monitors plaatsen

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Het gaat eromdat er geen resonantie is met het bureau. Iets wat je wel sneller hebt als de speakers op het bureau staan, dus dan is het plaatsen van monitors op statieven beter.
Daarentegen, als je die monitors op statieven zet achter het bureau, dan heb je weer meer reflectie van dat bureau (ligt natuurlijk ook eraan, hoe dat bureau in elkaar steekt.) Dus tja ...

Dus tja ..
Monitors hoog en niet te ver achter je bureau plaatsen lijkt mij dan de gulden middenweg !?

Origineel geplaatst door sten
Monitors hoog en niet te ver achter je bureau plaatsen lijkt mij dan de gulden middenweg !?
Nja... als je toch concessies gaat doen, waarom vraag je dan wat de beste plek is om ze neer te zetten?

Monitors moeten op oorhoogte, op niet al te grote afstand (het is tenslotte nearfield) en met zo min mogelijk reflectie-risico geplaatst worden. Hoe meer je hier van afwijkt, hoe slechter. Punt.

Origineel geplaatst door AxiMaxi
Nja... als je toch concessies gaat doen, waarom vraag je dan wat de beste plek is om ze neer te zetten?

Monitors moeten op oorhoogte, op niet al te grote afstand (het is tenslotte nearfield) en met zo min mogelijk reflectie-risico geplaatst worden. Hoe meer je hier van afwijkt, hoe slechter. Punt.

Juist :L

Origineel geplaatst door AxiMaxi

Omdat ik dat voor het antwoord op mijn laatste post nog niet wist ...

Ik geef dit onderwerp gewoon een heerlijke kick.. :)

Hopelijk niet storend.

Ik ben hier nieuw en zit met het volgende:
(ben een aardige noob met betrekking tot produceren en studio ruimtes etc)

Ik heb een slaapkamer van ongeveer 4x4. Hierin staat een bed, een kast, een bankje, een dj meubel en een bureau.. Volle bak dus. Nu heb ik ondertussen door dat dit niet ideaal is voor een studio ruimte.

Ik wil dit jaar gaan beginnen met produceren, gewoon voor de hobby en in eerste instantie voornamelijk op mijn pc. Als studio monitoren heb ik mijn oog laten vallen op 2x Rokit KRK-RP6 monitoren. Mooie boxen tegen een mooie prijs.

Als ik ze, zoals mijn kamer nu staat, naast mijn computer zet staan ze zo'n 70 cm bij elkaar vandaan en zo'n 80 cm van mij vandaan. Is deze driehoek voldoende of moet hij groter gemaakt worden? En hoeveel cm moet de afstand van de achterkant van de box ten opzichte van de muur zijn?

Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen. Alvast bedankt!

Corné

Ik geef dit onderwerp gewoon een heerlijke kick.. :)

Hopelijk niet storend.

Ik ben hier nieuw en zit met het volgende:
(ben een aardige noob met betrekking tot produceren en studio ruimtes etc)

Ik heb een slaapkamer van ongeveer 4x4. Hierin staat een bed, een kast, een bankje, een dj meubel en een bureau.. Volle bak dus. Nu heb ik ondertussen door dat dit niet ideaal is voor een studio ruimte.

Ik wil dit jaar gaan beginnen met produceren, gewoon voor de hobby en in eerste instantie voornamelijk op mijn pc. Als studio monitoren heb ik mijn oog laten vallen op 2x Rokit KRK-RP6 monitoren. Mooie boxen tegen een mooie prijs.

Als ik ze, zoals mijn kamer nu staat, naast mijn computer zet staan ze zo'n 70 cm bij elkaar vandaan en zo'n 80 cm van mij vandaan. Is deze driehoek voldoende of moet hij groter gemaakt worden? En hoeveel cm moet de afstand van de achterkant van de box ten opzichte van de muur zijn?

Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen. Alvast bedankt!

Corné

Kan iemand mij hiermee helpen?!

Wat jij vraagt staat helemaal beschreven in eerdere posts..

Die 3hoek van jou zit wel goed denk ik.

Je monitoren niet té dichtbij muren en zeker uit hoeken houden, anders krijgt je een lading extra bass mee waar je niet op zit te w88.

suc-6!

Back