Origineel geplaatst door mischa
beste is voordat je een meubel koopt/maakt van alles gaat proberen met een stapel gipsblokken of zo .
Uhm, is een optie, ligt eraan van wat voor oogpunt jij dit bekijkt. Bedoel je om te kijken of het bureau wel hoog genoeg, breed genoeg is. Of toch meer voor te kijken op welke hoogte/plaats/afstand de monitors het beste staan, etc?
Anyway, ik maak 'm toch zoals in de tekeningen hierboven, alleen de racks maak ik wat lager zodat er aan ieder kant 6 units in kunnen. Met een paar Auralex MoPads onder iedere monitor, kan ik ze een 10cm hoger zetten en evengoed op m'n oren gericht hebben. Door deze keline verhoging in de monitor-stand en de kleine verlaging van de racks, kan ik m'n monitors overal plaatsen waar ik ze wil; zonder dat het rechtstreekse geluid ergens worden "geblocked".
Nieuwe pics jhieronder. Het blauwe bolletje moet m'n hoofd voorstellen
Al beter toch? Zoals je kunt zien, is er rechtstreeks geluid, want m'n hoofd staat in het veld van de hele bass-conus (laat staan de tweeter). De monitors kan ik dus een stuk dichter bij elkaar zetten evt. zodat ik die mooie gelijkzijdige driehoek die zozeer gewenst, maar als ik dat ook niet precies heb, ben ik evengoed een gelukkig man
Alles is beter dan m'n huidige opstelling, ik zit zo dicht bij m'n rechter-speaker, dat ik de linker nog niet eens hoor :S