Mede synthfreaks!
Ik heb een vraagje ivm cv/gate.
Op mijn Solina Stringensemble zitten CV/gate uitgangen, nu is mijn vraag wat ik hier precies mee kan en hoe?
Kan ik hiermee bv. mijn minimoog mee aansturen? En heb je dan speciale kabels nodig?
En wat is het verschil met CV en Gate? Is het dat cv, constant is?
Veel vragen!
Hoop dat jullie me (weer) kunnen helpen!
- Aaron
Ik heb een vraagje ivm cv/gate.
Op mijn Solina Stringensemble zitten CV/gate uitgangen, nu is mijn vraag wat ik hier precies mee kan en hoe?
Kan ik hiermee bv. mijn minimoog mee aansturen? En heb je dan speciale kabels nodig?
En wat is het verschil met CV en Gate? Is het dat cv, constant is?
Veel vragen!

Hoop dat jullie me (weer) kunnen helpen!
- Aaron

De hoogte van de toetsen. Door de tijds is dat soms wel eens schots en scheef gaan staan. Kan recht worden gezet.
De contacten. De railsjes en veertjes zijn vuil. Schoonmaken kan, maar let op. Ik gebruik nu contact 2000 gold, want de contacten zijn verguld. Niet inspuiten maar geduldig met een wattenstaafje vroeten. Soms wordt ook wel een gummetje aanbevolen, maar de oude kwaliteit maken ze niet meer en dat nieuwe plastic bevat te veel vettige substanties.
Het moeillijkste. Door uitdrogen van de rubbertjes die de toetsen op hun plats houden, verpulveren die, met als gevolg dat de inddrukhoogte veranderd. Gevolg - slechte triggering, speelt niet lekker meer. Maar dit kan allemaal verholpen worden.
Tot slot, wil je meer weten mbt de mini en zijn onderhoud, schroom dan niet om me te mailen.