met je keyboard kunt pitchen, je kunt dus 1 sample gebruiken zoals op een normale sampler (Een synth stab of piano geluidje bijv.) Ook is het mogelijk om sampel slot 1 op te delen in 16 stukjes en deze in de stepsequencer te rangeren, leuk om break beats te maken.
Als de MC-09 ge-sync'ed is als slave dan loopen de sampletjes ook niet altijd zuiver mee, als of hij even een beat mist, waardoor de pitch van het loopje even zakt, en dan weer omhoog komt. Niet wenselijk dus.

Wel heeft de MC-09 een lekkere 303 emulatie voor het geld wat je er voor betaalt. Ik advieseer je om hem niet te kopen voor zijn sample functies, ook al kun je er best leuke dingetjes mee doen, maar voor zijn 303 en synth geluidjes, daar is hij beter in...Je kunt hem ook gebruiken als pattern controlled filter,om het audio-in signaal te bewerken. (Dus voor elk stapje een andere cut-off waarde, klinkt ook geinig!) Wat dat betreft vult hij de DX200 aardig aan, maar is juist geen vervanger!

Het zijn twee leuke apparaten die goed samen kunnen, maar een MC-09 is geen FM bak en de DX200 geen "VA/sampler/fx bakje" samen vormen ze wel een goed team, afhankelijk wat je er mee doet natuurlijk...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Koop de MC-09 in ieder geval niet alleen voor zijn sampler functie want dan ben ik bang dat je toch een beetje teleurgesteld wordt!

Mazzel! :okdan:

Origineel geplaatst door D-mike-E
Pochos, je hebt toch een PC staan?

Waarom kijk je voor smapling niet naar een eenvoudige (freeware) VSTi plugin? Kan vaak al meer dan zo'n simpele hardwaredoos als de MC09.

BTW: wel goed dat je nu nadenkt over de stap die je wilt maken. :okdan:

Ik heb van Steinberg de Cubasis VST, zit daar toevallig ook een sampler op???

Phochos:confused:

Ik heb van Steinberg de Cubasis VST, zit daar toevallig ook een sampler op???

Phochos:confused:

met cubasis kun je stukjes geluid opnemen en copy pasten.. ik geloof dat een sampler wel meer dan dat doet?

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
http://www.feedback.nl/pages/flyer.php

as zaterdag en zondag 12 en 13 juni, uitverkoop bij feedback utrecht met een 09 voor maar 199 euro (weet niet of dat weinig is BTW :D )
Volgens mij hebben ze 'm niet meer bij feedback hoor.
Persoonlijk zou ik de dx200 houden. Ik heb 'm laatst bij Yawgmoth gehoord, en vond 'm goed klinken. De MC09 heb ik twee jaar mee gewerkt, maar was ik nou niet bepaald kapot van. De sampler is, zoals eerder gezegd, prut, en de synthese vond ik ook niet geweldig. Je kan er in principe wel veel mee, maar het is erg onoverzichtelijk. Veel menutjes enz. Bovendien vond ik filter niet bepaald goed, de resonantie drukt zomaar het hele geluid weg. Volgens mij is de dx200 veel beter en veelzijdiger dan de mc09.

Ik heb ze allebei.. Het zijn, zoals hiervoor al zo vaak gezegd, 2 heel verschillende doosjes.. De MC-09 is in mijn ogen in het leven geroepen om 303 lijntjes na te bootsen.. Dat doet ie relatief goed vind ik.. Dat ze er een groovebox van hebben gemaakt moet je je niet teveel van aantrekken.. Want de rest van de functies zijn inderdaad nogal matig.. Synth part kan je trouwens ook nog wel geinige dingen mee doen, maar beperkt.. Als je een 303 kloon zoekt, moet je die doen..
De dx-200 is een heel ander verhaal.. Hele andere synthese die je enorm kan tweaken.. Van lief zacht tot hard en ranzig.. :D Digitaal hè.. :D

Het is dus maar net wat je zoekt.. Ik zocht ze allebei, en ze blijven er allebei nog wel een hele tijd gok ik.. :okdan:

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Ik heb ze allebei.. Het zijn, zoals hiervoor al zo vaak gezegd, 2 heel verschillende doosjes.. De MC-09 is in mijn ogen in het leven geroepen om 303 lijntjes na te bootsen.. Dat doet ie relatief goed vind ik.. Dat ze er een groovebox van hebben gemaakt moet je je niet teveel van aantrekken.. Want de rest van de functies zijn inderdaad nogal matig.. Synth part kan je trouwens ook nog wel geinige dingen mee doen, maar beperkt.. Als je een 303 kloon zoekt, moet je die doen..
De dx-200 is een heel ander verhaal.. Hele andere synthese die je enorm kan tweaken.. Van lief zacht tot hard en ranzig.. :D Digitaal hè.. :D

Het is dus maar net wat je zoekt.. Ik zocht ze allebei, en ze blijven er allebei nog wel een hele tijd gok ik.. :okdan:
owja, jij hebt 'mijn' (Sly Dogs) mc09 nu he?!? Hmm, ik vond juist de 303-emulatie wat matigjes. Rebirth klinkt wat dat betreft beter. Je kon er nog wel wat rauwe basslines uit halen enzo.

Back