digitaal mengpaneel

C.B.D.

Nieuwkomer
heren en dames van het forum,

Ik ben op zoek naar een digitaal mengpaneel, deze moet dan direct naar de line-in van mijn geluidskaart gaan. Op het mengpaneel sluit ik mijn drumcomputer aan (elektron) en daarbij komen misschien nog andere apparaten aan te hangen.

Ik zoek een mengpaneel met min. 8 in en 8 uit, het liefst moet deze ook een wereldclock in zich hebben, dit om alle apparaten gelijk te laten lopen.

Wie heeft een idee? Ik heb gehoor dat de yamaha ov1 een goede is, maar niet voordat ik het eerst hier heb nagevraagd.

Bij deze dus ;-)

Alvast bedankt voor de tips....

Laterz

Idd, de O1V96 is een zeer goede menger. Maar is helaas niet goedkoop.
Ik werk met een 03D+ adat interface , kan je al goedkoop in okkazie vinden, je kan dan digitaal via 8in en out ADAT naar een PCI PC kaart voorzien van ADAT, heb je in totaal 26 ingangen.

Met die 01V96 heb je iets meer keuze voor het aansluiten in het digitaal domein (mlan, firewire?) en dat geeft meer mogelijkheden, enfin dat is te zien welke kaart je al hebt of wil aanschaffen. Voor de rest geeft dat niets meer of minder.

Enkel: de klank van de 96khz tafels is iets beter dan die van de eerste generatie.

:W

Ik heb zelf een 01v, en hoewel ik er dol op ben (total recall, goede fx) is een 01v96 ook niet mis. Aan de andere kant, je noemt alleen een Machinedrum als stuk gear en dan misschien een computer; dan denk ik dat een 01v96 best overkill is. De 01v heeft 16 ins, 24 als je een analoge expansie erbij haalt, of een adat-expansie en een analoog > adat converter in je rack smijt. Aan de andere kant, die 8 outs haalt 'ie net (analoog dan : 2 monitor, 4 omni, 2 XLR) Er zit natuurlijk ook een coaxial out in, standaard, en met de ADAT-expansion heb je ook een output voor 8 sporen.

Dan nog, Yamaha is niet de enige.. Tascam heeft misschien ook iets leuks erbij zitten.

Origineel geplaatst door Yoozer
Dan nog, Yamaha is niet de enige.. Tascam heeft misschien ook iets leuks erbij zitten.

maaar geen eq op de Master Out...

:smeris:

(qua klank is die dm24 wel OK zegt men)

Re: digitaal mengpaneel

Origineel geplaatst door C.B.D.
heren en dames van het forum,

Ik ben op zoek naar een digitaal mengpaneel, deze moet dan direct naar de line-in van mijn geluidskaart gaan. Op het mengpaneel sluit ik mijn drumcomputer aan (elektron) en daarbij komen misschien nog andere apparaten aan te hangen.

Ik zoek een mengpaneel met min. 8 in en 8 uit, het liefst moet deze ook een wereldclock in zich hebben, dit om alle apparaten gelijk te laten lopen.

Wie heeft een idee? Ik heb gehoor dat de yamaha ov1 een goede is, maar niet voordat ik het eerst hier heb nagevraagd.

Bij deze dus ;-)

Alvast bedankt voor de tips....

Laterz

01V of 03D kan ik je dan aanraden. Met wereldklok bedoel je waarschijnlijk WordClock (zonder L dus)? Je kunt je apparaten gewoon via Midi laten syncen. Wordclock schijnt inderdaad nauwkeuriger te zijn, maar ik ken niemand die het gebruikt. Ik heb zelf de 03D staan en die heeft Wordclock in en uit. Met welk apparaat ga je die wordclock syncen? Heeft de MachineDrum dat?

De 03D heeft 4x Aux send en 4x Bus out, ik denk voldoende voor jouw wens van 8 outputs. Maar hoe ga je die op 1 line-in van je soundkaart binnen laten komen? Of heb ik het verkeerd begrepen?

ik gebruik wordclock want anders heb ik tikjes in de audio, erg lastig

03D to fostex VR800

of

03D to fostex VC8 (8analog I/O)

03D is altijd masterclock

Maar ik neem aan dat je dat beter ook aansluit indien je gebruik maakt van PC kaarten a la RME digi PCI etc....

Wat bedoel je precies met ins en outs en wereldclock?

Ik neem aan dat je digitaal mengpaneel met 8 digitale ins/outs bedoelt.
Dan kom je meestal op ADAT uit.
Ik zou zeggen zoek even wat dit inhoud en ga eens een lijstje maken van de digitale mixers die dat hebben en hoe duur ze zijn. Dan weet je tenminste waar je moet beginnen met zoeken.

Re: digitaal mengpaneel

Over welk budget spreken we hier eigenlijk?
Laten we even veronderstellen dat het sub-1500€ is.

Dan blijven volgende modellen nog over:

Yamaha 01x - 1400€ (nieuw)
Behringer DDX3216 - 1200€ (nieuw)
Yamaha 03D - 1100€ (2de hands)
Yamaha 01v - 800€ (2de hands)

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een nieuw model
aangezien er bij digitale mixers de laatste jaren
nog enorm veel vooruitgang geboekt is
(24-bit convertors maken echt een verschil).

PS: De line in van je geluidskaart zou ik echter niet gebruiken
omdat er dan een onnodige DA/AD conversie gebeurd tussen
je digitale mixer en je geluidskaart. Gebruik liever een S/PDIF,
ADAT of Firewire (01x) connectie.

Back