Favoriete Hardware MIDI Sequencer Controller

Favoriete Hardware MIDI Sequencer Controller

• Akai ASQ-10

Stemmen: 5 13,5%
  • Alesis MMT-8

Stemmen: 5 13,5%
  • Kawai Q-80 & Kawai Q-80EX

Stemmen: 1 2,7%
  • Korg SQD-1

Stemmen: 0 0,0%
  • Korg SQ-8

• Roland MC-50

Stemmen: 3 8,1%
  • Roland MC-300

Stemmen: 2 5,4%
  • Roland MC-500 & MC-500 MKII

Stemmen: 2 5,4%
  • Roland MC-80

• Roland MSQ-700

• Roland PR-100

• Yamaha QX-3

• Yamaha QX-5

• Geen, Doe mij maar Software

Stemmen: 13 35,1%
  • Geen, Doe mij maar een Analoge Seq.

Stemmen: 4 10,8%

• Totaal aantal stemmers
    37
Jawel. Alleen het verschil tussen de Roland MC-300 en MC-500 is kleiner dan het verschil tussen de MC-500 en MC-500mkII, dat je 't even weet... :D

Bericht door een moderator:
'k heb 'm trouwens even verplaatst.

ik volg het niet helemaal waar deze thread precies over gaat (wat is een sequencer controller?)

in de categorie sequencers mis ik nog:
yamaha rm1x / rs7000
korg electribe series er1 ea1 em1
akai mpc 60 2000 3000 4000 1000 etc
emu xl-7 mp-7 px7
roland mc 303 505 909

... ik neem aan dat BB bedoelt: 'hardware sequencer'.

Ik zie in het lijstje vooral de oudere digitale hardware sequencers staan, helaas geen leuke dingen als de Doepfer Schaltwerk of MAQ 16/3.

De sequencer uit de MPC-60 is natuurlijk de ASQ-10, dus die hebben we al...
En inderdaad, de Electribe R heeft een leuke stepseq. Wel vooral voor drums, geen idee hoe ze dat hebben gedaan met de Electribe A.

Als ik nou flauw zou zijn (en dat ben ik) dan zou er bij de opties nog moeten staan:
"Geen, want ik speel met m'n handjes & voetjes" :D

Dit is zowat de slechts opgestelde enquete aller tijden over een nochthans interessant onderwerp...

Waar zijn idd de Akai MPC's, de E-mu's, de Korg Electribes, de Yamaha R-serie en de Roland MC x0x-en?

Zelfs "geen van bovenstaande" ontbreekt.

"t gaat ook enkel en alleen om de stand alone hardware midi-sequencers, dus zonder sample functie enz.

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
"t gaat ook enkel en alleen om de stand alone hardware midi-sequencers, dus zonder sample functie enz.

maar het is ook belangrijk om daarbij niet uit het oog te verliezen dat de sequencemogelijkheden van apparaten met bijvoorbeeld een sampler aan boord ver uitsteken boven andere "standalone" sequencers, en daarmee als standalone sequencer meer van betekenis zijn dan een alleen-sequencer-en-niets-meer bakje.

als voorbeeld: een rm1x heeft vlg mij een interessante sequencer, terwijl je m voor de interne geluiden meteen zou wegdoen

Origineel geplaatst door Roel
maar het is ook belangrijk om daarbij niet uit het oog te verliezen dat de sequencemogelijkheden van apparaten met bijvoorbeeld een sampler aan boord ver uitsteken boven andere "standalone" sequencers, en daarmee als standalone sequencer meer van betekenis zijn dan een alleen-sequencer-en-niets-meer bakje.

als voorbeeld: een rm1x heeft vlg mij een interessante sequencer, terwijl je m voor de interne geluiden meteen zou wegdoen

Nagel op de kop! :halleluja

Heren, de enquete is een middel, niet een doel an sich! :eureka:
Doorzagen over de foute vorm van deze enquete kan wel terecht zijn, maar leidt nergens heen.
Kortom, wat vinden jullie nou prettige hardware sequencers, en vooral *waarom*...

