gisteren Richard Devine gezien.

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
hij kwam met een andere kerel van Native Instruments een workshop geven in Reaktor, absynth en traktor.
was best wel interessant. Hij doet echt wel ALLES in software. heb wat van zijn ensembles gezien en ook
een nieuwe Physical Modeling synth die hij voor NI heeft gemaakt die nog moet uitkomen. zag er wel
allemaal heeeeeeel leuk uit. ben nu zelf ook wat in reaktor bezig. lukt alleen nog niet helemaal. :stupid
traktor zag er eigelijk ook wel interessant uit. ga ik wel eens testen.

hier een stukje muziek voor degene die richard devine niet kennen.

Attachments

• sound 2.mp3
    680,7 KB · Bekeken: 100
Is dit tijdens of na het crashen van de PC met NI software? :confused:

Richard Devine ken ik niet, maar na het horen van dat stukje muziek doet hij mij denken aan die andere Richard. Juist, Richard D. James. :D

Cheerz :biertje:

Origineel geplaatst door funkdecoder
Richard Devine ken ik niet, maar na het horen van dat stukje muziek doet hij mij denken aan die andere Richard. Juist, Richard D. James. :D

Cheerz :biertje:

Vind ik wel een beetje een degradatie van RDJ dit en als je meer van z'n tracks kent zul je die vergelijking minder snel maken. Ik zie Richard Devine nog altijd als een matig aftreksel van de Autechre stijl.

Ik heb vorig jaar een dj-laptopset van m gezien en da was echt teringsnelle idm en zwaar gebroken beats. Maar op Agent Orange of Napalm heeft ie weer herrie-tekno-acid uitgebracht. Ik vind 'm niet een slap aftreksel van aphex. Hij is ook meer een performer. Wat ik er van beiden heren heb gehoord is dat Devine meer aan het freaken is en echt vreemde platen laat horen en Aphex draait veel meer de klassiekers aangevuld met extremen.

Hahhha Richard Devine! @ jaar geleden heb ik met hem nog een heel gesprek gehad op de music messe over de D7. Het was een softsynth die hij ontwikkeld had voor hem zelf. Puntje bij paaltje was het zijn idee om deze onder NI uit te brengen als een Nieuwe VA met een eigen klankeigenschap,gebasseerd op een modular. Ik heb met hem nog gesproken over de FM7,toffe vent by the way.Hij vertelde mij ook nog dat ie diverse softsynth had ontwikkeld voor de Orange2l,een fabrikant die in de toekomst softsynth zou uit gaan brengen,die met de hardware synth moest gaan concurreren. Deze synths zouden in 2005 gelanceerd worden onder soundevolution toys,ben uiteraard zeer benieuwd. Dit concept zou uiteindelijk de hardware markt doen verdwijnen,zoals hij het zij. Ik ben nogal nuchter over deze uitspraken,maar zou me eigelijk niets verbazen dat di toch wel de volgende stap is onder NI.

Origineel geplaatst door Bas
Ik vind 'm niet een slap aftreksel van aphex.

Ik ook niet, wel van Autechre ;) Maarja.. ik moet ook niet gaan vergelijken eigenlijk.

Hehe, nee ik vind het wat saai. Hij heeft goeie tracks ook hoor. Ik heb wat Schematic platen van hem en daar zitten goeie tracks tussen. Check z'n tracks op Ischemic Folks maar eens.

ja het heeft wel wat weg van autechre maar ik vind het geen aftreksel hoor. tis gewoon
autechre on speed. zijn snelle gebroken IDM vind ik echt geschift. zijn ambient is wel leuk
enzo maar niet echt mijn ding. hij heeft gewoon veel talent en buit de voordelen van
software echt 100% uit.

@justin: die dingen die hij zegt kloppen denk ik wel want die man word echt door heel
veel grootte bedrijven gevraagd op dingen te ontwikkel, presets te maken,...

Back