Vette analoge drumcomputerrrr

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb de opvolger van de mc-505 al, die klinkt nog beter ook (de mc-307), maar ik mis toch juist dat massieve van analoog bij die bak, maar eh is het nou echt nodig bij de meeste analoge drumcomputers om ze nog door compressors te halen en zo? klinken ze nou uit zichzelf nie vet genoeg dan vaak?:confused:

nou, de MC-307 beats kun je ook al aardig verlekkeren door een externe compressor erop te zetten (niet de interne want die molt je high end)

505 is toch helemaal niet analoog?

Is helemaal waar, ik probeerde alleen duidelijk te maken dat deze bak bijna analoog aandoet door de manier van werken, dit in tegenstelling tot b.v. een sampler of iets dergelijks waar je eerst door allerlei menu's heen moet. Overigens valt het analoge geluid van b.v. de Tr series prima te faken op de MC 505.

maar eh is het nou echt nodig bij de meeste analoge drumcomputers om ze nog door compressors te halen en zo?

Ik vraag me af of er nog wel iets gemaakt wordt zonder compressie, dus het antwoord hierop is JA!

o, eh heb je een tip voor een goeie betaalbare compressor?

Compressors van DBX zijn vrij goed en betaalbaar. Voor het betere en duurdere werk zou ik denken aan compressors van Focusrite.

nou, de MC-307 beats kun je ook al aardig verlekkeren door een externe compressor erop te zetten (niet de interne want die molt je high end)
Ik heb net effe zitten frotten met de compressor van mijn triton over kicks van de mc-307, en ze gaan er inderdaad een flink stuk op vooruit, ik heb wel het attack level een beetje extreem hoog gezet maar da maakt nie uit, luister maar

Kijk je wel uit dat je met je compressor niet al het laag uit je kick pompt. Dat is een veelgehoorde klacht. Een compressor als de Focurite Compounder heeft daar dan weer een speciaal circuitje voor dat het laag weer doorlaat. Erg goed voor kicks en basslines.

bij mij door mijn stereo op flink volume zit er wel een flinke bas in nog hoor, inderdaad wel een beetje erg veel hoog in de attack, maar ik wou effe het mc-307 geluid zo knallend mogelijk krijgen

ken je de compressor van de triton le? En zo ja, hoe vind je de qualiteit? (laatste off-topicvraagje voorlopig, denk ik:D ?

Waarom moet het toch altijd zo erg pompen?? Ik zelf gebruik geen compressie, en zie er het nut niet zo van in.
Neem een standaard 808 of 707 bassdum. Dat klinkt toch lekker al prima in een zaal?

Origineel geplaatst door sander
Waarom moet het toch altijd zo erg pompen?? Ik zelf gebruik geen compressie, en zie er het nut niet zo van in.
Neem een standaard 808 of 707 bassdum. Dat klinkt toch lekker al prima in een zaal?

Ik snap ook die compressor-mania niet helemaal. Ik gebruik compressors wel veel enzo, maar niet om iets te laten pompen. Meer om iets meer definitie of klankkleur te geven. Een 909 of 808 compressen is echt onzin. Een compressor komt het best tot zijn recht op hele dynamische bronnen: zang, live drums, gitaar etc. Een Synth of drumcomputer heeft zelden tot nooit compressie nodig. Alleen als effect kan het dan nog nut hebben, al weten maar weinig mensen het smaakvol te gebruiken.

Jimmy Jam (die producer van o.a. Janet Jackson) wist er bijv. wel raad mee. Of Prince. die compressde hun Linndrums enzo zo SNOEIHARD dat het allemaal wel heel vet klonk. En het pompte niet.

Hehe eindelijke s wat voorbeelden van nrs van mensen die met hardware werken...
Heb zelf nog geen hardware staan, heb nog niet eens een goeie pc, maar ben een echte sample fuckup, lekker kloten met samples net zo lang tot ze niet meer alst origineel klinken maar erg vet zijn om te gebruiken...

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back