Wat was jou eerste synth???

Als is de Eminent S20 (elektronisch orgel :[> ) niet meereken, dan was de Roland D110 mijn eerste synth (later ingeruild voor een Roland SC155)

Van mijn ouders kreeg ik een bijzonder vaag 2 klavierig orgel met oa chachacha en bossanova presetklenken die je in tempo kon shiften, en hij had voetpedalen. Omdat de pianolessen er niet goed op geoefend konden worden, kwam er een piano in plaats. Na een paar jaartjes was het klassieke brave imago ervan er teveel aan en toen kwam er een heel goedkope acoustische gitaar in de plaats (heb ik nog). Omdat ik toen nog sociaal onaangepast was, er veel mee op mezelf liggen klooien. De drang om een publiek aan te spreken, zorgde er toen voor dat plaatjes draaien een bezigheid werd, totdat ik daar de beperkingen van inzag en de mc303 op mijn broers kamer zag staan. Die ingepalmd en mee liggen prutsen en dan eigenlijk gefascineerd geraakt. Wegens geen geld dan maar op de audiowereld gaan storten dat resulteerde in software als samplitude en fruityloops. Dan men eerste echte synth zelf gekocht: korg ms10.

Het instrumentarium in chronologische volgorde...
Roland SC-55 MK-II.
Roland JD-990.
Korg MS-10.
Roland JV-1080.
Roland XP-10 (als masterkeyboard en Arpeggiator).
Roland JP-8000, een paar dagen, als snel ingeruild voor een
Roland JP-8080.
Roland JD-800.
Acces Virus Indigo II.

Je ziet het (te) veel Roland...:confused:

Ik ben 14 jaar geleden begonnen met zo'n casio sample keyboardje.
3 jaar later kwam de juno 106, en die heb hem nog steeds:).
Hij heeft 2 jaar in een kast gestaan, Maar ik begin hem nou weer te waarderen. K heb net alle fabriekspatches er weer ingezet en heb hem helemaal schoongemaakt.
Blijft een leuke bak:)

Origineel geplaatst door funxiun
Je moet me trouwens niet vragen wat m'n laatste stukje gear wordt ;)

R.
Dan doen wij dat ook niet?

Eerste synth: MOS6851 (jawel, de SID uit de C64 :) )
Eerste klavier: GEM PX3, voor de muziekles.
Eerste synth-klavier: Korg Triton Pro. Ik dacht "als ik dan toch geld ga uitgeven laat ik dan maar iets kopen waar je echt alles mee kan. Vervolgens heeft hij ongeveer anderhalf jaar uit zijn neus staan boren, want meer als een beetje pingelen met de (overigens geweldige) presets deed ik niet...

Mijn eerste keyboard was een Gem PX-5 (geloof ik...). Ik was er snel op uitgekeken en toen hebben mijn ouders me een Gem WS-2 aangeschaft. Tijdje terug m'n eerste echte synth gekocht (Yamaha CS-1x) en ik heb nu een bestelling staan voor een Kurzweil K2600xs :{

Ja hoor een 2600. PATSER!

Trouwens een arp 2600 is ook niet mis!

Maar waarom is een DX7 zo moeilijk? Dat valt toch wel mee? Geen appeltje/eitje dat niet. Maar even doorbijten en dan heb je een te gekke synthesevorm onder de knie. Even met een operator proberen wat je allemaal kan, dan een tweede erbij en zo stap voor stap de boel verkennen. En voor je het weet kun je een geluid maken dat een half uur nodig heeft om te veranderen. ;)

me eerste was een crumar bit one die ik al heel veel keer bijna heb weg gedaan maar hij is er nog steeds en ik denk dat ie ook niet weg gaat ook alleen dat programeren he pfffffff

groetjes dennis 8)

Mijn Alpha Juno 1, die ik nog niet zo lang geleden heb gekocht, en ook nog heb.

Ik vind het toch wel een leuke bak, ook al is ie zo vaak al gebruikt voor hardcore. Je kunt het altijd wel zo draaien dat het toch weer anders klinkt.

