misgelopen deal?!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hallo,

wil ff jullie mening polsen; wat ik moet doen.

Heb van een forumlid iets gekocht. 100 euro overgemaakt. 2 weken later heb ik nog steeds geen pakketje. Ik gemaild van 'als je nog niet gestuurd hebt dan laat maar zitten, geef me het geld maar terug, want ik wil er toch mee gaan stoppen'.
Toen kwam een paar dagen later een bericht van dat ie inbox en mailbox problemen gehad had en dat het apparaat onderweg was.
Toen ik toen mailde of ie het vorige mailtje niet gehad had werd ie boos over dat ik hem beschuldigde; en ik moet toegeven dat mijn toon ook wel beschuldigend was.
Vervolgens hebben we 'bijgelegd' zeg maar even, we hebben allebei onze 'slechte zin' bekend :D, maar het apparaat kwam maar niet aan.

Een week later kreeg ik een mail van dat het apparaat was teruggezonden naar hem en dat het verzendadres ervan was verdwenen. Maar hij zou het opnieuw opsturen.
Dat mailtje was van 24 juni.

Sindsdien heb ik frequent gemaild/ge-pbt om de status te vragen, ik heb 'm van de week m'n tel. nummer ook maar gemaild want wie weet zijn er weer mail/pb problemen van zijn kant.

Ik heb het vermoeden dat 'ie op vakantie is; maar dan laat je dat toch even weten? Wat moet ik nou doen? Ik heb al 's eerder zaken gedaan met hem en dat ging eigenlijk heel prima, en we vinden elkaar 'relaxte gasten' zeg maar ff :)

Maar ik maak me toch een klein potje zorgen. Als ie dit leest weet ie dat ik het over hem heb en svp: REAGEER DAN!
Stuur me het tracking nummer van het pakketje! Misschien is er wat mis bij de post; maar zo weten we niks!!!

Ik heb het aardig objectief geschreven van wat ik ervan hem meegekregen en ik vind het toch nog steeds best wel vreemd dat ik nog geen pakketje heb gekregen, of ben ik nou gek?

Ik wil hier ook niemand beschuldigen van iets, er zal wel een goeie reden voor zijn, maar ik weet NIKS op dit moment!
Kan degene waarover dit gaat mij misschien ff bellen op 0623368990.... mijn dank is groot!

rustig afwachten / contact blijven zoeken / aangifte doen bij politie

kan je geen tel. nummer krijgen ? aangifte doen is ook meteen zo'n stap.

nouja daar wil ik ook nog ff mee wachten, zeker dat.
We hebben als 's eerder een goeie deal gedaan en het lijkt me niet de gast om iets moedwillig 'te flikken'. Ik kan me het moeilijk voorstellen.

Ik ga er vooralsnog ff van uit dat de zon schijnt; en dat hij erin ligt, en over 1 a 2 weken terug komt van vakantie en tot zijn grote schrik ziet dat ie iets vergeten is nog ff snel op de post te doen. Ik bedoel 3 weken vakantie kan. 4 lijkt me minder plausibel. 5 weken vakantie.... is moeilijk hard te maken. Maar ik blijf vrolijk pb'en/mailen.
Zal er nog 's 2 componeren vandaag.

Als het eerder al een keer goed is gegaan en je kent elkaar een beetje dan zou ik ook niet direct ongerust zijn.

Een soort murphy's law... als het een keer fout gaat, loopt alles mis. Heb het ook al een keer gehad, zending verkeerd bezorgd, pakje verdwenen, gast op vakantie. Maar uiteindelijk na een maandje of twee toch weer terecht.

Aangifte zal in de praktijk denk ik weinig uithalen. Dit gaat dan op de hoop "oplichterijen" en dan maak je alleen kans als er nog meer van dit soort gevallen bekend worden op naam van dezelfde persoon (wie kijkt er weleens Tros Radar!!)

Weet je niet toevallig waar zijn huis woont? }:|

Als je in het verleden goede zaken met hem hebt gedaan, waarom zou hij nu dan opeens niet eerlijk meer zijn? Er is vast een andere verklaring...

Ik heb ook twee keer eerder gezeik gehad met een verkoop. Hierbij moest een pakketje naar onze zuider buren. Normaal zou je (volgens de ontvanger) "B-" voor de postcode mogen zetten. Echter kreeg ik op die gronden het pakket retour. Na telefonisch navragen bleek dat de postcode niet kloptte. Na doorvragen bleek de "B-" het probleem te zijn. Ben je dan simpel als postdienst of niet?

Maar goed... ik heb het adres opgeschreven zoals doorgegeven dus mij treft geen blaam. Na enkele weken wachten op een schriftelijke bevestiging, waarop stond dat het pakket geweigerd was door de ontvanger (!!), was het voortstel van de koper om de koop maar te ontbinden. Nogmaals sturen zou hem opnieuw verzending kosten.

Hij ging vervolgens uit zijn stekker over het feit dat ik de gemaakte verzendkosten in mindering bracht op de overgemaakte aankoopsom. Het maakt mij niet uit of het pakket door de "B-" niet aangekomen is, of dat het echt geweigerd is (wie weet wat voor reden hij had...) wil ik in het midden laten. Feit blijft dat het pakket niet door mijn fout niet aangekomen is.

