[Gear is duur]

Slipperman is een genesis fan, vandaar ook een beetje zwaar op de hand:D

Volgens mij is het niet zo slim van pim om te reageren. (anders rij je ook geen Triumph :D )
Want ook de echt bruikbare presets van de andromeda zijn maar op 1 hand te tellen.

Uiteindelijk heeft slipperman best wel gelijk.

Origineel geplaatst door stoot
Volgens mij is het niet zo slim van pim om te reageren. (anders rij je ook geen Triumph :D )
Want ook de echt bruikbare presets van de andromeda zijn maar op 1 hand te tellen.

Ik ook van jou... ;)

Origineel geplaatst door Pim
Ik ook van jou... ;)

met die engelse motoren zat toch het gas a.d. linkerkant?
Of was het de achterrem die links zat.

In ieder geval was er wat mee.

Waarom zou je een synth kopen voor presets?
Ga dan voor een groot keyboard/workstation geval.
Of een sampler, een midi klavier en een paar sample CD's.

-C-

Gear is goedkoop

Gear is goedkoop

Voor de prijs van een nieuwe Juno-60 in de jaren 80 koop je nu een complete homestudio. :kimono:

Ik wil wel eens weten wat er zou gebeuren als synths compleet zonder presets zouden worden verkocht... ik denk dat de hele ontwikkeling van editors en patch-share methoden dan heel wat beter zou opschieten dan dat 't nu het geval is.

Ik wil trouwens even iedereen nog vertellen dat ik het hierbij niet over mezelf heb. het is een algemeen onderwerp. Ik ben heus geen preset gebruiker ook ik doe tegenwoordig vanaf 0 mijn geluiden opbouwen.
het is een algemene vergelijking...

en overigens. als je een synth hebt zonder presets dan denk ik dat de markt veel kleiner word want geef nu eens eerlijk toe... wie heeft er zin om 100 menus of meer door te bladeren en alles in te gaan stellen voor een geluid als je het telkens weer moet doen... irritant en zeker live onhandig :)

en wat sample cd's betreft. heb niet het idee dat daar veel te tweaken valt dus tja daar heb je het al. echt zelf presets maken daar zit er nie bij...

Origineel geplaatst door Slipperman
en overigens. als je een synth hebt zonder presets dan denk ik dat de markt veel kleiner word want geef nu eens eerlijk toe... wie heeft er zin om 100 menus of meer door te bladeren en alles in te gaan stellen voor een geluid als je het telkens weer moet doen... irritant en zeker live onhandig :)

en wat sample cd's betreft. heb niet het idee dat daar veel te tweaken valt dus tja daar heb je het al. echt zelf presets maken daar zit er nie bij...

Er is een verschil tussen geen presets hebben en geen geheugens hebben natuurlijk he :)

Jezus, man! Zo heb ik jaren moeten werken!!!
Een Moog modular had echt geen presets, hoor :)
En ook geen geheugen!!!

Wout

en zeker live onhandig :)

Het is bij live optredens mij meerdere malen overkomen dat de drummer al aftelde en ik mijn synths (zonder geheugens) nog aan het instellen was. Daar leer je een hoop van.

Mensen die dat hebben meegemaakt piepen niet dat alles tegenwoordig zo duur is. Je kunt anno 2004 voor 399 Euro een pakket Reason kopen en daar ALLES me doen. Het klinkt beregoed en de enige belemmering die je hebt is je eigen creativiteit. Toen ik begon kon je voor dat bedrag alleen een echo kopen.

Ik vind dit een zeik-onderwerp en word er knap pissed door. Aan alle huilebalken: ga muziek maken met de instrumenten die je hebt en zeur niet!

Ik vind dit een zeik-onderwerp en word er knap pissed door. Aan alle huilebalken: ga muziek maken met de instrumenten die je hebt en zeur niet!

Kijk, ondanks dat ie Triumph rijdt zegt ie soms hele zinnige dingen :D Maar goed, je hebt natuurlijk wel wat vaker tijd om er over na te denken als dat ding weer stil staat, hahaha...

Ff zonder grollen en dollen... Ik geef veel te veel geld uit aan m'n muziekspulletjes, maar zeiken over te dure instrumenten en beperkingen is gewoon gelul. Je koopt voor praktisch niks tegenwoordig allerlei leuke dingen waar je prachtig mee uit de voeten kan... Het wordt elke dag goedkoper om te beginnen...

En vergeet niet, als je echt muziek in bloed hebt, dan zijn je nagels en een tafelblad in eerste instantie genoeg voor vette beats...

Nee, je leest het even verkeerd. Een stuk of 1024 lege geheugenplaatsen; met allemaal InitPatch als naam. Overigens, dat menu's doorbladeren moet je dan ook weer wat op vinden, dus hop, gebruiksvriendelijkere synths :).

dan reargeer je niet en laat je ons fijn verder lulle hie r;)

maar goed neem nu dan een sample cd... die dingen kunnen ook al snel 200 dollar kosten. is best veel als je ook maar een apar geluiden ervan gebruikt...

Duur? Ach, opzich wel soms. Maar als je 't ervoor over hebt is 't toch niet te duur?

En 't is juist de kunst/ het leuke om met "onmogelijke" geluiden iets leuks te maken.

Mensen die klagen over dure gear, moeten maar soft-synths downlooden.

Mijn schoonmoeder en haar buurvrouwen zeiken ook altijd over de prijs van de groenten. Zeik en klaag. Slipperman, je lijkt wel een huisvrouw!

gna :) leuke discussie..

gear is helemaal niet duur.

als je kijkt hoeveel je kwijt zou zijn om met eigen handwerk iets te fabriceren wat ook maar enigszins kan wat de meest eenvoudige synth wél kan,. zoals bijvoorbeeld het opslaan van presets, dan was het in een aantal gevallen al de moeite niet meer waard om het zelf te doen.

of je nu een pc á 1000 euro koopt + een reason a 399, of dat je een 2e hands synthesizer koopt a 1000 euro, die ook nog eens een sequencer, echo, compressor en mixer mist. tja wat is dan duur?

maar goed neem nu dan een sample cd... die dingen kunnen ook al snel 200 dollar kosten. is best veel als je ook maar een apar geluiden ervan gebruikt...

Vroeger moesten mensen naar Afrika afreizen om de welbekende Afrikaanse dodo trommel op te nemen en anno 2004 pluk je het van een sample cd. Hoeveel zou het toen wel niet gekost hebben om die hele zooi daar op te nemen,niet vergeten een retourtje afrika en arbeidsloon etc... juist ja. Hoeveel kost het tegenwoordig wel niet een heel orkest op te nemen.... To much. Dus dan lijkt me 200 dollar voor een sample cdje nog niet eens zoveel.

Back