spriet2000
Ouwe rot
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door 6 trak
groove krijg je iig door 2 dingen:
- het verschuiven qua timing van noten (quantize)
- het varieren van velocity waarden op 'sommige' noten...
Origineel geplaatst door JazzMann
you got to have da fonk & listen to da teacher
Inderdaad, ik wil gewoon weten hoe anderen zich daar mee bezighouden.of weet je beiden al reeds maar wil je zien hoe anderen er over denken?
En dit is nou precies waar ik op het moment dus heel erg in ben geinteresseerd.En daarnaast zijn er een aantal "technische" kunstgreepjes die je helpen bij het maken van de juiste feel of groove.

helemaal mee eens... maar ik gaf slechts een technisch voorbeeld nutuulk...Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Als je de groove "niet hebt" of als je niet groovy "bent" dan krijg je nooit "groove" in je muziek.
Dat weet ik ook welGroove kun je niet kopen, het zit in je muzikaliteit.
(al helemaal nou dit al een keer of 5 is gezegd, maar dan elke keer net effe in andere woorden) , maar toch kom je zo nu en dan gewoon bepaalde feitjes tegen die gewoon altijd heel positief werken t.o.v. da grooove.
(en koop een rhodes)

Groove op zich is niet subjectief, het is een heel wezenlijk deel van de muziek. Elke stijl heeft weer zijn eigen groove, maar het is wel subjectief of de groove je aanspreekt of niet.groove is subjectief en het enige wat je in een thread als deze kunt overbrengen zijn de technische aspecten er van...

Origineel geplaatst door too much
Wat maakt een track echt heel groovy?
Of wat is juist heel slecht voor de groove?
Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat verkeerde drummz bijvoorbeeld de groove vet tegen kunnen werken/afremmen.
Of dat je met behulp van groovequantisers de groove juist wat kunt versterken, of door de bass live in the spelen
ipv te programmeren. En natuurlijk door de kunst van het weghalen van noten kun je de groove ook heel erg versterken.
Deel uw bevindingen, en dit zou nog wel eens een hele leerzame thread kunnen worden...
Bericht door een moderator:
Totaal onzinnige attachment verwijderd.
Ik weet wel waar je over praat, ik heb heel mijn middelbare schooltijd bijna niks anders gedaan als jammen.als je je verdiept in de wereld van desbetreffende muzikanten, hoeft niet eens zo diep,