Ik heb hem meerdere malen aangeboden om alle bescheiden op te sturen. Maar het enige waar is response op kreeg was "wat is je bankrekening nummer dan kan ik het geld retourneren". Tussen de diverse PB's zit iedere keer een aantal dagen en soms weken! Tja... dan gaat bij mij zo langzaam aan de goede wil er ook vanaf.

Het tweede was een tekentablet voor aan de PC, via USB. Kom je en prijs overeen. Breng je de tablet na betaling toch maar even zelf langs (omdat ik in de buurt kwam), krijg je later het bericht dat ie niet werkt en dat de koop ongedaan gemaakt moest worden!

Na veel gezeik heb ik dat uiteindelijk (met tegenzin) gedaan... maar niet zomaar. Deal is deal! Want precies zoals ik al dacht, was het tablet NIET defect! Ding aan mijn laptop... meteen werken. Ding aan mijn desktop... werken. Ding aan de laptop van mijn vriendin... wat denk je? Juist... werken!

Een week later het ding weer verkocht aan iemand anders... nooit geen klachten gehoord. Dus...

Tja... :gaap:

Euhhhh...

Ik kom er net achter via een andere 'add' dat ie in ieder geval niet op vakantie is. Of hij moet vanaf het internet cafe gear op marktplaats zetten; lijkt me niet.

Nouja dan ga ik maar 's een mail maken waarin een reageertermijn staat ofzoiets.

En er ZAL ook wel iets bij TPG verkeerd zijn gegaan ofzo. Maar op vakantie is ie dus niet. Lijkt me.
Waarom reageert ie dan niet?

Ik vind het toch wel vreemd hoor, of zie ik nou spoken.

...'t kan afentoe raar lopen met de verschillende post-diensten. zo heb ik 's een paar platen naar oostenrijk gestuurd, waar ze na 3 weken nog niet aangekomen waren terwijl 't met 'priority' verstuurd was. na veel over en weer gemeel met die gast stond ik op 't punt om ze nog een keer te versturen, deze keer aangetekend, toen ik een meeltje van 'm kreeg dat ze binnen waren. 4 weken vertraging en geen verklaring van de post..

Origineel geplaatst door dob
En er ZAL ook wel iets bij TPG verkeerd zijn gegaan ofzo. Maar op vakantie is ie dus niet. Lijkt me.
Waarom reageert ie dan niet?

Ik vind het toch wel vreemd hoor, of zie ik nou spoken.

Je kunt je verzonden PB's toch traceren? ALs ie ze ontvangen heeft weet je genoeg...

Ik wist helemaal niet dat dat kon!

okay hij heeft het berichtje gelezen op 10-07-2004.
Maar reageert dus gewoon niet?! Of hoe moet ik dat nou interpreteren? Zijn er PB problemen geweest op synthforum.nl?

Had laatst ook iets op de post gedaan en de ontvanger kreeg het pakketje
maar niet, maar volgens mijn code was het pakketje al aangeboden en aangenomen.
Naar veel heen en weer gemail bleek dat de buurman van die gene het pakketje
in ontvangst had genomen maar was vergeten het te vertellen :stupid

Ik heb 'm ge-PBt dat ik zie dat het vorige berichtje gelezen is, met de vraag waarom hij niet reageert.

Heel beleeft en open.
Vol verwachting klopt mijn hart :D

Je kan natuurlijk ook je betaling ongedaan laten maken bij de postbank..

Origineel geplaatst door demian
Je kan natuurlijk ook je betaling ongedaan laten maken bij de postbank..

Kan dat bij de postbank? :confused:

Dat werkt dacht ik alleen bij incasso's/machtigingen en sowieso nooit bij "normale" bank overschrijvingen. Wat je zelf overmaakt ben je zelf verantwoordelijk voor.

Nouja dan ga ik maar 's een mail maken waarin een reageertermijn staat ofzoiets.
En als ie niet reageert maak je zijn naam bekend in deze thread? }:|

Origineel geplaatst door mc_kwok
Kan dat bij de postbank? :confused:

Ik zou ze ff bellen, volgens mij kan het altijd namelijk.
Je kan het de overschrijving tenslotte ook verkeerd hebben ingevuld.

Hoe kan het anders dat nederlanders die een idioot hoog bedrag op hun rekening krijgen bijgeschreven (een paar miljoen ofzo) dat 2 dagen later al weer kwijt zijn dan?

hoo hoo het synthforum is geen moderne schandpaal..

En je moet het verhaal van twee kanten horen..

Origineel geplaatst door Digimod
hoo hoo het synthforunm is geen moderne schandpaal..

En je moet het verhaal van twee kanten horen..
precies..

Ik heb ooit eens iemand in amerika beschuldigd, omdat ik niets binnenkreeg... wat blijkt nu... het papiertje dat de post bij je binnengooit als je niet thuis bent bij pakketjes die je moet tekenen was tussen wat kranten gevallen.. Daardoor wist ik niet dat ik naar het postkantoor moest en zijn de weken verstreken en weg pakketje... daarna vond ik het papiertje terug..

Duur velletje!

Ik zou ze ff bellen, volgens mij kan het altijd namelijk

Er zit altijd een termijn aan vast. Max 14 dagen ofzo na de feitelijke overschrijving. Die zijn ondertussen ook wel verstreken.

De Rabo boekt trouwens niets terug, heb het weleens geprobeerd.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back