[Gear is duur]

Slipperman

Rooibosje iemand?
Als je voornamenlijk preset gebruiker ben en zelf niets maakt is gear erg duur. VOor misschien 5 presets van de 1000 uit een bak die je gebruikt ben je soms zeker 400 euro kwijt. Is dus best veel...
Zijn meer mensen het hier mee eens?

Zelfde vind ik voor sample cd's. Zijn stervens duur terwijl je er misschien maar 3 samples van gebruikt...

Mijn TV is duur want ik kijk alleen naar Startrek, Sport en Discovery Channel, terwijl er veel meer te zien is

Mijn koelkast is nog veel duurder want die is meestal leeg

Mijn Triumph Legend TT motor is heel duur want ik rij zelden de topsnelheid

Shit, ik heb vandaag maar twee kanalen van mijn mixer gebruikt

Het leven is klote want aan het eind ga je dood

Jouw glas is half leeg - jammer =(

Mijn glas is half vol - hoera ik heb nog iets! :biertje:

Moet je maar meer nummers maken en je synths beter gebruiken. ;)

duur en goedkoop is relatief.

Pim heeft waarschijnlijk meer geld dan Slipperman.

Jullie glazen zijn allebei voor de helft vol en voor de helft leeg, Pim heeft alleen een veel groter glas. :)

als je vooral presetgebruiker bent kun je beter voor synths kiezen waarvan er duizenden presets op internet op internet te vinden zijn denk ik dan

of leren een synth te programmeren, stukken goedkoper dan :)

Als je je wil beperken tot presets ... dan moet je een personal keyboard kopen, geen synth. Je gaat toch ook niet met een Rolls Royce naar de bakker om de hoek :confused:

:doei:

Lijkt misschien duur. Een keer tanken kost tegenwoordig 80-85 euro. Daar doe je dan een kleine 500 km mee. Een synth kost je 400 euro, misschien 1000, 2000 of zelfs 3000 euro. Deel het eens tot het aantal dagen dat je ermee kunt werken en een synth is zelfs zeer goedkoop.

Een synth is doorgaans niet duur, maar diegenen die het niet kunnen betalen zijn arm. Onder dat laatste mag je mij ook plaatsen. Want wat zou ik nu toch graag wat geld overhebben voor een nieuw bakkie.

Natuurlijk heeft Slipperman gelijk, want alles wat je wel betaalt, maar niet gebruikt, is altijd duurder dan als je iets voor de volle 100% gebruikt. Dat heet economisch toch prijs/waarde verhouding? In dit geval de gebruikswaarde. Of je hierom je leven moet laten vergallen... Ook dat is een bepaalde verhouding :)

Er is een oplossing, namelijk zorgen dat je niet hoeft te betalen!

Hoe dat te bereiken?

1 Laat iemand anders, je ouders of je geliefde voor de kosten opdraaien.
2 Huur of leen het instrument.
3 Steel de synthesizer of leen hem en breng nooit terug.
4 Zorg ervoor dat fabrikanten in de rij staan om je hun product aan te bieden, maar daarvoor moet je wel wat kunnen, bijvoorbeeld heel goede presets kunnen maken, die anderen dan weer gaan gebruiken...

Wie heeft ooit gezegd dat het leven eenvoudig is?

Wout

Enkele jaren geleden had ik enkel maar een Roland SC55. Alleen maar presets dus. Toen ik een muzikale begeleiding moest maken voor een musical heb ik klanken moeten gebruiken waar ik nu nog van versteld sta hoe goed ze in het geheel passen. Blazers (koper en hout) waar alle presetbakken vol van staan en die je normaal nooit gebruikt. Exotische dingen als een Sitar, Koto enz heb ik allemaal gebruikt om 78 minuten muziek toch een beetje gevarieerd te houden.

Jarenlang had ik ook gedacht dat die SC55 een veel te dure aankoop was, maar uiteindelijk kom je tot de conclusie dat je zelf bepaalt hoe rendabel je aankopen zijn. Echt eens proberen dus, al die klanken die daarin zitten. Maak er desnoods een sample van en bewerk het met wat effecten, wat layering. Dikwijls zegt zo'n alleenstaande klank je niets, maar probeer het eens uit in een song en verbazing zal je deel zijn...

Origineel geplaatst door Wout Blommers
3 Steel de synthesizer of leen hem en breng nooit terug.

Wanneer kan ik langskomen om je G2 te lenen? Je krijgt hem dan ooit nog wel een keer terug. Ooit... :engel:

Re: [Gear is duur]

Origineel geplaatst door Slipperman

Zelfde vind ik voor sample cd's. Zijn stervens duur terwijl je er misschien maar 3 samples van gebruikt...

Als je er 1 hitje mee scoort is de prijs van die sample-cd uiteindelijk een lachertje...;)

Gear is niet altijd duur... gear kost gewoon veel geld. Kijk bijvoorbeeld naar een goed workstation, kost echt klauwen vol geld. Maaaarrrrr, is het ook duur? Je krijgt er wel veel voor terug namelijk

Neemt niet weg dat ik vind dat het goekoper moet :D

Als je voornamenlijk preset gebruiker ben en zelf niets maakt is gear erg duur. VOor misschien 5 presets van de 1000 uit een bak die je gebruikt ben je soms zeker 400 euro kwijt. Is dus best veel...

Tja.. heb je als preset misbruiker veel geld te besteden,koop je meer synths. Heb je weinig te besteden dan ben je wel verplicht om het onderste uit de kan te halen. Iemand die minder te besteden heeft zal zich meer verdiepen in wat ie al heeft. Mensen met een breder budget zullen geneigd zijn eerder aankopen te doen. Conclusie; of gear duur is als preset gebruiker hangt volledig af hoeveel je te besteden hebt.:slotje:

...niets maken ?

..misschien tijd voor een andere hobby ???

Slipperman, je bent gewoon gek. Wilde je dat nou horen? Nou dan zeg ik het nog een keer. Slip, je bent gek :D

wees eens creatief,mischien heb je dan nog plezier van je 400 euro

Back