Origineel geplaatst door Steven V
Vind ik ook, maar dat had ik al gezegd natuurlijk. Spijtig dat ik me zo dood erger aan de presets daarin (ik heb de Mo'Phatt of hoe schrijf je dat en de XL V2). Dat kwam omdat dit mijn eerste "echte" synth is, en ik een complete newbie ben op dat gebied. Toch wel een ingewikkeld machien met steile leercurve vind ik. Vooral de synth dan, de sequencer daar was ik veel sneller mee weg.
Recentelijk heb ik uitgevist dat er ook een "default patch" betond, jochei! Nu is het leuk om geluiden proberen te bouwen, wat voordien niet het geval was; ik kwam nooit tot het resultaat dat ik wilde benaderen omdat er zeer veel mogelijkheden zijn, die ook in de presets gebruikt worden. De presets zijn op de drumkits na bijna allen onbruikbaar voor mijn stijl (vind ik zelf). Zeer stom van E-Mu dat ze er geen patch-wis-functie o.i.d. in gestopt hebben, zou me hopen frustratie bespaard hebben.
Maar als sequencer is'tie ideaal. Beter dan een MPC vind ik zelf. Je kunt er een gewoon een hoop meer mee. Nadeel is misschien dat een Command Station maar 16 tracks heeft, maar als ik een song wil bouwen dan maak ik van de bron-pattern altijd kopieën en noem die dan I/O, LOOP, BODY, BREAK enzovoorts. Zo kom ik nooit tracks tekort. En nu hopen dat de MPC fanaten onder ons me een kastijding besparen.