Origineel geplaatst door fuse
Maar waarom is een DX7 zo moeilijk? Dat valt toch wel mee? Geen appeltje/eitje dat niet. Maar even doorbijten en dan heb je een te gekke synthesevorm onder de knie. Even met een operator proberen wat je allemaal kan, dan een tweede erbij en zo stap voor stap de boel verkennen. En voor je het weet kun je een geluid maken dat een half uur nodig heeft om te veranderen. ;)

Dat was ook wel zo; Maar doorgaans had ik geen behoefte aan geluiden van een half uur... De analoge synthese werkt gewoon veel overzichtelijker en sneller, met vca's vco's enz.. Ik vind het tien keer beter/makkelijker en leuker om met de juno een geluid te maken dan met de DX7 (START: kies een van de 32 algoritmes.....uhhh????)

Desondanks vind ik mijn eerste synth, de DX7, een topsynth!

Roland Alpha Juno 1.. Hij was al kapot toen ik hem kreeg.. Hij kraakte! :(.

Origineel geplaatst door PastMidnight
Mijn eerste synth was een roland jupiter 8....jaar of 10 geleden
aangeschaft voor FL400(!) van de broer van een vriend van me...was een synthmuziekfreak en ging toen helemaal digitaal....ik citeer: "al die analoge bagger, wat moet je dr mee"
ik blij.....wist echter toen helemaal niet wat je met zo'n ding kon en zat er alleen een beetje mee te spelen...tot ik een een vage kennis vertelde dat ik zo'n ding had....die bood me 600 piek voor dat ding.....heb ik dus gedaan....jullie begrijpen dat ik daar inmiddels nog steeds ziek van ben.....:)

;{ ;{ ;{ ............MEEEEEEeeeeehhhhhhhhhh =( =( =(

Dat is nou de synth die ik ooit wil krijgen! Zijn genoeg mensen die hem weg doen voor 1600 Euroos dus dat was idd een fout. Wie is die vage kennis? zeker die broer van je vriend die hem terug wou :W... PM wist je dat dat ding ooit bijna 10.000 gulden heeft gekost en dat de keyboardtist van Duran Duran er maar mee wachte met kopen omdat hij gewoonweg te duur was?

Laatst gewijzigd:
Mijn eerste synth was 'n Waldorf Pulse, en die heb ik nog steeds. Daarvoor gebruikte ik de filters en envelopes van m'n S2000 om synth geluiden te maken...

Weer daarvoor had ik 'n MC-303, maar dat telt niet.

eerste apparaat met toetsjes waar geluid uit kwam:

de casio tonebank;) (zo hete die geloof ik) Die heb ik zelf nog gemod, gewoon herender potmeters gesoldeert het werkte wel kreeg vreemde geluiden. (veel geknars en gekraak) maar ik ging te ver en toen deed hij het helemaal niet meer

maar me eerste echte synth was de juno 60.

Mijn eerste was een Roland MT-32, want die kon je lekker in combinatie met spelletjes gebruiken in het DOS-tijdperk van de PC :)

daarna was het CM-32P, JV-880, JD-990, JV-1080, XV-5080 (hey ik zie een trend) :)

Nooit een synt gehad eigenlijk tenzij je m'n hammond meerekend.

Eerste, in de buurt komende, instrument was Zoom Sampletrack... ik weet 't ik weet 't.

-- HanzZ

Mijn eerste synth was een Roland U-220, aangestuurd door een geleende Yamaha DX-11. Nou ja, synth... het was meer een sampleplayer in een 19" doosje :)

Hans

Eerste synth: Kawai K1 mkII, gebruikte hem alleen als klavier voor het werken met samplebanks op m'n AWE32 geluidskaart.
M'n eerste echte synth voor de sounds: Roland JV-1010.
Ik heb nu ook een Korg Triton Le.

eerste keyboard (hema prullaria niet meetellend) yamaha psr12
eerst synth: roland d5
eerste sampler (na de amiga 500): akai s2000
eerste analoog: roland sh1000

Back