Aftertouch...

P@ulu$

Master of Disaster
Ej,

Hoe stel ik mijn aftertouch in bij mijn Korg Triton? Ben mijn handleiding kwijt.....
Met aftertouch kan je toch je toesten gevoelig maken voor verschillende volumes? Net als bij een piano?

Ik dacht dat aftertouch letterlijk kon vertaald worden: na de eerste toetsaanslag nog eens doorduwen voor een bijkomende klank. Heeft niet noodzakelijk iets met volume te zien.

was die 6trak me daar net effe voor

Laat ik het dan anders zeggen.....

Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om bij een piano geluid niet de hele tijd hetzelfde volume te krijgen. Wil meer het gevoel krijgen dat je heel klassiek kan spelen, dus met veel.....................velocity....noem je het dan zo?

door harder of stiller met je vingers te kloppen op een aanslaggevoelig klavier misschien?

Origineel geplaatst door P@ulu$
Laat ik het dan anders zeggen.....

Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om bij een piano geluid niet de hele tijd hetzelfde volume te krijgen. Wil meer het gevoel krijgen dat je heel klassiek kan spelen, dus met veel.....................velocity....noem je het dan zo?
dat is idd velocity waar je nu over praat en heeft nog niet indirect wat met aftertouch te maken,
een piano specifiek heeft nutuulk ook geen aftertouch...

Ok, mijn formulering dan nu, definitief:

HOE VERANDER IK MIJN VELOCITY OP MIJN KORG TRITON?

Thanxs iedereen, heb het al gevonden!

Nu kan ik weer lekker slapen! :z

Back