Liefst in detail, dus niet van "dat werkt lekker".
Bijv. ik hoor zo vaak goeie verhalen over de Rm1X sequencer - vertel eens, hoe werkt dat? :)

Origineel geplaatst door Hanz
Bijv. ik hoor zo vaak goeie verhalen over de Rm1X sequencer - vertel eens, hoe werkt dat? :)

ok... de rm1x... moment! ;)

Origineel geplaatst door Bass Bizarre

want ik mag van meneer topicstarter niet over rm1x-en praten! 8) maar ik doe het lekker toch.8o

yamaha rm1x:
rm1x is een leuke sequencer, omdat je er realtime mee kunt opnemen, dus gewoon inspelen, in steptime kunt opnemen (nootje voor nootje inspelen waarbij de sequencer steeds een stapje verder springt) en ook nog eens een grid groove mode hebt, waarbij je een soort x0x sequencer hebt (die overigens in die modus alle mute, behalve de noot die je op je grid "hebt staan". niet mijn keuze omdat vooral de grid opname niet was wat ik zocht. verder een leuke bak!

de emu commandstations:
heeft net als rm1x 3 soorten opnamemogelijkheden. realtime, grid (x0x stijl), en ook steptime (uiteraard alleen te gebruiken als de sequencer gestopt is).
de menu's en opties die de sequencer biedt zijn soms wat ondoorzichtig en omslachtig, maar verder kan hij erg intuitief werken ( ik ben nog aan het ontdekken hoe en wat). ook nog noemenswaardig: de aanslaggevoelige pads zijn geweldig!

korgjes electribe (ik ken alleen de er1mk2 een beetje)
zeer intuitief, maar tevens ook niet zeer diepgaand als je m alleen als sequencer gebruikt voor je externe gear. hoe dan ook een leuk x0x stijl sequencertje!

vraag: iemand een stukje over de mpc misschien?

Als ik een hardware sequencer gebruik is het die uit de kurzweil. Dat is dan alleen voor het programmeren van korte loops, speelhulpjes en effecten bij het spelen.

zelf heb ik een mmt-8 die ik soms live gebruik, of als ideeen aparaat. maar waar ik helemaal blij van wordt is de doepfer SCHALTWERK:halleluja :halleluja :halleluja . Hij is niet van mij helaad, maar van de toetsenist van onze band. we hebben hier ook al wat chillout optredens meegedaan. de "ultieme" live sequenser. check http://www.doepfer.de/sw.htm voor de specs.

SCHALTWERK is a professional tool for generating pattern-based musical structures. It is an input and controlling instrument for rhythmic trigger patterns, arpeggios, analog sequences, chord triggers and other rhythmic structures whereby all functions are available simultaneously. The real time access to all 8 tracks predestinates SCHALTWERK for improvisation and live events.

Attachments

• sw.jpg
    sw.jpg
    48,3 KB · Bekeken: 112
Origineel geplaatst door r.5
Nagel op de kop! :halleluja

En nog een nagel d'r op!!!

Die enquetes hier worden de laatste tijd steeds waaaaaziger, onvollediger en onzinniger.
Maar daarmee zeker niet minder leuk om te lezen. ;)

Waar is de MAM SQ16?

Waar is de MAM SQ16?

Hoi,

studio-mam-sq16.jpg

Ik mis deze... de MAM SQ16. Niet echt te gebruiken als een standalone sequencer (hij is toch vooral voor drumtracks bedoeld, maar hij heeft 3 tracks voor (monofone) willekeurige noten)... Hij heeft wat vage opties, waardoor het een leuk apparaat is voor de experimenteerders onder ons :) Ik kan er uren korte patronen op maken en hij inspireert me enorm. Ik mis wel veel dingen erop (o.a. ondersteuning voor MIDI-controllers, groove quantinize (spelling?!), meerdere velocities per step ipv 1 van de hoogstens 2 geprogrammeerde waarden, makkelijkere invoer voor noten, etc.), maar dat mag de pret niet drukken. Het fijne is wel dat je het ding eigenlijk nooit hoeft te stoppen.

Meer dan twee jaar geleden heb ik contact gehad met een medewerker van MAM (diegene die altijd de mail van de MAM-site beantwoord) en die suggereerde heel vaag dat MAM wel eens aan een nieuwe MIDI stepsequencer zou kunnen werken... helaas is dat blijkbaar niets geworden. Sinds de overname/samenwerking (ben ik nog steeds niet helemaal uit) van MAM met Terratec, heb ik zowiezo geen nieuwe MAM-producten meer gezien.

Groetjes,
Vincent

2 x zefbouw P3 midi-analoge sequencer. schoppen ieder op zich al elke andere sequencer keihard onderuit, en met z'n tweën al helemaal onverslaanbaar...

Attachments

• oozi_p3s2.jpg
    oozi_p3s2.jpg
    71,8 KB · Bekeken: 108
Back