Vette analoge drumcomputerrrr

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door cirkelzaag
inderdaad, zwaar overschat. wordt veel gebruikt dus dan moet je er ook maar een kopen?... want ik wil net zo klinken als....nou geweldig... sample een 909-kick in een akai s1000 en 't klinkt beter dan de 909 zelf....
dus we kunnen beter al onze mooie analogica buiten smijten want we hebben toch samplers...? ik volg je wel in dat 'net zo klinken' hoor. maar omdat je n 909 gebruikt moet je toch niet persé als al de rest klinken? trouwens, de één kan t liefst werken met drumsamples, de ander wil de real thing erbij. elk zijn ding toch?

Origineel geplaatst door divi
dus we kunnen beter al onze mooie analogica buiten smijten want we hebben toch samplers...? ik volg je wel in dat 'net zo klinken' hoor. maar omdat je n 909 gebruikt moet je toch niet persé als al de rest klinken? trouwens, de één kan t liefst werken met drumsamples, de ander wil de real thing erbij. elk zijn ding toch?

't gaat mij er niet om dat ie zo vaak gebruikt wordt. Dan kunnen we de gitaar ook meteen maar afschaffen...die is ook redelijk vaak gebruikt in nummers....

't gaat mij om puur de klank van een 909. Ik vind het maar een houterige, vlakke en ééndimensionale sound. Een 808 is al stukken beter! Al die Acid-platen waar alleen kaal een 909 inzit rammen ook compleet niet! Ik begrijp mensen nooit die zeggen dat een 909 zo VET en POMPEND en DIEP is. Die mensen hebben waarschijnlijk nooit een 909 los aan 't werk gezien. Zonder EQ, Compressie etc. etc. dan wel he.....

ik heb ook liever the real thing (niet de 909 dusz), maar ben er achter gekomen dat de 909 in een s1000 pas ECHT als 'n real thing klinkt. ik vind 't nou eenmaal leuk als ik een kick heb die niemand anders heeft.

Origineel geplaatst door Nolet
Ik begrijp mensen nooit die zeggen dat een 909 zo VET en POMPEND en DIEP is. Die mensen hebben waarschijnlijk nooit een 909 los aan 't werk gezien. Zonder EQ, Compressie etc. etc. dan wel he.....
heb je gelijk in. ben trouwens zelf helemaal uitgekeken op die klassieke sound, idem voor 303 baslijntjes. die krijgen we ook tot in den treure voorgeschoteld...

en nou een uitdaging aan jullie: vertel me welke sounds uit onderstaande track uit mn 909 komen (track is nog niet af)

>oeps verkeerde link<

't gaat mij er niet om dat ie zo vaak gebruikt wordt. Dan kunnen we de gitaar ook meteen maar afschaffen...die is ook redelijk vaak gebruikt in nummers....

't gaat mij om puur de klank van een 909. Ik vind het maar een houterige, vlakke en ééndimensionale sound. Een 808 is al stukken beter! Al die Acid-platen waar alleen kaal een 909 inzit rammen ook compleet niet! Ik begrijp mensen nooit die zeggen dat een 909 zo VET en POMPEND en DIEP is. Die mensen hebben waarschijnlijk nooit een 909 los aan 't werk gezien. Zonder EQ, Compressie etc. etc. dan wel he.....

je moet idd wel de juiste oren hebben om een 909 vet pompend diep te laten klinken. misschien dat de 909-aanhangers voor dit apparaatje kiezen omdat hij al gauw in de richting komt van wat ze zoeken qua sound. (in de richting...en daar neem je dan maar genoegen mee...?.)

begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat je geen creatieve dingen kan doen met een 909. Tuurlijk kan dat, maar ik heb het puur over het apparaat an sich.
snap ik! ben gewoon benieuwd of jullie t eruit halen

kzeg t maar meteen dan: de hele track is enkel en alleen 909, door de Live-mangel gehaald
niet meteen de klassieke beat hé?

snap ik! ben gewoon benieuwd of jullie t eruit halen

kzeg t maar meteen dan: de hele track is enkel en alleen 909, door de Live-mangel gehaald
niet meteen de klassieke beat hé?

oke oke, maar de open hat die er bij 1.49 in komt heeft je verraden. (die vind ik dus wel errig vet aan de 909...)

nu we toch bezig zijn: deze is enkel Machinedrum, geen enkel effect of wat dan ook, rechtstreeks opgenomen.
(ook niet helemaal af, kick is wat te hard voor de mood van de track)
de kick?is de kick dat melodie-achtige-echo ding? doemdoem-d-d-d-doe-doe-doe-doe-doem.?? ik vind je tracks overigens wel geinig.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
de kick?is de kick dat melodie-achtige-echo ding? doemdoem-d-d-d-doe-doe-doe-doe-doem.?? ik vind je tracks overigens wel geinig.
neenee, de beat, bassdrum oftewel kick drum genoemd :]

over die 909 hats: de 909 heeft uiteraard zeer bruikbare sounds, t zou zonde zijn om ze niet te gebruiken!
ik bedoelde overigens niet dat jullie helemaal niet zouden horen dat er 909 sounds tussen zitten

tanx for da compliment baai de weej. moet dringend wat dingen afwerken en bij tracks posten

Laatst gewijzigd:
Heb ff snel wat inelkaar gezet, zonder monitoring maar op pc-boxjes....MAAR WAARMEE?

Attachments

• drumloop1.mp3
    241,9 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door trancer
Heb ff snel wat inelkaar gezet, zonder monitoring maar op pc-boxjes....MAAR WAARMEE?
jippie! een quiz! :biertje: spannend zeg, waarmee in elkaar gezet? met een pc !?! ja hahaaja he? aah ik wist 't wel wat heb ik gewonnen????he ja wat ?!;)

of een mc505 :D (de enige drumbak die ik op je website kon vinden :D)

Ik vindt het een beetje moeilijk om een drumcomputer te beoordelen aan een paar loopjes die je hoort. Hij moet gewoon in de hele mix passen. Vaak heb je een loopje klaar liggen, maar zo gauw daar een melodie bij komt, dan ga ik de drums zodanig aanpassen dat het ook als een geheel klinkt.

Ik heb een tijd lang mijn MC-303 gebruikt voor de drumgeluiden, maar het karakter ervan was zo anders dan het geluid wat ik uit mijn synths haalde waardoor ik nooit echt een lekker mix kreeg. Maar als je de MC-303 alleen een loopje laat spelen, dan klinkt het niet eens zo heel erg slecht (er zijn mensen die het met mij oneens zijn....... ik weet het).

vet analoog

vet analoog

808 is vet
909 is vet
airbase/xbase is ook vet, maar ruk service! de mijne is al 8.5 week weg voor het vervangen van 1 knopje.

jomox mbase

jomox mbase

hebben er al wat mensen gespeeld met de mbase van jomox?
lijk me wel dope ding

In de mc505 zitten in principe alle goede Tr geluiden, van de tr606 tot de 909. Als je een klein beetje die richting op wilt kan ik je zeggen dat dat een prima analoge drumcomputer is die nog veel meer biedt dan alleen beats en claps. Ook de editing mogelijkheden zijn zeer divers.

Origineel geplaatst door trancer
In de mc505 zitten in principe alle goede Tr geluiden, van de tr606 tot de 909. Als je een klein beetje die richting op wilt kan ik je zeggen dat dat een prima analoge drumcomputer is die nog veel meer biedt dan alleen beats en claps. Ook de editing mogelijkheden zijn zeer divers.
505 is toch helemaal niet analoog?
dan kan je n drumstation of sampler ook analoog gaan noemen hé...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back